Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Planet X Nanolight en Guercioitti frames

sjlek
Forum-lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 nov 2010 20:45

sjlek 18 dec 2012 07:16

Wie heeft (gebruiks)ervaringen met het Nanolight frame van Planet X? Of met de (leverings)kwaliteit van Planet X. Daarnaast hebben ze Guerciottiframes in de aanbieding en die vind ik ook erg mooi. Maar eveneens weinig van bekend. Mocht daar ook iemand iets van weten, graag. Alvast dank.
Gios Titanio, Chorus, DT Swiss RR 511, 240S.
Batavus Professional Team 1987 Dura Ace.

Berrie50
Forum-lid
Berichten: 723
Lid geworden op: 09 jun 2011 12:32

Berrie50 18 dec 2012 20:18

Ik fiets sinds een drietal jaren met een Guerciotti, en vindt het een fijne fiets.
Het is geen fiets die je dertien keer in een dozijn ziet.
Fietst heerlijk, en is betaalbaar.
Nu ben ik een toerfietser, en fiets ik ongeveer 10k per jaar.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 18 dec 2012 23:52

Ik meen ergens gelezen te hebben dat de fietsen van Guerciotti eigenlijk Dedaccia-fietsen zouden zijn.Al zullen het waarschijnlijk enkel de frames zijn.Maar de producten van Dedaccia zijn toch wel van een geruststellende kwaliteit, om het met een eufimisme te zeggen.

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 23 dec 2012 17:33

Clubgenoot had Guerciotti carbon cross frame gehaald vorig jaar. Heeft hij deze week afgeschreven omdat carbon bij bracket is verbrijzeld. Zit geen metalen beschermplaatje om te voorkomen dat carbon beschadigd bij afvliegen ketting. Let daar dus even op als je een weg frame wilt bestellen.

sjlek
Forum-lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 nov 2010 20:45

sjlek 15 jan 2013 22:25

Is dus toch Planet X Nanolight High Modulus geworden. Zal binnenkort wat plaatjes schieten. Mooie frames maar wat sober gestyled. Dat kunnen de Italianen veel beter.
Gios Titanio, Chorus, DT Swiss RR 511, 240S.
Batavus Professional Team 1987 Dura Ace.

Jan C
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 dec 2012 11:37

Jan C 16 jan 2013 20:00

Rolonad Liboton heeft in het grijze verleden veel successen in het veld geboekt op de guerciotti, dus het moeten wel goede fietsen zijn toch ;) ??

sjlek
Forum-lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 nov 2010 20:45

sjlek 16 jan 2013 22:32

Yep Jan, dat klopt. Hij was zoiets van 10 Belgisch kampioen en ook een keer of 6 wereldkampioen in het veld. Op Guerciotti, maar volgens mij waren dat gewoon Alans uit Italië. Heb Jos Lammertink een keer op een Alan gezien bij een achtervolging op de baan. Het bracket slingerde van links naar rechts, zo slap waren die frames in een grote maat. Heb het zelf ook ondervonden. Kon voor een prikje een 62cm frame kopen. Wat trainingen mee gedaan en een wedstrijd en toen was ik genezen. Het achterwiel kwam bij het aanzetten na een bocht gewoon voorbij, zo slap was dat frame.
En ja, de huidige Guerciotti's zijn echt mooi en ook exclusief omdat je ze weinig ziet in Nederland. Maar dat is met de Nanolight van Planet X ook. Ik verwacht die weinig tegen te komen hier. Maar ja, er staat Planet X op ipv Focus of Guerciotti of welke andere beroemde naam. En ze komen allemaal uit China/Taiwan (zie het Chinese forum). Was ook een budgetkwestie...... 1300 euro voor een afgeprijsde Guerciotti Team of 522 euro voor een eveneens afgeprijsde Nanolight High Modulus.
Greetz......
Gios Titanio, Chorus, DT Swiss RR 511, 240S.
Batavus Professional Team 1987 Dura Ace.

Plaats reactie