Het dopingtopic 2.0
de teksten die elefantino hier op het forum zet tonen aan dat je niet alles zwart-wit ( bedriegers - geen bedriegers) mag zien. Je kunt, sorry moest soms kiezen: bestolen worden en stoppen of zelf beginnen stelen en eigenlijk krijgen waar je zonder bedrog in het wielrennen ook recht op had gehad (overwinningen - ereplaatsen- het geld - de roem).
Eerlijk gezegd, moest ik persoonlijk voor de keuze gestaan hebben : ik kan echt niet zeggen dat ik epo of dergelijke zaken zou geweigerd hebben na wat we allemaal al te weten gekomen zijn en eigenlijk iedereen , zeker in het milieu zelf, al die jaren geweten heeft..
Eerlijk gezegd, moest ik persoonlijk voor de keuze gestaan hebben : ik kan echt niet zeggen dat ik epo of dergelijke zaken zou geweigerd hebben na wat we allemaal al te weten gekomen zijn en eigenlijk iedereen , zeker in het milieu zelf, al die jaren geweten heeft..
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Inderdaad twee goede stukken maar wel opvallend dat een half jaar geleden een soort gelijk artikel over doping bij de Rabo ploeg in de Volkskrant door velen op dit forum negatief beoordeeld werd inclusief bovengenoemde: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... volkskrant" onclick="window.open(this.href);return false;havana schreef:Twee mooie stukken van Thijs Zonneveld over dopingbeleid van Rabo, vandaag in NRC.
Er is blijkbaar het een en ander veranderd in de publieke opinie.
+1fiedoo schreef: Eerlijk gezegd, moest ik persoonlijk voor de keuze gestaan hebben : ik kan echt niet zeggen dat ik epo of dergelijke zaken zou geweigerd hebben na wat we allemaal al te weten gekomen zijn en eigenlijk iedereen , zeker in het milieu zelf, al die jaren geweten heeft..
Als pretfietser met weinig kennis van zaken en de indrukwekkende artikelen van Thijs Zonneveld gelezen hebbende wil ik er toch iets over zeggen. Eén zin spat er voor mij meteen uit:
Ik koester de naïeve hoop dat sport in de toekomst gewoon weer over sport gaat en niet alleen maar een feestje is voor de bobo's in de skyboxen.
Voor hen die hierin een milde goedkeuring voor dopinggebruik in menen te lezen; absoluut niet.
Deze verrottenis speelt in de hele maatschappij, niet alleen het wielrennen of zelfs maar de sport. Ook het bedrijfsleven, de overheid en de academische wereld, zelfs de showbusiness zitten al decennia lang zo in elkaar. We worden al vanaf kinderjaren geïndoctrineert om de beste te zijn, alleen de nummer 1 telt. Was je "slechts" tweede dan ben je eigenlijk de dag erna alweer vergeten, en uiteindelijk draait het allemaal om poen. Dood en doodzonde dat nou net toevallig het wielrennen de kop van Jut moet zijn maar de ziekte zit mijn insziens (voor wat die waard is) veel en veel dieper.„Veel succes in deze verziekte wielrenwereld waar iedereen elkaar een mes in de rug steekt omdat het maar om één ding gaat: geld. ”
Ik koester de naïeve hoop dat sport in de toekomst gewoon weer over sport gaat en niet alleen maar een feestje is voor de bobo's in de skyboxen.
Voor hen die hierin een milde goedkeuring voor dopinggebruik in menen te lezen; absoluut niet.
Veni. Vidi. Fietsie.
'Lance - Oprah deel twee' een nog grotere teleurstelling dan deel één. Lance zegt weinig, heel weinig, soms zelfs letterlijk niets. Lange stiltes onderbroken door halve, kwart zinnetjes die niets inhouden. En Oprah laat het gebeuren (behalve dan met het "What did he say?", doelend op zoon Luke). Niets van de aangekondigde openheid over de rol van de UCI.
Een gemiste kans...
Een gemiste kans...
just lying around
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2698/Spo ... oken.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2698/Spo ... oken.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
- razenderoeland
- Forum-lid
DWDD is zowiezo om te huilen! Met of zonder Peter R., maar dat is weer een heel andere discussie.jansen01 schreef:Samenvatting twee afleveringen Oprah: de-kijk-mij-eens-een-emoties-hebben-show. Wat een gelul zeg, had er toch wel wat meer van verwacht. Gister iemand DWDD gezien met Peter R. de Vries? was helemaal om te huilen
Hoe sterk is de eenzame fietser...
net even de herhaling van dwdd gezien, en inderdaad zeg, die peterR, wat zet ie zich weer neer als supernarcist. Is ie toevallig familie van lance en mart? Zet die drie eens aan 1 tafelrazenderoeland schreef:DWDD is zowiezo om te huilen! Met of zonder Peter R., maar dat is weer een heel andere discussie.jansen01 schreef:Samenvatting twee afleveringen Oprah: de-kijk-mij-eens-een-emoties-hebben-show. Wat een gelul zeg, had er toch wel wat meer van verwacht. Gister iemand DWDD gezien met Peter R. de Vries? was helemaal om te huilen
goede quote van Lance: "But I never called you fat!" Hoe ziek kun je zijn.
En dan die Oprah als een luisterende zachtaardige begripvolle moeder te zuchten en te mm-mm'en. Zum kotzen.
Erik Dijkstra maar voor de Avondetappe inschakelen?