Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

roodhoofd
Forum-lid

roodhoofd 19 jan 2013 20:53

ArnoTersteeg schreef:Inderdaad chapeau voor Thomas Dekker, die is echt getransformeerd van arrogant kereltje naar een hele stoere nette en eerlijke mijnheer.
Dat in tegenstelling tot Erik Dekker, die zegt helemaal niets; Boogert die infantiel blijft volhouden van niets te weten en nu ook van van Houwelingen.
Ik begrijp nu waarom Boogert en van Houwelingen uit de ploeg gezet zijn: een goede stap als je Blanco wilt worden. ;)
Eens... je ziet nu dat er twee manieren zijn. De weg van Thomas Dekker, en zijn ploeggenoot David Millar. Gebruiken om te winnen, gepakt worden, door een flink dal gaan en dan schoon schip maken: toegeven, en besluiten weer te gaan koersen, maar dan schoon.

En er is de weg van Armstrong: ontkennen, ontkennen, ontkennen, rechtzaken aanspannen, etc - en pas als het allang volledig duidelijk is hoe het zit, toegeven dat waar is wat iedereen al weet en zeggen hoe erg je dat vind. Ongeloofwaardig, zwak, en leugenachtig. En daar komt ook Boogerd terecht. Werkelijk ongelooflijk, dat hij zegt: ik ga maar eens met die commissie praten, horen wat ze willen, en me dan beraden. Tja Michael, wat denk je dat ze willen? Wat jij eigenlijk wilt weten is: wat gaat het me kosten, welke garanties krijg ik? En pas als de prijs / consequenties je aanstaan ga je erkennen wat al bekend en bewezen is. Nou, flikker dan maar op, om het maar eens onparlementair uit te drukken.

Eigenlijk is het moment nu voorbij. Bij het uitkomen van het USADA rapport en het vertrek van Rabo had je nog kunnen zeggen: ik zie nu hoe slecht het is en was, nu moet er schoon schip gemaakt worden en ik doe mee. Maar die fase is voorbij. Zie het verhaal van Thijs Zonneveld - twee mooie artikelen inderdaad! Dat laat zien wat er al bekend is. Als je je nu nog verstopt, ben je gewoon te laat.

paulwindtegen
Forum-lid

paulwindtegen 19 jan 2013 21:04

Een jaar of tien geleden dachten bijna alle transportbedrijven dat je pas wat kon verdienen als je volledig schijt had aan de rijtijdenwet. Het tweede deel van de dag reed ik toen standaard met een blanco schijfje dat nadien werd ingevuld door mijn planner om iig die kilometers te verantwoorden bij controle. Natuurlijk deed ik daaraan mee, doodgewoon toen en best spannend.

Ik snap die gasten wel, in een wereld waarin je niet meedoet als je niet meedoet heb je weinig te zoeken. Niet dat het normaal is, of dat het goed te praten is, maar ik zie wel in hoe het ontstaat.
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 19 jan 2013 21:43

TD heeft natuurlijk wel een tijdje lopen draaien. In die docu ("Niemand kent mij") zag je ook dat hij nog iets achterhield.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

petje75
Forum-lid

petje75 19 jan 2013 21:55

Ik kan eerlijk zeggen dat ik nooit epo heb gebruikt, goh wat ben ik toch een sukkel, nooit 1 platte prijs gereden...... zowel als recreant, amateur A en amateur B.
Wel heerlijk genoten van het trainen, afzien en bezig zijn met het wielrennen.
Volgens mij maakt me dat rijker dan al die profs die hun hele leven hebben moeten liegen en bedriegen en beflikkeren.
Prettig om tegen je kinderen te moeten zeggen dat je een NEP figuur bent, maar met sorry maakt je tenslotte toch alles goed.....
Zo en nu is alles weer schoon en eerlijk in het wielrennen en kunnen we weer echt genieten van de komende TDF of voorjaarsklassiekers.
Of.....

bve
Forum-lid

bve 19 jan 2013 22:01

petje75 schreef:Ik kan eerlijk zeggen dat ik nooit epo heb gebruikt, goh wat ben ik toch een sukkel, nooit 1 platte prijs gereden...... zowel als recreant, amateur A en amateur B.
Wel heerlijk genoten van het trainen, afzien en bezig zijn met het wielrennen.
Volgens mij maakt me dat rijker dan al die profs die hun hele leven hebben moeten liegen en bedriegen en beflikkeren.
Prettig om tegen je kinderen te moeten zeggen dat je een NEP figuur bent, maar met sorry maakt je tenslotte toch alles goed.....
Zo en nu is alles weer schoon en eerlijk in het wielrennen en kunnen we weer echt genieten van de komende TDF of voorjaarsklassiekers.
Of.....
Eerst waaier rijden in Qatar! Heb er zin in.

WdvB
Forum-lid

WdvB 19 jan 2013 22:29

liviolivius schreef:Petje af voor Thomas Dekker, open en eerlijk. Wachten op andere renners. Daarnaast een standbeeld voor Edwig Van Hooydonck, consequent besluit nemen voor iets wat je het liefste doet.
Edwig, de laatste echte Vlaamse renner! Kan me nog herinneren hoe die demarreerde op de Bosberg. Kan Gilbert een dikke punt aan zuigen. Wie is de laatste echte Hollandse renner???

vergelijk zo'n Vlaamse topper nou eens met zo'n gillende keukenmeid als een Danny Nelissen
http://www.nrc.nl/nieuws/2013/01/19/nel ... uik-in-96/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/11664/Ra ... ruik.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Goede argumentatie ook: "Ik was bang dat ik mijn vrouw en kinderen niet zou kunnen onderhouden". Een beetje de verantwoordelijkheid op je vrouw en kind afschuiven.
Kunnen we de Jour du Tour van afgelopen zomer nog herinneren toen ie met Gert Jacobs aan tafel zat en werd uitgelachen omdat ie zo vast hield aan zijn medisch attest?

Nou Michael, nu jij! Even een koude douche en je bent er van af.

hm2694
Forum-lid

hm2694 19 jan 2013 22:33

Als iedereen nu uit de kast komt heeft de toekomst van het wielrennen dan bestaansrecht.
Nu er meerdere mensen aangegven dat ze meerdere jaren doping hebben gebruikt is dit nog erger dan het al verwacht was.

Maar mijn standpunt blijft als er bij Rabo gebruikt is wat is het dan geweest, zoveel is er niet gewonnen in die tijd.

Ik denk dat we die tijden maar snel in de historie moeten opnemen.
Je wint je of je verliest.

Maar keuzes maken doe je zelf dat laat niet door ploegleiders of ploegartsen bepalen.
Dus of nu allemaal uit de kast of hou voor eeuwig je mond
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX

uninvitedguest
Forum-lid

uninvitedguest 19 jan 2013 23:15

Lijken mij verhelderende stukken van Thijs Zonneveld. Wat je over het algemeen hoort, en al veel langer.... als je mee wilde doen om de prijzen, had je geen keus( moralisten kom maar op). Ook komt uit het stuk naar voren hoe de druk vanuit de publieke opinie op de renners overkwam, ik vind ook dat wel begrijpelijk. Denk alleen maar aan het afzeiken van de Raboploeg het afgelopen jaar hier op het forum. Als je dan leest dat Rabo op het laatst als een van de schoonste ploegen werd gezien, plaatst dat de prestaties en dus het geleverde commentaar ook in een andere context.

In zowel het verhaal van Armstrong als ook van bronnen rond de Raboploeg hoor je telkens dat alle ploegen gebruikten en men dus om mee te doen om de prijzen geen andere keus had dan ook te gebruiken. In het stuk van TZ staat ook dat de Italianen, Spanjaarden en Belgen plotseling veel harder gingen rijden.
Ik hoor vanuit die landen echter bitter weinig over een schone wielersport, schoon schip maken of het verleden oprakelen. Gezien de prestaties van Boonen, Gilbert, Contador om maar een paar te noemen, welke recentelijk zijn geleverd, lijkt het mij dat discussies over een schone sport daar veel minder leven, of mis ik iets?

Als je hoort dat "iedereen" gebruikte, maak je mij niet wijs dat dit bij een Lotto, QuickStep, en noem maar op, niet gebeurde. Nogmaals, mis ik iets of speelt de discussie over een schone wielersport en bekennen van (voormalig) dopinggebruik in andere landen veel minder???
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 19 jan 2013 23:21

Het verhaal bij Rabo lijkt wel een beetje boven tafel te komen nu. En ik denk dat we de rest ook nog wel horen. Ben bang dat er ook binnen het Belgische wielrennen nog wel wat oud rotte rommel bovengehaald gaat worden.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 19 jan 2013 23:43

Aanvulling: ik HOOP dat er in belgie nog eea boven water komt. En ook in zuid europa, gevolgd door het voetbal.....
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

erikvdmaat
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar erikvdmaat 20 jan 2013 00:03

daniel1975 schreef:Aanvulling: ik HOOP dat er in belgie nog eea boven water komt. En ook in zuid europa, gevolgd door het voetbal.....
Ik hoop eigenlijk eerst het voetbal in Zuid-Europa, scheelt ons weer een hoop belastingcentjes....

Tja, het nieuws van de laatste dagen is schokkend en verontrustend voor de wielersport. Gauw vergeten, wielerkleding aan, banaantje in het zakje, fiets pakken en fietsen.
Ook ik fiets: http://www.erikvandermaat.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

WdvB
Forum-lid

WdvB 20 jan 2013 00:33

uninvitedguest schreef:als je mee wilde doen om de prijzen, had je geen keus( moralisten kom maar op).
quootje van danny
“Ik heb geen respect voor mensen die schrijven dat ik doping heb gebruikt, maar dat niet hard kunnen maken. Ik ben nooit postitief bevonden. Een beter bewijs van mijn onschuld is er niet. Als je niet positief bent, ben je ook niet strafbaar, simpel zat.”
Bram Moscofiets zou zeggen: geen speld tussen te krijgen.

Plaats reactie