Eens... je ziet nu dat er twee manieren zijn. De weg van Thomas Dekker, en zijn ploeggenoot David Millar. Gebruiken om te winnen, gepakt worden, door een flink dal gaan en dan schoon schip maken: toegeven, en besluiten weer te gaan koersen, maar dan schoon.ArnoTersteeg schreef:Inderdaad chapeau voor Thomas Dekker, die is echt getransformeerd van arrogant kereltje naar een hele stoere nette en eerlijke mijnheer.
Dat in tegenstelling tot Erik Dekker, die zegt helemaal niets; Boogert die infantiel blijft volhouden van niets te weten en nu ook van van Houwelingen.
Ik begrijp nu waarom Boogert en van Houwelingen uit de ploeg gezet zijn: een goede stap als je Blanco wilt worden.
En er is de weg van Armstrong: ontkennen, ontkennen, ontkennen, rechtzaken aanspannen, etc - en pas als het allang volledig duidelijk is hoe het zit, toegeven dat waar is wat iedereen al weet en zeggen hoe erg je dat vind. Ongeloofwaardig, zwak, en leugenachtig. En daar komt ook Boogerd terecht. Werkelijk ongelooflijk, dat hij zegt: ik ga maar eens met die commissie praten, horen wat ze willen, en me dan beraden. Tja Michael, wat denk je dat ze willen? Wat jij eigenlijk wilt weten is: wat gaat het me kosten, welke garanties krijg ik? En pas als de prijs / consequenties je aanstaan ga je erkennen wat al bekend en bewezen is. Nou, flikker dan maar op, om het maar eens onparlementair uit te drukken.
Eigenlijk is het moment nu voorbij. Bij het uitkomen van het USADA rapport en het vertrek van Rabo had je nog kunnen zeggen: ik zie nu hoe slecht het is en was, nu moet er schoon schip gemaakt worden en ik doe mee. Maar die fase is voorbij. Zie het verhaal van Thijs Zonneveld - twee mooie artikelen inderdaad! Dat laat zien wat er al bekend is. Als je je nu nog verstopt, ben je gewoon te laat.