Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Advies nodig voor nieuwe racefiets

DrBibber
Forum-lid

Gebruikersavatar DrBibber 14 dec 2012 21:54

De keuze is uiteindelijk toch gevallen op de Cube Agree GTC, Ik heb hem met een mooie korting inclusief 260,- aan accessoires kunnen kopen. Morgen mag ik hem ophalen, dus hopen op mooi weer.
Iedereen bedankt voor het advies!

farelli
Forum-lid

farelli 14 dec 2012 22:05

Proficiat, mooi fietske.
En 'bekend' merk is betrekkelijk.
Trek bestaat korter dan dat ik fiets en heeft z'n naamsbekendheid in race grotendeels te danken aan een grootfraudeur. :mrgreen:
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

specialized_mannetje
Forum-lid

specialized_mannetje 19 dec 2012 22:41

Mijn tip aan elke weder opstapper of beginner: naast de fiets zijn: de schoenen, helm, broek met goed passende dikke zeem en zonnebril even belangrijk!! Dus als het kan beding het bij je fiets!! Ben zelf op een gegeven moment er achter gekomen dat de net genoemde accessoires even belangrijk zijn als de fiets. Zo voorkom je blessures, ongemakken en ongelukken!!

DrBibber
Forum-lid

Gebruikersavatar DrBibber 20 dec 2012 21:54

Bij mijn fiets zaten schoenen en een helm. De rest van de kleding moet ik nog kopen. Erg lastig op dit moment omdat het nu te koud is voor een korte broek, maar ik het zonde vind een dure lange broek te kopen die ik misschien maar een paar keer draag. Ik wacht liever tot het weer wat aangenamer wordt en ik lekker in korte broek kan fietsen. Maar aan de andere kant kan ik ook niet zo lang wachten om op de fiets te stappen en als het droog weer is. Kan ik het af met een goedkope broek of is dat wel iets wat echt goed (en dus duur) moet zijn?

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 20 dec 2012 23:17

Wil je volgende herfst en winter dan niet gaan fietsen? volgens mij hoort in Nederland een lange broek en shirt met lange mouwen en een goede jas min of meer tot de standaarduitrusting. Je moet zelf bepalen tot hoe koud je nog wilt gaan fietsen, hoe lager de temperaturen hoe duurder de kleding wordt.
Ik fiets meestal door tot een graad of 5 (ligt een beetje aan de wind) en als het regent blijf ik lekker thuis. Mijn jack is van All Active (Cyclewear.eu) en die houdt mij goed warm. Ik heb 2 lange broeken, een met zeem (SMS Santini van 5 euro bij de Itek) en eentje zonder (Bioracer, 10 euro onder de inkoopprijs via het werk van mijn vrouw). Als het heel koud is doe ik ze gewoon over elkaar, Dit is niet ideaal maar het voldoet.
Campagnolo Ultra Dork

jeroentje1976
Forum-lid

jeroentje1976 03 jan 2013 18:23

zorg inderdaad voor goede kleding. Ik draag momenteel een korte broek met een lange broek (zonder zeem). Als het wat warmer wordt kun je een korte broek dragen met beenstukken.

Vergis je niet als in het voor- en naseizoen bijv. 's avonds bij mooi weer te gaan fietsen. het kan dan al redelijk afkoelen en een lange broek is dan wel prettig. een lange broek draag ik mss niet zo vaak maar het koud hebben op de fiets heb ik een broertje dood aan.

DrBibber
Forum-lid

Gebruikersavatar DrBibber 03 jan 2013 19:34

Ik heb inmiddels gebruik gemaakt van jullie tips en een korte broek met zeem, een lange broek zonder zeem, een shirt met korte mouwen en een jasje gekocht. Nu ben ik er toch echt helemaal klaar voor. Komend weekend wordt het aardig weer dus kan het meteen gaan testen!

specialized_mannetje
Forum-lid

specialized_mannetje 03 jan 2013 20:36

DrBibber schreef:Ik heb inmiddels gebruik gemaakt van jullie tips en een korte broek met zeem, een lange broek zonder zeem, een shirt met korte mouwen en een jasje gekocht. Nu ben ik er toch echt helemaal klaar voor. Komend weekend wordt het aardig weer dus kan het meteen gaan testen!
Kijk... mooi zo!! Geniet ervan!!

Afz Vincent

jeroentje1976
Forum-lid

jeroentje1976 19 jan 2013 22:39

succes

jeroentje1976
Forum-lid

jeroentje1976 19 jan 2013 23:11

Heb je al een fiets gevonden?

DrBibber
Forum-lid

Gebruikersavatar DrBibber 20 jan 2013 01:06

Jep, op de 2e pagina van dit topic staat dat ik voor de Cube Agree GTC 2012 ben gegaan. Een hele mooie fiets die ook nog een heerlijk rijdt :)

Roycosoepie
Forum-lid

Gebruikersavatar Roycosoepie 20 jan 2013 12:32

Ik heb zelf onlangs een Cube Agree GTC van 2011 gekocht op Marktplaats. Ben hem nou aan het oppimpen met nieuwe tape om het stuur, andere bidonhouders, nieuwe buitenbandjes in rood en mijn persoonlijke zadel (SQLab 611). Veel vrienden van mij rijden ook op Cubes en zijn erg tevreden. Je hebt er zeker geen miskoop aan gedaan.
Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd

Plaats reactie