door havana » 21 dec 2012 07:43
Ik vind 't zonde van mjn tijd, plakken. Overigens is 1x per 3000 wel slecht. Ik zit op 1x per 10.000 en ik ben niet de enige. Wel mijd ik ultralight biba's
Ik vebaas mij over bovenstaande. Bandje na 1 keer lek al weggooien. Ik heb binnenbanden waar al zeker 15 plakkersdoor amclassic-fan » 21 dec 2012 09:28
Ik plak ze nooit. Die Vittoria's heb je al voor €3.50 per stuk bij Bikeparts4u, daar ga ik niet voor zitten klooien met een plakker. In de zomer ben ik volgens mij geen 1 keer lek gereden, de laatste maand 2 keer. Is ook niet zo gek, zeker in Duitsland liggen binnenwegen helemaal vol met zooi en daarnaast rij je als het nat is gewoon eerder lek.door robbebopper » 21 dec 2012 14:42
bij een lekke band onderweg natuurlijk gewoon wisselen met een nieuwe band, maar bij thuiskomst plak ik de band altijd. Als er twee plakkertjes opzitten, en dan nog eens lek, dan is het pas einde oefening. Ik vind een band plakken echt een simpel karweitje, ik heb er geen hekel aan, en ik vind het weggooien van goed werkend materiaal eigenlijk zonde.
Overigens een goeie tip (van de site van Ernie Frieke): Solutie tien minuten laten drogen (net genoeg om onder de douche te zijn geweest), en dan met een hamer het plakkertje er op meppen! Ben je meteen je agressie van die lekke band kwijt
Werkt als een tierelier!
op zitten en al meer dan 10 jaar oud. Ze blijven gewoon hard na reparatie.
Alleen als het ventiel los scheurt, dan gooi ik ze weg. Dat is niet meer te repareren.
Plakken is een minuut werk. Oppompen. Bandje vlak bij mijn gezicht houden. Dan voel je de uitstromende lucht veel beter, tenzij het gaatje extreem klein is. Dan moet de waterbak eraan te pas komen.
Dun insmeren met simpson of dresco solutie en meteen erop. Niks 10 minuten wachten en 100 keer meppen met een hamer.
Naar de fietsenmaker rijden voor een nieuw bandje, dat kost mij meer tijd.