In mijn nieuwe met Shimano Ultegra afgemonteerde racer wil ik een nieuwe wielset. In mijn oude fiets, met Shimano 105, reed ik met Fulcrum 7.
Ik rijd ongeveer 4500 km p/j. Met een lengte van 1.89m en 85-90kg heb ik geen enkel probleem gehad met deze F7. Voor mijn nieuwe racer zoek ik dus nieuwe wielen.
Een paar opties: Shimano WH6700
Fulcrum 5
Fulcrum Quatro
Handgespaakte CFX van BikeXperto
Prijsklasse: tot max € 250,00. Of toch Fulcrum 7 2013?
Wie kan goed advies geven.......
Wielen probleem
Fulcrum 5 lijkt mij de logische upgrade (aangezien je van 105 naar ultegra gaat, ga je van fulcrum 7 naar... juist)
Wielsets ontlopen elkaar allemaal niet veel, ik zou denk ik bij deze keuzes voor handgespaakt gaan. Met een iets hoger budget: fulcrum 3 zonder twijfel...
grtz
Wielsets ontlopen elkaar allemaal niet veel, ik zou denk ik bij deze keuzes voor handgespaakt gaan. Met een iets hoger budget: fulcrum 3 zonder twijfel...
grtz
Ik zou zeker geen r5 kopen voor dat prijs verschil. Bijna niks beter.
R3 is de betere upgrade.
De quatro is niet echt aan te bevelen als ik de gebruikers op het forum zo lees.
Handgespaakt heeft mijn voorkeur.
Succes met je keuze.
PS R7 is een prima wielset voor de prijs.
R3 is de betere upgrade.
De quatro is niet echt aan te bevelen als ik de gebruikers op het forum zo lees.
Succes met je keuze.
+1, misschien budget een beetje stretchen?remco1b schreef:Ik zou zeker geen r5 kopen voor dat prijs verschil. Bijna niks beter.
R3 is de betere upgrade.
Succes met je keuze.
-
- Forum-lid HC
Hoe heet zoiets Cognitieve dissonantie?
What makes the boat go faster?
-
- Forum-lid HC
Mooi dat ze goed bevallen. Echter strak, stijf en comfort zijn een beetje dooddoeners aangezien iedereen dit zegt van zijn nieuwe wielen of fiets.
What makes the boat go faster?
Ik heb nu een volledig seizoen met de Fulcrum Quattro's gereden. Niet dat ik een veel rijder ben; ongeveer 5000 km tussen maart en oktober. Ik kan niet anders zeggen dat ik veel plezier heb beleeft aan de wielen. Geen spaakbreuk, geen slagen. Na 5000 km nog steeds kaarsrecht.
Giant TCR 0 2013
Fulcrum Quattro
Fulcrum Quattro