wielerboeken
die is ok ok
edit
Laatst gewijzigd door eelcoz op 06 sep 2012 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
En zij sponsorden een amateur-wielerploeg met dezelfde naam.eelcoz schreef:Ben nu bezig in 'Pijn is genot' van Jan Siebelink. Net een stuk gelezen over het bordeel van de ouders van Jan Siemons (oud-prof van TVM) met de prachtige naam 'Sauna Diana'.
Ik heb er ooit nog eens een stukje aan gewijd.
http://fabiofarelli.blogspot.nl/2011/11 ... ument.html
En blijkbaar wordt 'Sauna Diana' nogal eens gegoogeld.
Hm, ziet er een fijn boek uit (denk dat ik hem ook eens zal bestellen); van dezelfde uitgever als het heel fraaie Bianchi-boek 'Una bici sola al comando'eelcoz schreef:Gelukkig...Gastheerg schreef:die is ok ok
Tot nu toe is het voornamelijk plaatjes kijken en af en toe wat flarden van zinnen lezen. Mijn Italiaans zal nog flink moeten verbeteren om alles te kunnen lezen. Nu nog de tijd vinden voor een cursus Italiaans.
En ik zie in hun catalogus nog eentje staan dat GastheerG ongetwijfeld al in huis heeft
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
-
- Forum-lid HC
Iemand "Merckx - Half mens, half fiets" door William Fotheringham al gelezen? Zo ja, aanrader?
What makes the boat go faster?
-
- Forum-lid HC
Thks kan dus op het kerstboom lijstje
What makes the boat go faster?
Heb met belangstelling dit onderwerp doorgenomen. Veel interessants gezien. Mis wel 2 boeken over 2 iconen in de Nederlandse wielersport. Breng ik graag onder de aandacht, mocht iemand er eens tegen aanlopen om ze te lezen. Een is van Joop Holthausen en is getiteld "De triomftocht van een wonderploeg, het succes van Raleigh". Het andere is van Cees Beesems, een biografie over de meest complete renner uit de Nederlandse wielerhistorie (in mijn ogen), nl Jan Janssen. Die won klassiekers, kon uitstekend tijdrijden en won niet alleen puntenklassementen (was dus een uitstekend sprinter) maar ook algemene klassementen, oa de Tour in 1968. Dus een allrounder die ook nog eens wereldkampioen werd. Ik zie hem nog in Roermond in het toen net geopende havengebied in zijn gele trui het criterium rijden.
Alvast veel leesplezier gewenst, mocht het er ooit van komen.
Alvast veel leesplezier gewenst, mocht het er ooit van komen.
Gios Titanio, Chorus, DT Swiss RR 511, 240S.
Batavus Professional Team 1987 Dura Ace.
Batavus Professional Team 1987 Dura Ace.
Vandaag op de boekenmarkt in de Brabanthallen weer een aantal boeken voor een zeer leuke prijs aangeschaft. Blijkbaar doen de laatste tijd veel mensen hun wielerboeken weg. 7 delen van De Muur,
- Elke seconde telt van Lance Armstrong, het boek van Bruyneel, 8 seconden van Hermans Chevrolet, Van Santander tot Santander; Peter Winnen. Leven op de pijngrens van Jean Nelissen en nog 10 delen van Hard Gras (De voetbalbroer van De Muur) en Netwerk van Mart Smeets om mijn collectie van Smeets zo goed als compleet te maken. Alles bij elkaar voor 10 euro.
Een paar maanden geleden op een boekenbeurs ook al weinig geld betaald voor De ronde van Italië van Buzatti en diverse biografieën. Laat de afvalligen hun boeken maar wegbrengen, ik koop ze wel!
- Elke seconde telt van Lance Armstrong, het boek van Bruyneel, 8 seconden van Hermans Chevrolet, Van Santander tot Santander; Peter Winnen. Leven op de pijngrens van Jean Nelissen en nog 10 delen van Hard Gras (De voetbalbroer van De Muur) en Netwerk van Mart Smeets om mijn collectie van Smeets zo goed als compleet te maken. Alles bij elkaar voor 10 euro.
Een paar maanden geleden op een boekenbeurs ook al weinig geld betaald voor De ronde van Italië van Buzatti en diverse biografieën. Laat de afvalligen hun boeken maar wegbrengen, ik koop ze wel!
2019 Apex Sharp
2021 Apex Flare
2021 Apex Flare