Hoe zit het met de maatvoering van deze schoenen? Kun je dezelfde maat of moet je een maat groter nemen?ponsteen schreef:Diadora Aerospeed 2 heten ze.mrcoffee schreef:@ ponsteen: Ik heb zelf brede voeten en heb nu Specialezed schoentjes maar die zijn aan vervanging toe. Ik zoek eigenlijk een nog iets bredere schoen en las dat jij brede diadora's hebt. Welke type als ik vragen mag?
Schoenprobleem brede voet
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
-
- Forum-lid
Kwamen de Diadora's niet slecht uit de test wat stevigheid van de zool betreft???
Garanties tot aan de deur wat dat betreft... Gaat hier even om de pasvorm.
Zolen voelen vrij stijf aan voor een niet-carbonzool. Maar hoe dat zich verhoudt tot de concurrentie... geen idee. Ben dit model trouwens nog niet in een test tegengekomen.
Nu ik toch bijna met een review bezig ben: Naast de opvallend ruime pasvorm vallen op: de schoen heeft weinig ventilatie. Bleek van de zomer opvallend genoeg geen problemen op te leveren, maar als je een open schoen gewend ben, is dit wel even wat anders. De ruime pasvorm hielp hier duidelijk: de kleine gaatjes zorgen zo toch voor de nodige ventilatie. Handig in de winter trouwens. Verder is de kromming van de zool vrij groot. Dit zou ergonomische voordelen bieden, maar zorgt bij mij wel voor montageproblemen van mijn SPD-SL schoenplaatjes. Ik moest een klein ringetje monteren tussen plaatje en zool aan de voorkant om de platte schoenplaat te laten passen op de kromme zool. Raar dingetje dat ik eigenlijk al vergeten was, omdat het helemaal opgelost is. Maar wel vreemd.
Geen schoen is perfect zullen we maar zeggen.
Zolen voelen vrij stijf aan voor een niet-carbonzool. Maar hoe dat zich verhoudt tot de concurrentie... geen idee. Ben dit model trouwens nog niet in een test tegengekomen.
Nu ik toch bijna met een review bezig ben: Naast de opvallend ruime pasvorm vallen op: de schoen heeft weinig ventilatie. Bleek van de zomer opvallend genoeg geen problemen op te leveren, maar als je een open schoen gewend ben, is dit wel even wat anders. De ruime pasvorm hielp hier duidelijk: de kleine gaatjes zorgen zo toch voor de nodige ventilatie. Handig in de winter trouwens. Verder is de kromming van de zool vrij groot. Dit zou ergonomische voordelen bieden, maar zorgt bij mij wel voor montageproblemen van mijn SPD-SL schoenplaatjes. Ik moest een klein ringetje monteren tussen plaatje en zool aan de voorkant om de platte schoenplaat te laten passen op de kromme zool. Raar dingetje dat ik eigenlijk al vergeten was, omdat het helemaal opgelost is. Maar wel vreemd.
Geen schoen is perfect zullen we maar zeggen.
-
- Forum-lid
Nu we het toch over moeilijke voeten hebben; mijn rechtervoet staat uit het lood dwz ruim 45 graden naar rechts. zijn daar aanpassingen voor wat pedalen betreft zonder je knie te verdraaien??
Beetje offtopic, maar het gaat ook over moeilijke voeten.
Beetje offtopic, maar het gaat ook over moeilijke voeten.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Dat klinkt wel als een vrij problematisch geval. Zo scheef kan je het plaatje nooit monteren zonder de boel te bewerken. Maar ook al lukt het om het plaatje zo scheef te zetten, dan is er nog het probleem dat je hiel erg ver naar binnen komt en als de as van het pedaal niet verlengt zou wordt je voet in de crank zou steken.
Ik ben zelf geen grote fan van Speedplay, maar in deze denk ik dat het je enige optie zo'n beetje is. Met Speedplay Zero ga je het dichst bij de 45 graden komen en er zijn losse assen voor te krijgen die langer zijn. Bijv Shimano SPD-SL, Look Keo en Time lijken mij niet echt haalbaar in deze.
Ik ben zelf geen grote fan van Speedplay, maar in deze denk ik dat het je enige optie zo'n beetje is. Met Speedplay Zero ga je het dichst bij de 45 graden komen en er zijn losse assen voor te krijgen die langer zijn. Bijv Shimano SPD-SL, Look Keo en Time lijken mij niet echt haalbaar in deze.
Voor 900 euro heb je een paar schoenen....... Holy Mack :OSkate1966 schreef:Seves in Nijverdal maakt van een gipsafdruk maatschoenen van carbon.
Citaat van Ponsteen: "Geen schoen is perfect zullen we maar zeggen".
Perfectie wordt benaderd.....
Succes in ieder geval
Perfection has its price
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
-
- Forum-lid
900 euro voor een paar schoenen????? Ik snap dat perfectie een prijs heeft maar de prijs is echt niet perfect!
De recenties over schoenen gevormd door 'heat moulding' zijn allemaal lovend inderdaad. Nu is dat nog iets anders dan een gipsafdruk, maar het komt op hetzelfde neer, denk ik. Een oplossing voor onoplosbare problemen gecombineerd met een dikke portemonnaie. Maar goed, wat is duur: er zijn mensen die nooit zonder pijnlijke voeten rijden; en als zelfs de goedkopere heat-moulding schoenen (300 a 400 euro?) niet werken....