Giro fietshelmen
- Roycosoepie
- Forum-lid
Ik wil voor het komende seizoen een andere helm kopen. Het merk Giro heeft mooie helmen. Ik denk aan een Giro Atmos, Lonos of Saros. Ik zie natuurlijk dat er prijsverschillen zijn maar heeft iemand ook ervaringen met deze helmen?
Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd
-
- Forum-lid HC
Het beste is eerst passen, mooi zijn komt op de 2e plaats. De pasvorm van de Ionos en de Atmos verschilt minimaal van elkaar, belangrijk is dat hij goed aansluit op je hoofd. De Saros weet ik niet. Probeer daarom verschillende merken uit en baseer daar je uiteindelijke keuze op.
-
- Forum-lid
Probeer ook zeker eens Specialized en Kask helmen. Ikzelf heb bv. een Specialized Prevail en die sluit (bij mij) perfect aan. Met Giro heb ik geen ervaring.
Hoi wij (mijn vriendin en ik hebben beide Giro helmen, zij de Giro Atmos en ik Giro Ionos, zijn er beide zeer tevreden mee, lekker licht zeer goede pasvorm.
En net wat Scottpch zei: Eerst passen!!!!
En prijsverschil is er zeker: kijk eens bij Mantel Bikeparts in Arnhem.
Suc6 ermee
En net wat Scottpch zei: Eerst passen!!!!
En prijsverschil is er zeker: kijk eens bij Mantel Bikeparts in Arnhem.
Suc6 ermee
Stevens Ghisallo met Shimano Ultegra 6700. 2010
Gazelle AB Frame met Shimano 600 1983
Stevens MTB S4 2013
Stevens MTB S4 2013
Ik sluit me aan bij scottpch en kamaria, passen eerst, uiterlijk op de tweede plaats.
Zag vorig jaar een prachtige helm die mooi bij mijn clubkleding en fiets paste, maar die zat voor geen meter.
Heb nu zelf Specialized S3.
Zag vorig jaar een prachtige helm die mooi bij mijn clubkleding en fiets paste, maar die zat voor geen meter.
Heb nu zelf Specialized S3.
Time is (almost) on my site, 3 more days
- daniel1975
- Forum-lid HC
Eerst passen!! De Atmos geeft bij mij een drukpunt op mijn voorhoofd, de ionos bijvoorbeeld weer niet. En een Speci helm staat voor geen meter op mijn hoofd, terwijl de speci schoenen mij juist weer als gegoten zitten.
Less is bore
Nou welke helm maakt niet uit.
Maandag tocht weer bewezen dat fietsen zonder helm heel gevaarlijk is.
Ben over de kop geslagen en op mijn zijde terecht gekomen, vol met zijkant van helm op astfalt.
Blij dat ik helm op had.
Nu thuis met gekeuzde ribben Grrrrrrr.
Maandag tocht weer bewezen dat fietsen zonder helm heel gevaarlijk is.
Ben over de kop geslagen en op mijn zijde terecht gekomen, vol met zijkant van helm op astfalt.
Blij dat ik helm op had.
Nu thuis met gekeuzde ribben Grrrrrrr.
Stevens Ghisallo met Shimano Ultegra 6700. 2010
Stevens MTB S4 2013
Stevens MTB S4 2013