Luik-Bastenaken-Luik toerversie 20 april
Naast Veenendaal-Veenendaal en de Amstel Gold Race, zal ik in dit voorjaar de 270 kilometer lange toerversie fietsen.
Nog meer leden die zich voor deze tocht hebben ingeschreven, of leden die al ervaring met deze toerversie hebben? Brand maar los!
Nog meer leden die zich voor deze tocht hebben ingeschreven, of leden die al ervaring met deze toerversie hebben? Brand maar los!
-
- Forum-lid
Staat op de planning om de 155km versie te rijden.
Ik heb in 2011 Tilf-Bastonge-Tilf gefietst .. is denk ik wel enigszins vergelijkbaar. 1e 100 KM naar Bastogne zijn niet spectaculair zwaar. Gewoon lekker in een groep mee pedellen is mijn advies. De laatste 150 KM terug naar Luik zal het lekker afzien zijn met diverse pittige klimmen achter elkaar. Verder zijn de tochten in Belgie altijd lekker gemoedelijk en prima georganiseerd is mijn ervaring.
Jah ik heb me vandaag ook ingeschreven voor de Luik-Bastenaken-Luik toerversie de 155 km word mijn eerste toertocht.
Heb nog geen enkele ervaring op dit gebied ben afgelopen zomer begonnen met fietsen.
En dacht begin met de Amstel gold race maar geen startbewijs kunnen bemachtigen.
Dus opzoek gegaan naar een andere uitdaging, is het te doen voor een beginner die uit Friesland afkomstig is en platteland gewend is..![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Heb nog geen enkele ervaring op dit gebied ben afgelopen zomer begonnen met fietsen.
En dacht begin met de Amstel gold race maar geen startbewijs kunnen bemachtigen.
Dus opzoek gegaan naar een andere uitdaging, is het te doen voor een beginner die uit Friesland afkomstig is en platteland gewend is..
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Ja hoor zeker als je niet op Noord staatcamboer schreef:Jah ik heb me vandaag ook ingeschreven voor de Luik-Bastenaken-Luik toerversie de 155 km word mijn eerste toertocht.
Dus opzoek gegaan naar een andere uitdaging, is het te doen voor een beginner die uit Friesland afkomstig is en platteland gewend is..
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Gewoon km's maken, licht verzet kiezen, niet te snel starten dan moet het zeker lukken.
Hoeveel hoogtemeters heeft de 155 km??
-
- Forum-lid
Ongeveer 2500hm. Je kunt overigens in Trois-Points van de route af richting Vielsalm. Je pakt dan de route weer op net voor Grand Halleux, er staan pijlen. Pak je mooi de Wanne, Stockeu (auw) en Haute-Levee mee. 20km en 500hm extra.
http://www.transpirinaika.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Oke, dat klinkt goed en pittig. Iemand een route van de 155 km?? Wel benieuwd.
-
- Forum-lid
Ik zit er over te na denken om deze te doen. Ik heb vorig jaar de LBL gereden met le Champion (in augustus) en die is iets van 250 km met zo'n 4000 hm.
Was wel zwaar het laatste stuk maar het blijft een fantastische omgeving om te fietsen..
Was wel zwaar het laatste stuk maar het blijft een fantastische omgeving om te fietsen..
-
- Forum-lid
http://sport.be.msn.com/lblcyclo/2012/nl/parcours/
Zie je meteen de optie op bij Trois-Points een klein ommetje te maken en zo bijna alle klimmetjes mee te pakken.
Ten opzichte van de andere versies van LBL is deze 'officiele' route op het einde wat pittiger
Na de Redoute volgen nog de Roche aux Faucons, St. Nicolas en het stukje vals plat naar de finish.
En natuurlijk een fraai stukje door Luik !
Zie je meteen de optie op bij Trois-Points een klein ommetje te maken en zo bijna alle klimmetjes mee te pakken.
Ten opzichte van de andere versies van LBL is deze 'officiele' route op het einde wat pittiger
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Na de Redoute volgen nog de Roche aux Faucons, St. Nicolas en het stukje vals plat naar de finish.
En natuurlijk een fraai stukje door Luik !
http://www.transpirinaika.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
De route staat uitgepijld neem ik aan of niet??
Heb me zojuist ook ingeschreven.
Was de bedoeling om de zondag KBK te rijden, maar aangezien we dan een uitstapje van t werk hebben gekozen voor deze Challenge. Weer een Klassieker wat ik erbij kan schrijven. Dan wel niet in de volledige afstand. :$
Was de bedoeling om de zondag KBK te rijden, maar aangezien we dan een uitstapje van t werk hebben gekozen voor deze Challenge. Weer een Klassieker wat ik erbij kan schrijven. Dan wel niet in de volledige afstand. :$
Race: Trek 1.7 Shimano 105
MTB: Merida Big Nine 700 tft
MTB: Merida Big Nine 700 tft