lekkende ventielverlengers
-
- Forum-lid
Ik heb nu voor het eerst hoge wielen ( Bullet 50). Vroeger bleek een binnenbandje er om heen leggen heel simpel. Heb voor deze velgen meegeleverde ventielverlengers. Alleen, elke ochtend zijn mijn banden weer flink zacht. Even een (nieuw!) bandje onder water houden, dan blijkt dat de ventielverlenger lekt bij de aansluiting naar de band toe. Dit terwijl de ventielverlenger toch echt strak vast zit. Klopt het dat deze heel langzaam leeg lopen en kun je beter voor binnenbandjes met lange ventielen kiezen? Of doe ik iets verkeerd of zijn de venteielverlengers niet goed?
- de zwarten
- Forum-lid HC
Je hebt toch toevallig geen latex binnenbanden?
Je monteert de verlengers met bijpassende stukje zodat ze muurvast zitten?
Ik heb ook ventielverlengers op mijn bullet 80, en er lekt niets. Als het goede verlengers zijn en goed gemonteerd, zou het dus goed moeten gaan.
Je monteert de verlengers met bijpassende stukje zodat ze muurvast zitten?
Ik heb ook ventielverlengers op mijn bullet 80, en er lekt niets. Als het goede verlengers zijn en goed gemonteerd, zou het dus goed moeten gaan.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
-
- Forum-lid
Het zijn gewone conti binnenbrandjes. Het lekt bij de overgang ventiel van de binnenband naar de beroepsrechter. Het schroefdraad lijkt dus het probleem. Het gebeurd ook maar bij een van de twee wielen. Een van de ventielverlengers is tot, of moet ik hem echt asociaal hard vastzetten? Dan wordt het leuk bij een lekker band;)....
-
- Forum-lid
Ik denk dat ik voor de bandjes met langere ventielen ga.
Heeft iemand heeft ook bullet 50's of andere wielen met 50 mm velgen? Is een ventiellengte van 60 mm voldoende? 80 mm is ook weer zo'n uitstekende toren
Heeft iemand heeft ook bullet 50's of andere wielen met 50 mm velgen? Is een ventiellengte van 60 mm voldoende? 80 mm is ook weer zo'n uitstekende toren
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Heb een schroefpompje voor onderweg, dan moet wel passen. Ben alleeen benieuwd of een SKS renkompressor gaat passen.
Maar denk dat ik sowieso maar is een ander setje ventielverlengers ga kopen...
Maar denk dat ik sowieso maar is een ander setje ventielverlengers ga kopen...
-
- Forum-lid
Die kosten zijn ook het probleem niet. Staat alleen enet zo mooi, 80 mm ventiel in een 50 mm velg. Met ventielverlenger in combinatie met 42mm ventiel zijn ze korter;)
En als je een reservebandje meeneemt met een 80 mm ventiel is het een veel groter 'pakketje' op je rug
En als je een reservebandje meeneemt met een 80 mm ventiel is het een veel groter 'pakketje' op je rug