Eind juni ga ik waarschijnlijk deelnemen aan La Vaujany en in ieder geval een week de Alpen in. Niet om een topprestatie, maar ik wil wel lekker mee kunnen komen met mijn fietsvrienden. Na een paar jaar van veel blessures ben ik eindelijk weer pijnvrij en ga dus weer serieuzer trainen. Sowieso moet er minimaal 10 kilo af, maar dat is het probleem niet. Na een paar jaar licht roeien weet ik hoe ik snel veel gewicht kwijt kan raken.
Het probleem is de conditie en de tijd die ik straks heb om te trainen. Aangezien vrouwlief ook fietst zullen we om en om moeten trainen/oppassen. Daarbij wil ik haar ook nog wel eens zien.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
De eisen zijn dus de volgende: tijd over houden voor vrouw en baby en zo fit mogelijk de Alpen in.
Ik zat te denken aan de volgende indeling:
Maandag: Vrij (vrouw moet training geven)
Dinsdag: 1 uur klimtraining op de tacx (hoge weerstand, 70/80 rpm) en als het langer licht is, buiten een Interval training van 60 minuten. (rond 110rpm)
Woensdag: Vrij (vrouw moet trainen/ vrije avond samen)
Donderdag:1,5 uur rustige tacxtraining en zodra het langer licht is lekker toeren met vrienden met wat tussensprintjes
vrijdag:vrij
zaterdag:'s ochtends vroeg een half uurtje hardlopen.
zondag: 2/3 uur groepsrit (35+ km/u + sprintjes)
De indeling in de week staat redelijk vast. Als jullie tips hebben om effectiever te trainen, hoor ik het graag, er moeten vast mensen zijn met hetzelfde 'probleem'!