Veltec Speed AL
Ja het zijn inderdaad stickers op de velgen die je er zo af kan halen. Heb de wielen zelf ook pas aangeschaft, en denk er ook over om de duitse vlaggetjes er af te halen. Dat kan toch ook eigenlijk nie éh, met die vlaggetjes rondrijden....
Zondag voor de eerste keer met deze wielen gereden en moet zeggen dak ik tevreden ben... Vergelijken kan ik enkel met campa vento's en comic elite maar voor mij bolden ze verrassend goed. Had indruk dat de naven heel licht liepen en uitzicht is natuurlijk heel mooi...
Met dit weer, serieuze wind, was het toch ook stuur goed vasthouden wanneer de wind van de zijkant kwam...
Voor mij is ieder geval een winner!!!
Met dit weer, serieuze wind, was het toch ook stuur goed vasthouden wanneer de wind van de zijkant kwam...
Voor mij is ieder geval een winner!!!
-
- Forum-lid
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 16 jan 2013 11:35
Iemand ervaring met Veltec Speed Li wielset?
Ik ben aan het twijfelen tussen de Li (lage velg) en AL (hoge velg).
Ik ben aan het twijfelen tussen de Li (lage velg) en AL (hoge velg).
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
volgens mij kun je beter elders kijken aangezien deze wielen in elk geval niet onder deze naam geleverd blijven worden (en reserveondelen lastig kunnen worden)
Zal wel loslopen denk ik. Zijn gewoon J-bend Sapim spaken, standaard industrielagers en de velgen lijken wel erg op H plus son SL42 (AL) en Kinlins (Li).
-
- Forum-lid
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 23 aug 2013 11:17
- Locatie: Apeldoorn
Zou iemand wat info kunnen geven over de gewichten?
Verschilt namelijk per site, maar als ze volgens sommige sites 1730gram wegen, zou dit heel gaaf zijn
Dan zijn ze zeer interessant
Verschilt namelijk per site, maar als ze volgens sommige sites 1730gram wegen, zou dit heel gaaf zijn
Dan zijn ze zeer interessant
-
- Forum-lid
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 23 aug 2013 11:17
- Locatie: Apeldoorn
Niemand de wielen gewogen?
In Duitse Tour-magazin nr. 10 van 2013 komt men uit op 1.978 gram incl. snelspanners en op 1.875 gram zonder.
Voor de twijfelaars over deze wielset: ze zijn goed getest (duurtest 6.750 kilometer, 40 km p/uur, belasting 65 kilogram) volgens DIN-, EN- en ISO-normen
Enkele bevindingen uit genoemde test:
- voor aluminum zeer hoge aero-velgen, waardoor relatief zwaar
- bij hoge snelheden lopen de wielen zeer soepel (hoge concentriciteit)
- geschikt als instapklasse voor tijdrijders en triathleten
- met goede stijfheidswaardes (voor en achterwiel: 47 en 44 N/mm)
- in duurtest zonder problemen
Ja, ik heb ze (uiteraard) ook en ben zeer tevreden over deze wielset: goede looks, naven lopen super en prima prijs/kwaliteitverhouding. Er zijn versies met witte spaken (Limited), maar ook met gewone spaken met zwarte en ook witte naven. Enige kleine minpuntje voor velen is dat de zwarte remrand van de velgen na verloop van tijd blanker wordt. Ik vind het zelf niet bezwaarlijk
Voor de twijfelaars over deze wielset: ze zijn goed getest (duurtest 6.750 kilometer, 40 km p/uur, belasting 65 kilogram) volgens DIN-, EN- en ISO-normen
Enkele bevindingen uit genoemde test:
- voor aluminum zeer hoge aero-velgen, waardoor relatief zwaar
- bij hoge snelheden lopen de wielen zeer soepel (hoge concentriciteit)
- geschikt als instapklasse voor tijdrijders en triathleten
- met goede stijfheidswaardes (voor en achterwiel: 47 en 44 N/mm)
- in duurtest zonder problemen
Ja, ik heb ze (uiteraard) ook en ben zeer tevreden over deze wielset: goede looks, naven lopen super en prima prijs/kwaliteitverhouding. Er zijn versies met witte spaken (Limited), maar ook met gewone spaken met zwarte en ook witte naven. Enige kleine minpuntje voor velen is dat de zwarte remrand van de velgen na verloop van tijd blanker wordt. Ik vind het zelf niet bezwaarlijk
"Het mooiste van individueel tijdrijden vind ik dat je altijd je EIGEN tempo kunt bepalen"
Volgens diezelfde tour moet je het wel niet doen voor de aero-eigenschappen:
Niet beter dan lage velg Alu.
tour 6/2010
Aerodynamik 1) b. 30/40/50 km/h
Mavic Aksium
7,2/17,2/33,5 Watt
Veltec Typhus
6,3/15,0/29,4 Watt
Campagnolo Zonda
6,4/15,1/29,5 Watt
Conclusie:
Koop ze omdat je ze mooi en/of goedkoop vindt.
Maar budget aerowielen zijn het helaas niet.
Niet beter dan lage velg Alu.
tour 6/2010
Aerodynamik 1) b. 30/40/50 km/h
Mavic Aksium
7,2/17,2/33,5 Watt
Veltec Typhus
6,3/15,0/29,4 Watt
Campagnolo Zonda
6,4/15,1/29,5 Watt
Conclusie:
Koop ze omdat je ze mooi en/of goedkoop vindt.
Maar budget aerowielen zijn het helaas niet.
Er zijn van deze set wielen twee versies: een versie van 24 spaken voorwiel, 28 spaken achterwiel. En een versie met 20 spaken voor, 24 spaken achter. Welke werd getest in 2010? En welke in 2013? Ik kan het me voorstellen dat de twee versies verschillende waardes geven voor aerodynamica, stijfheid en sterkte.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
Rijd nu sinds 6 maanden op de Speed AL, aangeschaft bij Salden.
Helaas is het achterwiel weer retour gestuurd, aangezien er veel speling op de lagers zit. Er is 6000 km mee gereden en aangezien het industrielagers zijn, valt er niets aan bij te stellen.
Verder wel fijne wielen, er zit nog geen slagje in en ook met de stormen van de afgelopen weken was het geen probleem om op de fiets te blijven.
Helaas is het achterwiel weer retour gestuurd, aangezien er veel speling op de lagers zit. Er is 6000 km mee gereden en aangezien het industrielagers zijn, valt er niets aan bij te stellen.
Verder wel fijne wielen, er zit nog geen slagje in en ook met de stormen van de afgelopen weken was het geen probleem om op de fiets te blijven.