Canyon
-
- Forum-lid
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 13 jan 2013 23:34
- Locatie: Amsterdam-Bergen
Ik ben het met Colnagofreak eens. Ik zou een fiets met een iets kortere reach nemen zodat je stuurpen langer word en je meer gewicht op je voorwiel hebt. Anders gaat het je op den duur toch irriteren. Maar als je dat niet belangrijk vind is het wat anders.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13771
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Alles is ook hier weer in verhouding. een 60 met 12cm is nagenoeg gelijk aan een 53 met 10cm.Scapa Flow schreef:Ik ben het met Colnagofreak eens. Ik zou een fiets met een iets kortere reach nemen zodat je stuurpen langer word en je meer gewicht op je voorwiel hebt. Anders gaat het je op den duur toch irriteren. Maar als je dat niet belangrijk vind is het wat anders.
Voor het gezicht zeg ik ook 10,11 of 12 en anders een andere maat.
Nu vind ik een 53 wel wat klein klinken, dan ben je volgens mij onder de170?
Meestal zit er per maat maar 1cm of hooguit 1.5cm centimeter verschil in de bovenbuis, dus ook niet wereld schokkend.
Hier staat sinds een kort een Aeroad met Cosmic Carbon SL. Gisteren geprobeerd een Garmin cadanssensor te monteren, maar de snelheidssensor komt al bijna tegen de spaken aan, laat staan dat ik er nog een magneetje tussen kan bevestigen. Heeft iemand hier ervaring mee, en vooral, hoe dit passend te maken is? Bvd!
Is er geen ruimte voor magneetje op de crank of op de spaken? Je kan het cadans mageneetje perfect in of op de pedaal as monteren. Dan steekt de candans magneet sowieso niet meer uit. En de spaak magneet kan je ook omdraaien(dus aan de binnenzijde van het wiel).
Het probleem is de ruimte tussen de spaken en achterbrug. De sensor komt al vrij dicht bij de spaken (ook als de sensor op de laagste stand staat), en dan zit er nog geen magneet tussen (ook als je deze omdraait, is het al te krap). De cadansmagneet is het probleem niet.
Je kunt het armpje van de sensor omhoog plaatsen door het schroefje los te draaien. Dan kun kun zelf bepalen hoeveel ruimte er nodig is. Waarschijnlijk zal het armpje dan helemaal omhoog wijzen. Ik heb hetzelfde met mijn Cervelo. Sommigen plaatsen de sensor onder de achterbrug omdat ze bang zijn dat als de sensor boven de achterbrug zit het armpje in de spaken komt en dan je hele sensor vernielt.
Voorbeeld van mijn setup die ik op internet vond:
http://www.dcrainmaker.com/images/2010/ ... ew-152.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Voorbeeld van mijn setup die ik op internet vond:
http://www.dcrainmaker.com/images/2010/ ... ew-152.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik pak ze wel weer in de afdaling
Hmmm, je moet dan wel zoals jij het ontvangertje omdraaien. Is het niet ?
Je kan dan geen beroep meer doen op de snelheid - en afstandsmeting. Voor het geval je tussen de bomen rijdt, en het gps- signaal wegvalt. Ook niet te verwaarlozen vind ik
Snelheid wordt immers met spaagmagneet aan de andere kant gemeten
Je kan dan geen beroep meer doen op de snelheid - en afstandsmeting. Voor het geval je tussen de bomen rijdt, en het gps- signaal wegvalt. Ook niet te verwaarlozen vind ik
Snelheid wordt immers met spaagmagneet aan de andere kant gemeten
Sworks Venge
Andere fietssjapper schreef:@Marsman, thanks voor de foto. Dat je de arm kan verplaatsen is bekend, ik hoop(te) alleen op een meer elegante oplossing. Zijn er nog andere ideeën?
Ik pak ze wel weer in de afdaling
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Bij Garmin 800/500 kun je de snelheid en daarmee de afstand door GPS laten meten (zo wie zo beter). Alleen in tunnel heb je dan geen meting. Beste is inderdaad omdraaien en aan de onderkant van de brug bevestigen.brekson schreef:Hmmm, je moet dan wel zoals jij het ontvangertje omdraaien. Is het niet ?
Je kan dan geen beroep meer doen op de snelheid - en afstandsmeting. Voor het geval je tussen de bomen rijdt, en het gps- signaal wegvalt. Ook niet te verwaarlozen vind ik
Snelheid wordt immers met spaagmagneet aan de andere kant gemeten
What makes the boat go faster?