Rij zelf een CAAD10. Is iets meer race dan een aantal andere merken. Echter comfort haal je ook uit banden (25mm) of iets minder hadr oppompen. Voor mij is CAAD10 gewoon perfecte allrounder voor in NL maar ook heel goed in de Alpen.Aeschere schreef:Kan iemand mij vertellen of een Caad 10 comfortabel is of dat deze meer gemaakt is voor het snellere werk?
Ik twijfel erg of ik deze fiets wil aanschaffen. Ik zal hem voornamelijk gebruiken voor toertochten en eventueel een berg in België/Frankrijk waardoor ik wel lekker wil zitten en daar best wel iets aan snelheid voor op wil geven.
Cannondale
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
What makes the boat go faster?
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Caad 10 = Alu frame en waarschijnlijk minder comfortabel dan een carbon frame. Als comfort belangrijk is, dan is een Cannondale synapse wellicht een betere keuze. De Caad 10 is qua geometrie wel echt een wedstrijdfiets. De Caad 10 is dus bedoeld voor het snellere werk. Je kan de Caad 10 wel comfortabeler maken door carbon zadelpen en bredere banden te monteren. Als je het stuur hoger wilt hebben, dan zal je meer spacers moeten monteren en dat is niet zo mooi (max 3 cm spacers want daarboven minder mooi en minder stijf). Vandaar dus dat een model Synapse wellicht voor jou een betere keuze is. De Caad 10 is tot slot wel een hele fijne fiets naar wat ik heb gelezen en de reacties van bezitters op het forum. Eén van de betere alu frames vandaag de dag.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Bedankt voor de snelle reactie. Mijn andere optie is een Rose Pro-SL 2000 RS die redelijk in dezelfde prijsklasse zit. Blijft lastig om zo'n keuze te maken. Zeker omdat mijn huidige fiets al een jaar of 25 oud is (Gazelle tour de l'avenir) waardoor eigenlijk alles wel een goede upgrade is.
Het comfort gaat mij voornamelijk om de zit. Een beetje trillen door harde banden vind ik prima maar wat ik bijvoorbeeld op mijn huidige fiets merk is dat ik na verloop van tijd last krijg van tintelingen op vreemde plaatsen waardoor je niet echt lekker meer zit. Iets meer rechtop zitten dus ipv helemaal voorovergebogen.
Het comfort gaat mij voornamelijk om de zit. Een beetje trillen door harde banden vind ik prima maar wat ik bijvoorbeeld op mijn huidige fiets merk is dat ik na verloop van tijd last krijg van tintelingen op vreemde plaatsen waardoor je niet echt lekker meer zit. Iets meer rechtop zitten dus ipv helemaal voorovergebogen.
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Ik denk dat je er niet aan ontkomt om eens te gaan proefrijden bij een dealer. Zeker als je niet goed weet wat je wilt hebben, hoe iets rijdt en de verschillen in de frames tussen de verschillende merken en modellen, is het aan te bevelen om naar een dealer te gaan die testfietsen heeft staan.
Waarom alleen Cannondale en Rose als optie? Als je je budget weet, dan een shortlist maken van fietsen die je mooi vindt qua uiterlijk. Daar begint het mee. Dan kijken naar onderlinge verschillen van merken en modellen, want die zijn legio. Vervolgens testrijden! Laat je goed op een fiets zetten door een vakman, want een te groot of te klein frame kopen is fout nr. 1
Waarom alleen Cannondale en Rose als optie? Als je je budget weet, dan een shortlist maken van fietsen die je mooi vindt qua uiterlijk. Daar begint het mee. Dan kijken naar onderlinge verschillen van merken en modellen, want die zijn legio. Vervolgens testrijden! Laat je goed op een fiets zetten door een vakman, want een te groot of te klein frame kopen is fout nr. 1
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Ik heb hier maar een eigen topic voor aangemaakt: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=9&t=53732" onclick="window.open(this.href);return false;
Waarom eigenlijk alleen Rose en Cannondale? Voornamelijk uiterlijk en van horen zeggen. Sensa, Cube, Canyon of Bulls zijn ook allemaal mogelijk.
Waarom eigenlijk alleen Rose en Cannondale? Voornamelijk uiterlijk en van horen zeggen. Sensa, Cube, Canyon of Bulls zijn ook allemaal mogelijk.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40131
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Theorie klopte aardig.daniel1975 schreef: Met mijn andere wielset inc Record-cassette zal ik dus nog 275gr winnen en op 7.16 kg uitkomen, zonder de Polar+chip net onder de 7.1kg.
.
Shamal2012 zitten er nu in met een chorus 12-25 cassette en dan kom ik op 7.12kg. Inclusief chip, polar+sensor en houdertje lezyne-pompje. Zal dus 7.00 oid zijn 'kaal'.
Sub-7kg is dus best eenvoudig te realiseren met normaal materiaal, alleen wordt het dan wel fors duurder (ander crankstel en wcs-carbon afmontage).
Less is bore
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid
- Berichten: 1791
- Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20
Er zijn erbij die met minder moeten doen Joren..
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40131
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
3M, maar Joren heeft behoorlijk zelf geinvesteerd in de materialen, in tegenstelling tot wat hij eerder schreef.Jaeger schreef:Daar staat voor een aardig vermogen zeg...
Bij welke club rij je eigenlijk?
Standaard bijv Visionwielen ipv LW om maar wat te noemen.
Less is bore