Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 21 feb 2013 13:17

Aeschere schreef:Kan iemand mij vertellen of een Caad 10 comfortabel is of dat deze meer gemaakt is voor het snellere werk?
Ik twijfel erg of ik deze fiets wil aanschaffen. Ik zal hem voornamelijk gebruiken voor toertochten en eventueel een berg in België/Frankrijk waardoor ik wel lekker wil zitten en daar best wel iets aan snelheid voor op wil geven.
Rij zelf een CAAD10. Is iets meer race dan een aantal andere merken. Echter comfort haal je ook uit banden (25mm) of iets minder hadr oppompen. Voor mij is CAAD10 gewoon perfecte allrounder voor in NL maar ook heel goed in de Alpen.
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 21 feb 2013 13:20

Caad 10 = Alu frame en waarschijnlijk minder comfortabel dan een carbon frame. Als comfort belangrijk is, dan is een Cannondale synapse wellicht een betere keuze. De Caad 10 is qua geometrie wel echt een wedstrijdfiets. De Caad 10 is dus bedoeld voor het snellere werk. Je kan de Caad 10 wel comfortabeler maken door carbon zadelpen en bredere banden te monteren. Als je het stuur hoger wilt hebben, dan zal je meer spacers moeten monteren en dat is niet zo mooi (max 3 cm spacers want daarboven minder mooi en minder stijf). Vandaar dus dat een model Synapse wellicht voor jou een betere keuze is. De Caad 10 is tot slot wel een hele fijne fiets naar wat ik heb gelezen en de reacties van bezitters op het forum. Eén van de betere alu frames vandaag de dag.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Aeschere
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 mei 2012 06:58

Aeschere 21 feb 2013 13:25

Bedankt voor de snelle reactie. Mijn andere optie is een Rose Pro-SL 2000 RS die redelijk in dezelfde prijsklasse zit. Blijft lastig om zo'n keuze te maken. Zeker omdat mijn huidige fiets al een jaar of 25 oud is (Gazelle tour de l'avenir) waardoor eigenlijk alles wel een goede upgrade is.

Het comfort gaat mij voornamelijk om de zit. Een beetje trillen door harde banden vind ik prima maar wat ik bijvoorbeeld op mijn huidige fiets merk is dat ik na verloop van tijd last krijg van tintelingen op vreemde plaatsen waardoor je niet echt lekker meer zit. Iets meer rechtop zitten dus ipv helemaal voorovergebogen.

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 21 feb 2013 13:32

Ik denk dat je er niet aan ontkomt om eens te gaan proefrijden bij een dealer. Zeker als je niet goed weet wat je wilt hebben, hoe iets rijdt en de verschillen in de frames tussen de verschillende merken en modellen, is het aan te bevelen om naar een dealer te gaan die testfietsen heeft staan.
Waarom alleen Cannondale en Rose als optie? Als je je budget weet, dan een shortlist maken van fietsen die je mooi vindt qua uiterlijk. Daar begint het mee. Dan kijken naar onderlinge verschillen van merken en modellen, want die zijn legio. Vervolgens testrijden! Laat je goed op een fiets zetten door een vakman, want een te groot of te klein frame kopen is fout nr. 1
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Aeschere
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 mei 2012 06:58

Aeschere 21 feb 2013 13:51

Ik heb hier maar een eigen topic voor aangemaakt: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=9&t=53732" onclick="window.open(this.href);return false;

Waarom eigenlijk alleen Rose en Cannondale? Voornamelijk uiterlijk en van horen zeggen. Sensa, Cube, Canyon of Bulls zijn ook allemaal mogelijk.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40131
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 feb 2013 13:13

daniel1975 schreef: Met mijn andere wielset inc Record-cassette zal ik dus nog 275gr winnen en op 7.16 kg uitkomen, zonder de Polar+chip net onder de 7.1kg.
.
Theorie klopte aardig.
Shamal2012 zitten er nu in met een chorus 12-25 cassette en dan kom ik op 7.12kg. Inclusief chip, polar+sensor en houdertje lezyne-pompje. Zal dus 7.00 oid zijn 'kaal'.
Sub-7kg is dus best eenvoudig te realiseren met normaal materiaal, alleen wordt het dan wel fors duurder (ander crankstel en wcs-carbon afmontage).
Less is bore

joren
Forum-lid
Berichten: 694
Lid geworden op: 29 jul 2005 14:16

joren 23 feb 2013 15:34

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 feb 2013 19:02

Dat is wel een aardig karretje Joren ;). Moet zo te zien nog wel wat afstel werk aan gebeuren? Wat voor disc staat er eigenlijk in?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 23 feb 2013 20:48

Er zijn erbij die met minder moeten doen Joren..

Jaeger
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 jan 2012 21:49

Jaeger 24 feb 2013 09:57

Daar staat voor een aardig vermogen zeg...
Bij welke club rij je eigenlijk?

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 24 feb 2013 10:12

Wat een contrast tussen de mooie voorzijde en een draak van een zitbuis/zadelpen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40131
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 feb 2013 10:42

Jaeger schreef:Daar staat voor een aardig vermogen zeg...
Bij welke club rij je eigenlijk?
3M, maar Joren heeft behoorlijk zelf geinvesteerd in de materialen, in tegenstelling tot wat hij eerder schreef.

Standaard bijv Visionwielen ipv LW om maar wat te noemen.
Less is bore

Plaats reactie