Heb onlangs een Casati Orion gekocht, weet iemand iets over dit frame? Kan er helemaal niks over op het internet vinden, Casati reageert (nog) niet op m'n mail.
Bouwjaar, waarschijnlijk omstreeks 2000.
Casati Topic
Nou, dat maakt me nieuwsgierig. Het meest recente bericht dat ik kon vinden is uit 2005.Pina68 schreef:Heb onlangs een Casati Orion gekocht, weet iemand iets over dit frame? Kan er helemaal niks over op het internet vinden, Casati reageert (nog) niet op m'n mail.
Bouwjaar, waarschijnlijk omstreeks 2000.
Daar wordt gesproken over ca. 4 jaar oud, dus je zit heel aardig met je schatting.
Helaas doen de linkjes naar de foto's het niet.
Misschien kun je de eigenaar mailen?
http://forum.tour-magazin.de/showthread ... tes-Casati" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je Stefania bij Casati mailt krijg je vaak vrij vlot antwoord, maar je zou ook even Klamer kunnen bellen. Die weet ongetwijfeld meer over dit type frame.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
Casati heb ik gemaild maar die reageren niet.. Had 2 jaar geleden graag in Monza langs willen gaan toen ik in de buurt was, maar ook toen kreeg ik pas een reactie toen ik al thuis was.
De link naar die orion uit 2005 was ook het enige wat ik kon vinden, helaas staat daar eigenlijk niets, ook geen mailadres. Zal binnenkort 's bij Klamer langs gaan, lijkt me de enige optie dan.
De link naar die orion uit 2005 was ook het enige wat ik kon vinden, helaas staat daar eigenlijk niets, ook geen mailadres. Zal binnenkort 's bij Klamer langs gaan, lijkt me de enige optie dan.
Dat op-maat-zagen-van-de-zadelbuis ken ik. Maar dan alleen van bijvoorbeeld Giant. Daar zie ik ook duidelijk een soort montagebeugel op de zadelbuis.jeroenkuiper schreef:trebbor schreef:Hoe kun je het zadel in hoogte verstellen?
het zadel zit op de ISP met een speciale fitting gemonteerd. je zaagt eerst de buis op maat en plaatst dan het zadel met de montagebeugel op de buis.
Maar bij deze Casati zie ik die montagebeugel niet. Kan iemand mij plaatjes laten zien van het systeem dat op deze Casati zit? Lijkt wel alsof de montagebeugel in de zadelbuis is geschoven?
Ik kan er wel een foto van maken, maar het komt er simpelweg op neer dat er een korte zadelpen met een quill-systeem (zoals bij niet-ahead stuurpennen) in zit. Dat geeft je nog de ruimte om eventueel met spacers nog een stukje omhoog te gaan met het zadel, mocht je hem onverhoopt te kort afzagen.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
Aha, bedankt voor het antwoord. Je omschrijving is duidelijk. Ik ben bekend met het quill-systeem (heb een oude Gios). Ik had dat vermoeden ook wel al, aangezien ik geen systeem op / over de zadelbuis zag, dus dacht al dat het een systeem betreft dat in de zadelbuis zit.