Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rose (voorheen Red Bull)

gielhendriks
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 mei 2008 19:27

gielhendriks 24 jan 2013 14:45

Configureren van Rose fietsen zou vanaf eind januari weer moeten kunnen. Heb ze net gebeld en er waren nog wat problemen met de website.

gene
Forum-lid
Berichten: 2011
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 20 feb 2013 21:15

Vandaag binnen: reservefiets en woon- werkfiets in aanbieding gekocht. (875 €) Rose Pro 2000, Shimano 105 compact, handgespaakte wielen met Mavic Open Pro velgen, GP 4000 s bandjes, gewicht: 8.3 kg.

[IMG=http://img827.imageshack.us/img827/231/dscf3389g.jpg][/IMG]

Uploaded with ImageShack.us

De andere foto is mijn X-Lite waar ik al anderhalf jaar tot volle tevredenheid mee rondtoer.

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 20 feb 2013 22:24

Afbeelding

Kowalsky77
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jan 2012 11:38

Kowalsky77 23 feb 2013 21:23

Ik ben deze week in Bocholt wezen kijken naar de Xeon CRS 3000. Specifiek deze omdat ik een triple wil. Zijn er mensen die al ervaring hebben met het 2013 model? Tweede vraagje: het viel me op dat de kabelspanners of -stellers (weet het exacte woord niet) voor het stuur zijn gemonteerd. Is daar geen betere oplossing voor te vinden en hoe bevalt het de gebruikers? Het zou ook kunnen dat die daar zitten voor de afstelling en bij de eindmontage verdwijnen. Wie weet dat?

mont aigoual
Forum-lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
Locatie: De Liemers

mont aigoual 24 feb 2013 15:26

Ik heb begin februari een 2013 Xeon CRS 5000 voor mijn dochter opgehaald in Bocholt. Tot nu toe nog door Wsport en sneeuw en pekel hier in NL nog niet mee kunnen rijden. Zelf heb ik het 2012 model en daarmee alleen maar zeer goede ervaringen. Ik zie dat bij het 2013 model de buizen rondom het bracket een nog grotere diameter hebben gekregen, wrs tbv de bracketstijfheid en ergens gelezen dat er een lichter voorvork is gemonteerd. Dus ik heb er alle vertrouwen in dat ook de 2013 goed zal rijden. De kabelspanners van beide derailleurkabels gebruik ik zelf nooit. Wat mij betreft monteren zij die niet. Vroeger zat er altijd een stelschroefje op de eerste aanlasnok voor de kabels op de schuine buis. Door de interne kabelvoering via het balhoofd kan dat niet meer. Om dan toch tijdens een rit de kabelspanning bij te stellen voor een slecht afgestelde derailleur, kun je dan deze stellers in de kabel voor je stuur gebruiken. De rek van de (campa) kabels is zo beperkt dat ik deze stelschroefjes, waarvan je ook niet weet welke kant je ze op moet draaien en de buitenzijde ook meedraait, nooit gebruik. Bijstellen van de derailleurkabel doe ik met het stelschroefje tijdens onderhoud bij de achterderailleur zelf, de kabel van de voorderailleur heb ik nooit hoeven nastellen in al die jaren dat ik fiets.
Laatst gewijzigd door mont aigoual op 24 feb 2013 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014

Kowalsky77
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jan 2012 11:38

Kowalsky77 24 feb 2013 20:27

mont aigoual schreef:De kabelspanners van beide derailleurkabels gebruik ik zelf nooit. Wat mij betreft monteren zij die niet. Vroeger zat er altijd een stelschroefje op de eerste aanlasnok voor de kabels op de schuine buis. Door de interne kabelvoering via het balhoofd kan dat niet meer. Om dan toch tijdens een rit de kabelspanning bij te stellen voor een slecht afgestelde derailleur, kun je dan deze stellers in de kabel voor je stuur gebruiken. De rek van de (campa) kabels is zo beperkt dat ik deze stelschroefjes, waarvan je ook niet weet welke kant je ze op moet draaien en de buitenzijde ook meedraait, nooit gebruik. Bijstellen van de derailleurkabel doe ik met het stelschroefje tijdens onderhoud bij de achterderailleur zelf, de kabel van de voorderailleur heb ik nooit hoeven nastellen in al die jaren dat ik fiets.
Dus als Rose de derailleurs goed heeft afgesteld, zijn die spanners overbodig en zou ik net zo goed kunnen vragen om die weg te laten. Vind ik wel mooier. Ik heb tijdens een rit (daarna ook niet trouwens) nog nooit een derailleur bijgesteld. Zitten ze op de fiets van je dochter wel?

mont aigoual
Forum-lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
Locatie: De Liemers

mont aigoual 24 feb 2013 20:46

Rose stelt in principe de derailleurs goed af, echter na verloop van tijd kan de binnenkabel (staaldraad) iets uitlubberen en zou in theorie het schakelen (kans vooral achter) wat onzuiverder worden. Bij Campa 11 speed luistert het allemaal nog iets nauwer, bij Shimano 10 sp zal het wel meevallen. Bij mijn dochters fiets zitten deze spanners er ook op, vergeten te vragen om ze weg te laten, niet aan gedacht. Bijkomend voordeel als je ze weg laat is dat deze hard plastic spanners ook niet op slecht wegdek tegen je stuur gaan tikken. Bij mijn eigen fiets heb ik er een zacht plakkertje tussen gestopt. Tip voor als je naar Bocholt gaat neem alles erbij wat je graag hebben wilt, er valt nu goed te dealen heb ik ervaren, ondanks de prijsverhoging van 2013 was ik met meer opties toch nog goedkoper uit dan voor mijn fiets in 2012. Daarnaast betaal je in DL 19% Mwst en krijg je nog een aardig bedrag aan bonuspunten.
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014

Kowalsky77
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jan 2012 11:38

Kowalsky77 24 feb 2013 20:59

Dat zijn fijne tips. Denk je dan aan bijvoorbeeld een fietscomputer?

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 24 feb 2013 21:05

Binnenkabels rekken niet. Het zou kunnen dat het hele systeem nog iets moet 'zetten' hier en daar, maar dat heb ik zelf nog niet meegemaakt. Bij 5/6 afgemonteerde fietsen was het monteren, afstellen en nooit meer naar omkijken. Wel bij het monteren al even flink aan de kabel trekken om te zorgen dat alles goed aangesloten zit.

mont aigoual
Forum-lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
Locatie: De Liemers

mont aigoual 24 feb 2013 21:18

bijvoorbeeld een fietscomputer?
Onder andere, draadloze computer het hartslag en cadans, maar ook pedalen (da carbon), twee carbon bidonhouders, andere wielen, andere banden, ander (duurder) zadel en carbon zadelpen, een paar extra cleats, 12-29 cassette, totale meerprijs tov catalogusprijs fiets - € 6.
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014

trebbor
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 21 apr 2011 23:27

trebbor 25 feb 2013 10:38

mont aigoual schreef:
bijvoorbeeld een fietscomputer?
Onder andere, draadloze computer het hartslag en cadans, maar ook pedalen (da carbon), twee carbon bidonhouders, andere wielen, andere banden, ander (duurder) zadel en carbon zadelpen, een paar extra cleats, 12-29 cassette, totale meerprijs tov catalogusprijs fiets - € 6.
Wow! Als ik - over een jaar of 6 - een nieuwe Rose fiets ga kopen, wil jij dan met mij mee? Ben geen held in dealen / akkoordjes sluiten / onderhandelen. :D

Kowalsky77
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jan 2012 11:38

Kowalsky77 25 feb 2013 15:54

trebbor schreef:
mont aigoual schreef:
bijvoorbeeld een fietscomputer?
Onder andere, draadloze computer het hartslag en cadans, maar ook pedalen (da carbon), twee carbon bidonhouders, andere wielen, andere banden, ander (duurder) zadel en carbon zadelpen, een paar extra cleats, 12-29 cassette, totale meerprijs tov catalogusprijs fiets - € 6.
Wow! Als ik - over een jaar of 6 - een nieuwe Rose fiets ga kopen, wil jij dan met mij mee? Ben geen held in dealen / akkoordjes sluiten / onderhandelen. :D
Je mag al eerder met mij mee!

Plaats reactie