Cube
Ik heb een Cube Agree GTC op het oog. Ik lees hier soms dat een Cube niet echt op lange mensen is gemaakt.
Ik heb een bbl van 90, dus een framemaat 60 moet mij goed passen. Kunnen de ervaringsdeskundigen mij vertellen of deze fiets te klein is voor mij?
(ik ben sowieso van plan een proefrit te maken )
Ik heb een bbl van 90, dus een framemaat 60 moet mij goed passen. Kunnen de ervaringsdeskundigen mij vertellen of deze fiets te klein is voor mij?
(ik ben sowieso van plan een proefrit te maken )
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13740
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
RobdV1986 schreef:Ik heb een Cube Agree GTC op het oog. Ik lees hier soms dat een Cube niet echt op lange mensen is gemaakt.
Ik heb een bbl van 90, dus een framemaat 60 moet mij goed passen. Kunnen de ervaringsdeskundigen mij vertellen of deze fiets te klein is voor mij?
(ik ben sowieso van plan een proefrit te maken )
Ik ben 185 en bbl 91cm en heb een litening (geo is exact hetzelfde als van de agree)
Ik rijd op een 60cm, gaat prima en is de juiste maat.
58 kan als je echt heel diep wilt zitten meer dan 12cm, maar ik vind 11 ook wel zat -1cm voor jouw ivm je zadelhoogte.
Stuurpen heb ik 11cm.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13740
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Zo mijn eigen litening eens plaatsen van 2012.
Foto,s hadden iets beter gekund excuus!
Speclist:
-Litening teamline 60cm, EVO csl vork, FSA balhoofd;
-Sram RED 2011 groep met DA 12/23 cassette en DA ketting;
-DA7900 pedalen;
-Syntace zadelpen, stuur en stuurpen;
-Notubes acros .54 wielen;
-Alle bouten titanium of aluminium;
-Bikehardest tita qr,s 43gram set;
-inclusief onderbuis beschermer, chainsuck platen en chainstay beschermer;
-Gewongen inclusief bidonhouders garmin sensor en mount, zonder 705 + 110 gram.
Totaal dan exact 6.6 kilo en als we het commerciële boekjes gewicht pakken 6.0 kg
Wat kan er nog lichter:
-F119 vervangend oor F109 - 30 gram winst (als ik een keer een leuke aanbieding tegenkom doe ik dat misschien)
-FSA alu balhoofdkap 28gram - 18 gram winst, deze krijg ik binnenkort;
-BIba,s - continental light 70 gram - vervanger door supersonics - 40 gram, doe ik niet.
Ja en nog verschillende dingen die ik niet wil omdat het dan slapper wordt of heel veel geld kost en niet echt veel oplevert.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Foto,s hadden iets beter gekund excuus!
Speclist:
-Litening teamline 60cm, EVO csl vork, FSA balhoofd;
-Sram RED 2011 groep met DA 12/23 cassette en DA ketting;
-DA7900 pedalen;
-Syntace zadelpen, stuur en stuurpen;
-Notubes acros .54 wielen;
-Alle bouten titanium of aluminium;
-Bikehardest tita qr,s 43gram set;
-inclusief onderbuis beschermer, chainsuck platen en chainstay beschermer;
-Gewongen inclusief bidonhouders garmin sensor en mount, zonder 705 + 110 gram.
Totaal dan exact 6.6 kilo en als we het commerciële boekjes gewicht pakken 6.0 kg
Wat kan er nog lichter:
-F119 vervangend oor F109 - 30 gram winst (als ik een keer een leuke aanbieding tegenkom doe ik dat misschien)
-FSA alu balhoofdkap 28gram - 18 gram winst, deze krijg ik binnenkort;
-BIba,s - continental light 70 gram - vervanger door supersonics - 40 gram, doe ik niet.
Ja en nog verschillende dingen die ik niet wil omdat het dan slapper wordt of heel veel geld kost en niet echt veel oplevert.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13740
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ja dat kan, maar dat zijn dan weer dingen die ik niet wil, wielen hoge kosten, deze zijn 1260.
De vraag of ze mijn 80 kg houden.
Pedalen, moeten we eerlijk rekenen, DA schoenplaten zijn licht, wegen overigens 248 gram
Pro vibe stuur is denk ik niet lichter. Op de weegschaal zijn niet zoveel 44cm sturen in 31.8 lichter dan 208 gram en net zo stijf, dan is het aanbod gewoon 0.
De vraag of ze mijn 80 kg houden.
Pedalen, moeten we eerlijk rekenen, DA schoenplaten zijn licht, wegen overigens 248 gram
Pro vibe stuur is denk ik niet lichter. Op de weegschaal zijn niet zoveel 44cm sturen in 31.8 lichter dan 208 gram en net zo stijf, dan is het aanbod gewoon 0.
-
- Forum-lid
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 03 jan 2013 17:08
probeer bij band afhalen het wiel op de grond te duwen hierdoor krijg je aan de bovenkant meer ruimte om de band eraf te krijgen ennuh pas op met bandenafnemers in principe moet het met de hand kunnen.koertie schreef:want ik krijg de buitenband er niet af? :-s
waarom tubes? ga eerst lekker met draadbanden fietsen. tubes kan je onderweg niet repareren
Na wat weekjes onderdelen verzamelen en even bouwen is dit is hem geworden:feddek schreef:Na vorig jaar heerlijk op een carbon exoot te hebben gekoerst wil ik dit jaar toch weer met een goedkoop stukje alu onder de kont gaan rijden. De Ultimate al met licentie korting bleek de beste keus, maar ik kwam er toch niet helemaal uit met de vernieuwde geometrie en bovendien liep ik op marktplaats een nieuw Cube agree sl 2012 frame, mt 60, tegen het lijf voor een heel mooi prijsje
Specs:
Frame: cube agree sl '12, mt 60
Vork: Easton EC90 SL taper
Balhoofd: Ritchey pro
stuur: Ritchey WCS classic met fizik lint.
Stuur en zadelpen: Syntace F119, P6 carbon.
Zadelpenklem: Token
Zadel: Fizik Antares Versus
Wielen: Fulcrum R3 zonder stickers.
snelspanners: Hope
Banden: Nu nog Gp 4000s 25mm maar die passen niet onder de achterrem door dus dat worden 23 mm Fortezza tricomps.
Shifters, voor en achterderi: Sram force
remhoeven: Sram Red
Crank: Fulcrum racing torque RS
BB: Ultra torque pressf1t
Ketting: KMC X10 L
Kabels: Dura-ace
Pedalen: Speedplay Zero Stainless
Bidonhouders die er op komen: Elite Patao zwart
Gewicht: nog niet gewogen, maar zal tussen de 7,5 en 8 kg liggen.
Laatst gewijzigd door feddek op 15 mar 2013 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.