Fiets Maart
Leuk nummer met interessante artikelen. Alleen wel jammer dat ik de tests van de jasjes en de crankstellen al kende, omdat ze vorig jaar al in Cycling Plus stonden... Die extra pagina's gaan toch hopelijk niet gevuld worden met gerecycelde artikelen uit Cycling Plus? De benadering van fietsen die ze daar hebben (en uberhaupt hebben in de UK) is toch wel duidelijk anders dan in Nederland, wat je ook al wel zag in de artikelen in de trainingsgids van een paar maanden terug. Los daarvan juich ik samenwerking alleen maar toe (CP is verder een prima, interessant, blad), maar het is wel een beetje jammer als Fiets deels gevuld gaat worden met 'oude koek' uit Engeland...
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
Wat jammer dat er niet kritisch gekeken wordt naar de aangekochte artikelen. Mogelijk wordt het slecht vertaald, maar er staat absolute onzin die het hele blad omlaag haalt. Artikel over crankstellen: " Dankzij een compact kun je op een lichter verzet en dus minder vermogen leverend omhoog rijden".
Triest.
Triest.
En dat is nog niet eens slecht vertaald, want het artikel is vrijwel identiek aan het CP artikel. Zelfde zie je bij de jasjes, waar ook een merk als DHB (huismerk van Wiggle) in opgenomen is. Zal vast een goed jasje zijn, maar in Nederland is het volkomen incourant. Straks krijgen we nog testen van Ribble, Holdsworth en Genesis (om maar een paar te noemen) en gaan we voor de kleding richting Altura en Endura. Allemaal spul wat in de UK populair en courant is, maar hier niet.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Tsja allemaal onder het mom van meer pagina's ....
What makes the boat go faster?
Hoezo onzin? Lichter verzet&zelfde aantal rpm = lagere snelheid = minder vermogen, toch?Pinonoir schreef:Wat jammer dat er niet kritisch gekeken wordt naar de aangekochte artikelen. Mogelijk wordt het slecht vertaald, maar er staat absolute onzin die het hele blad omlaag haalt. Artikel over crankstellen: " Dankzij een compact kun je op een lichter verzet en dus minder vermogen leverend omhoog rijden".
Triest.
(hoop tenminste dat ze dat bedoelen!)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
53x11 schreef:Hoezo onzin? Lichter verzet&zelfde aantal rpm = lagere snelheid = minder vermogen, toch?Pinonoir schreef:Wat jammer dat er niet kritisch gekeken wordt naar de aangekochte artikelen. Mogelijk wordt het slecht vertaald, maar er staat absolute onzin die het hele blad omlaag haalt. Artikel over crankstellen: " Dankzij een compact kun je op een lichter verzet en dus minder vermogen leverend omhoog rijden".
Triest.
(hoop tenminste dat ze dat bedoelen!)
Bij eenzelfde vermogen ga je altijd even hard omhoog. Onafhankelijk van de gekozen versnelling. Je levert bij een kleinere versnelling wel minder kracht, maar dat compenseer je met meer weg (omwentelingen) om hetzelfde vermogen (en arbeid) te leveren.
Er wordt gesuggereerd dat je eenzelfde snelheid houdt.
De quote van Pinonoir kan ik niet letterlijk zo terugvinden, maar ik moet wel zeggen dat de vertaling van dit artikel van september 2012 (half jaar oud, dus...) op zich prima is.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
Wat is er uberhaupt mis mee het overnemen van een artikel. Zolang het interessant is is voor de doelgroep en er eventueel iets van kan opsteken.
Natuurlijk als je meerdere fietsbladen per maand doorneemt zal de kans ook veel groter zijn dat ge bewuste artikels als eens bent tegengekomen maar voor diegenen die maar èèn enkel blad lezen kunnen deze artikels desalnietemin leerrijke inhoud bevatten.
Natuurlijk als je meerdere fietsbladen per maand doorneemt zal de kans ook veel groter zijn dat ge bewuste artikels als eens bent tegengekomen maar voor diegenen die maar èèn enkel blad lezen kunnen deze artikels desalnietemin leerrijke inhoud bevatten.
Een beetje uitleg van de redactie is kennelijk wel op zijn plaats
Je zult ongetwijfeld gemerkt hebben dat we sinds januari een stuk dikker geworden zijn. We mogen namelijk (ongeveer) 25 redactie pagina's meer maken iedere maand. Daar zijn we onze uitgever heel dankbaar voor. Extra mankracht hebben we daar echter niet voor gekregen. Die pagina's vullen we dus op verschillende manieren. Deels door onze eigen testen meer ruimte te geven.....vinden jullie niet dat bijvoorbeeld de racetesten er nu veel lekkerder uit zien? Met een pagina per fiets en extra ruimte voor foto's vinden wij dit een hele vooruitgang.
Verder hebben we extra pagina's gegeven aan de rubriek gezien&getest, er staat nu iedere maand een 'thema ge&ge" in het blad. We kunnen eigenlijk van alles wat meer doen. Dus ruimere tests, meer reisverhalen, af en toe eens een uitstapje dat we anders niet zouden maken (recepten verhaal), en meer ruimte voor beeld.
Daarnaast hebben we nu ruimte voor extra tests. Soms uit eigen stal....zie Merida en Bianchi in dit nummer. Die hadden vroeger óf minder ruimte gekregen, of de gewone racetest had moeten inkrimpen.
Naast die extra eigen tests plaatsen we af en toe een vertaalde test uit CyclingPlus, waarmee we samenwerken. Dat doen we ook op onze website.
Daarbij kijken we allereerst naar wat er relevant is voor de Nederlandse markt. In het geval van de voorjaarsjacks hebben we de "echt" Engelse merken er uit gehaald. Die van Wiggle hebben we bewust laten staan omdat dit een grote internet aanbieder is die ook in Nederland heel wat verkoopt. De jacks die we er uit hebben gehaald zijn vervangen door 'voor Nederland relevante' jacks (Vaude, Rapha, BBB), die we zelf hebben getest. Daarmee maken we de test wat meer "eigen", behoorlijk compleet én kunnen we extra pagina's aan jullie leveren zonder dat je dit in de abonnementsprijs terug ziet.
We kijken bij iedere test kritisch of deze iets toevoegt, de meeste tests uit CyclingPlus kunnen we niets mee omdat die inderdaad veel te Engels zijn. Het ombouwen kost dan net zoveel tijd en moeite als het zelf testen.....in dat geval kiezen we natuurlijk voor het laatste. In het geval van het artikel over de compacts vonden we het zelf ook jammer dat de nieuwe Dura-Ace en Red er niet bij zaten. Omdat de test is uitgevoerd met rekstrookjes hadden we, als we die twee er bij gedaan hadden, moeten zorgen dat we alle compacts opnieuw konden testen. Ze moeten namelijk wel allemaal precies hetzelfde getest worden. Dat was niet haalbaar, en we vinden de test representatief genoeg voor de huidige markt. We hebben er daarom voor gekozen om deze test zo te plaatsen, met onze eigen kaders erbij waarin we aangeven dat SRAM en Dura-Ace later dit jaar aan bod komen.
Tot zover de motivering en uitleg. Ik hoop dat het zo duidelijk is. Zo niet, let me know
Je zult ongetwijfeld gemerkt hebben dat we sinds januari een stuk dikker geworden zijn. We mogen namelijk (ongeveer) 25 redactie pagina's meer maken iedere maand. Daar zijn we onze uitgever heel dankbaar voor. Extra mankracht hebben we daar echter niet voor gekregen. Die pagina's vullen we dus op verschillende manieren. Deels door onze eigen testen meer ruimte te geven.....vinden jullie niet dat bijvoorbeeld de racetesten er nu veel lekkerder uit zien? Met een pagina per fiets en extra ruimte voor foto's vinden wij dit een hele vooruitgang.
Verder hebben we extra pagina's gegeven aan de rubriek gezien&getest, er staat nu iedere maand een 'thema ge&ge" in het blad. We kunnen eigenlijk van alles wat meer doen. Dus ruimere tests, meer reisverhalen, af en toe eens een uitstapje dat we anders niet zouden maken (recepten verhaal), en meer ruimte voor beeld.
Daarnaast hebben we nu ruimte voor extra tests. Soms uit eigen stal....zie Merida en Bianchi in dit nummer. Die hadden vroeger óf minder ruimte gekregen, of de gewone racetest had moeten inkrimpen.
Naast die extra eigen tests plaatsen we af en toe een vertaalde test uit CyclingPlus, waarmee we samenwerken. Dat doen we ook op onze website.
Daarbij kijken we allereerst naar wat er relevant is voor de Nederlandse markt. In het geval van de voorjaarsjacks hebben we de "echt" Engelse merken er uit gehaald. Die van Wiggle hebben we bewust laten staan omdat dit een grote internet aanbieder is die ook in Nederland heel wat verkoopt. De jacks die we er uit hebben gehaald zijn vervangen door 'voor Nederland relevante' jacks (Vaude, Rapha, BBB), die we zelf hebben getest. Daarmee maken we de test wat meer "eigen", behoorlijk compleet én kunnen we extra pagina's aan jullie leveren zonder dat je dit in de abonnementsprijs terug ziet.
We kijken bij iedere test kritisch of deze iets toevoegt, de meeste tests uit CyclingPlus kunnen we niets mee omdat die inderdaad veel te Engels zijn. Het ombouwen kost dan net zoveel tijd en moeite als het zelf testen.....in dat geval kiezen we natuurlijk voor het laatste. In het geval van het artikel over de compacts vonden we het zelf ook jammer dat de nieuwe Dura-Ace en Red er niet bij zaten. Omdat de test is uitgevoerd met rekstrookjes hadden we, als we die twee er bij gedaan hadden, moeten zorgen dat we alle compacts opnieuw konden testen. Ze moeten namelijk wel allemaal precies hetzelfde getest worden. Dat was niet haalbaar, en we vinden de test representatief genoeg voor de huidige markt. We hebben er daarom voor gekozen om deze test zo te plaatsen, met onze eigen kaders erbij waarin we aangeven dat SRAM en Dura-Ace later dit jaar aan bod komen.
Tot zover de motivering en uitleg. Ik hoop dat het zo duidelijk is. Zo niet, let me know
Zeker is het duidelijk en ik snap het ook absoluut, al vind (strikt persoonlijk ) dat er nog wel iets meer aan een aantal CP dingen gesleuteld had mogen worden. In dit nummer dan vooral aan de compact test, maar die vond ik in de oorspronkelijke uitvoering ook al niet zo. Maar goed, aan de andere kant vind ik de hoeveelheid info die CP bij zijn fietstesten geeft (de zeer uitgebreide tabellen) weer iets wat ik graag in Fiets ook zou zien. Overall zien de racetesten er trouwens inderdaad mooier uit en ik word er ook heel blij van dat het blad dikker geworden is!
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells