Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 07 mar 2013 08:56

petje75 schreef:Toch zijn de belgische, franse, spaanse , italiaanse en verder vergeten landen se wielrenners toch met veel meer talent gezegend want die hebben bijna nooit wat gebruikt afgaande op tot nu toe gedane bekentenissen....
Bemerk ik daar alweer enige frustratie die op niets is gebaseerd?
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6568
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 07 mar 2013 08:57

Ernie C. schreef:[In dat opzicht is het jammer dat Boogerd dat niet doet.
Vanmorgen heel vroeg was ik op m'n blog daar al heel duidelijk in: Beste Boogie

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5806
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 07 mar 2013 09:15

Gastheerg schreef:
Ernie C. schreef:[In dat opzicht is het jammer dat Boogerd dat niet doet.
Vanmorgen heel vroeg was ik op m'n blog daar al heel duidelijk in: Beste Boogie
Wat zijn we toch veeleisend als het de eerlijkheid van anderen betreft.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 07 mar 2013 10:27

Misschien even gemist in alle hectiek, maar gaat Boogerd tegenover de autoriteiten/een eventuele commissie wel man en paard noemen? Dus ploegleiding, verstrekkers, medegebruikers, eventueel wegkijkende bestuurders. Dat hij gebruikt heeft wist iedereen al jaren, wat dat betreft heeft hij weinig nieuws verteld.

TimS
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 jun 2012 12:56
Locatie: Almelo
Contact

TimS 07 mar 2013 10:43

Nee, dat gaat die niet doen. Hij heeft meerdere keren gezegd dat hij bij zichzelf blijft, zowel in het interview als bij de autoriteiten.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16740
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 07 mar 2013 11:08

Gastheerg schreef:
Ernie C. schreef:[In dat opzicht is het jammer dat Boogerd dat niet doet.
Vanmorgen heel vroeg was ik op m'n blog daar al heel duidelijk in: Beste Boogie
Hij zou de wielersport (dat zijn imho in eerste instantie de fans) in ieder geval een enorme dienst bewijzen mocht hij wel namen noemen.
Maar het is wel zijn recht om dat niet te doen. Echter zal hij de consequenties dan wel als een vent moeten dragen. Hij heeft al aangegeven dit te doen dus ik hoop dat ze hem stevig aanpakken (kaalplukken).
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 07 mar 2013 12:24

Geen van de bekenners tot nu toe heeft echt namen genoemd, daarin is Boogerd echt niet anders.

Bij geen van zijn voorgangers kwam trouwens de discussie op gang over terugbetalen van salaris/prijzengeld. Waarom nu opeens wel? Ik snap wel dat Boogerd financieel gezien "de vetste vis" is, maar waarom hij wel en anderen niet?

Gebruikersavatar
jackbrown
Forum-lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 mar 2005 18:31

Gebruikersavatar jackbrown 07 mar 2013 12:29

"Arts bevestigt lezing Rasmussen

De leiding van wielerploeg Rabobank wist al voor de Ronde van Frankrijk van 2007 dat Michael Rasmussen zich niet had voorbereid op de plaats die hij had opgegeven. Dat zei voormalig ploegarts Jan-Paul van Mantgem donderdag tijdens het hoger beroep in Arnhem. Theo de Rooij, toenmalig ploegbaas, heeft altijd gezegd dat hij pas in de laatste Tourweek via een Italiaanse tv-verslaggever hoorde dat de Deen zich in Italië in plaats van het opgegeven Mexico had voorbereid. 'Iedereen wist dat hij niet op de plek was waar hij gezegd had dat hij zou zijn', verklaarde Van Mantgem, die als getuige in de zaak werd gehoord. Rasmussen stelt dat hij ten onrechte is ontslagen door Rabobank en eist een forse schadevergoeding."

Bron: http://www.nusport.nl/doping-dossier/33 ... ussen.html
Laatst gewijzigd door jackbrown op 07 mar 2013 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13446
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 07 mar 2013 12:30

@Ernie C.

Ik vind dat kaalplukken echt nergens op slaan. (behlave Armstrong, gezien hij andere personen heeft gedemoniseerd)
Leg mij eens uit waarom er circa 20 wielrenners bekend hebben en deze alles kwijt moeten raken terwijl nagenoeg iedereen het deed in die tijd en het er nu nog steeds doen.
Iedereen heeft er toen van gesprofiteert, sponsoren, ploegen etc en de renner moet bloeden een erg kortzichtige gedachte.

Over Hinault, Indurain etc hoor ik helemaal niemand. Het is vrij simpel in hun eigen tijd streden de meeste wel ongeveer met gelijke middelen.

Steven de Jong word ontslagen bij SKy, hij had beter niets kunnen zeggen, hij heeft het wel gedaan en wordt gestraft.
Zoals ook hier geldt, eerlijk intresseert de meeste mensen niet, we willen gewoon dat iemand geen dingen doet die we zelf niet willen.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16740
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 07 mar 2013 12:38

Omdat bij Boogerd de feiten nog niet niet zijn verjaard volgen de world antidoping code (8 jaar). alles daarvoor mag hij natuurlijk houden. Een vrijwillige, complete bekentenis kan je dit ook niet noemen dus strafvermindering is imho niet aan de orde.
Verder vind ik dat mensen die de wielersport een warm hart toe dragen (NOS, Eneco Tour) hem niet meer in dienst moeten nemen, hij weigert immers een bijdrage te leveren aan een schone wielersport.
Campagnolo Ultra Dork

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 07 mar 2013 12:52

Bovendien lijkt het "plukken" van Boogerd mij niet helemaal de manier om renners die nog niet bekend hebben over de streep te trekken.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13446
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 07 mar 2013 12:54

Ernie C. schreef:Omdat bij Boogerd de feiten nog niet niet zijn verjaard volgen de world antidoping code (8 jaar). alles daarvoor mag hij natuurlijk houden. Een vrijwillige, complete bekentenis kan je dit ook niet noemen dus strafvermindering is imho niet aan de orde.
Verder vind ik dat mensen die de wielersport een warm hart toe dragen (NOS, Eneco Tour) hem niet meer in dienst moeten nemen, hij weigert immers een bijdrage te leveren aan een schone wielersport.
Ik ben je eens dat hij in deze een complete bekentenis zou moeten afleggen.
Anderzijds is dan erna waarschijnlijk de volgende nederlander aan de beurt en de buitenlanders doen nog een rondje verstoppertje.
Je verlinkt zelf je vrienden/collega,s toch ook niet zomaar als je weet dat 90% het deed?

Iedereen is nu zo gefocused op die paar rabo,s en Armstrong, terwijl er voor de rest nog niet gebeurt.
Al schijnt het in Italie nu ook wel wat te gaan keren tegen bv Basso.

@Timo
Ook dat, en help je de sport dus nog niet.

Plaats reactie