Maat Grand Canyon Al 29
-
- Forum-lid
Ik ben van plan een Canyon Grand Canyon AL 29 9.9 te kopen.
Ik heb in mijn Canyon Ultimate, zowel de Al als de Cf, als ook in mijn Can'dale Cad 9cx een 58 met stuurpen 100mm.
Mijn zadel staat op 790mm, gemeten vanuit het center van de trapas tot aan de bovenzijde van het zadel.
Is de maat L het beste mtb frame voor mij?
Mvg,
Thomas
Ik heb in mijn Canyon Ultimate, zowel de Al als de Cf, als ook in mijn Can'dale Cad 9cx een 58 met stuurpen 100mm.
Mijn zadel staat op 790mm, gemeten vanuit het center van de trapas tot aan de bovenzijde van het zadel.
Is de maat L het beste mtb frame voor mij?
Mvg,
Thomas
Koersen?Da\'s gewoon zere trappen
Door de per frame uiteenlopende mate van sloping top tube en de andere stuur- en zitpositie kun je met de zitbuislengte als maatindicatie eigenlijk niets vergelijken. Hoogte balhoofd en lengte stuurpen + horizontale lengte bovenbuis moet je vergelijken en bedenk dan dat je met een mtb stuur meer rechtop zit/moet zitten. De maat L is geen universele maat, het is maar een letter die de fabrikant toekent aan een bepaalde maat in zijn systeem.
-
- Forum-lid HC
Hoe lang ben je zelf?
-
- Forum-lid
Ik ben 1m80.
Binnenbeenlengte 88, borstlengte 58 en armlengte 65cm.
Canyon hun systeem zegt een L maar na mail contact met hun raden zij een M aan.
Maar gaat mijn zadelpen er dan niet te ver uit steken?
Nu staan mijn zadel op de racefietsen op 79cm gemeten vanuit het center van de trapas.
Binnenbeenlengte 88, borstlengte 58 en armlengte 65cm.
Canyon hun systeem zegt een L maar na mail contact met hun raden zij een M aan.
Maar gaat mijn zadelpen er dan niet te ver uit steken?
Nu staan mijn zadel op de racefietsen op 79cm gemeten vanuit het center van de trapas.
-
- Forum-lid HC
Ik ben 1.86 en ik zou een L nemen. Met jou lengte zou ik voor een M gaan.
Anders word hij wel erg groot.
Maar met 1.80 op een 58 fiets? Das ook aan de grote kant volgens mij
Anders word hij wel erg groot.
Maar met 1.80 op een 58 fiets? Das ook aan de grote kant volgens mij
-
- Forum-lid
Het wordt een M.
Ik dacht eerst ook dat in mijn raceframes maat 58 groot was voor mij maar na mij een fietsuitmeting bij Energy Lab werd deze maat mij aangeraden voor mijn type frames. Maar ik moet zeggen dat ik er beter op zit dan een kleiner maat. Zowel bij wedstrijden als lange trainingen.
Wat mtb'n betreft heb ik geen enkele ervaring.
Ik dacht eerst ook dat in mijn raceframes maat 58 groot was voor mij maar na mij een fietsuitmeting bij Energy Lab werd deze maat mij aangeraden voor mijn type frames. Maar ik moet zeggen dat ik er beter op zit dan een kleiner maat. Zowel bij wedstrijden als lange trainingen.
Wat mtb'n betreft heb ik geen enkele ervaring.
Ik heb gisteren een 29-er Grand Canyon CF SLX 9.9 maat L besteld. En ook ik heb zitten dubben over de maat. Heb bijna dezelfde lichaamsmaten als Thomasmotta.
Lengte: 1.82m Binnenbeenlengte: 88cm, romplengte 64cm, schouderbreedte 48cm, armlengte 65cm. In het Canyon Perfect Position System komt er een maat L voor mij uit.
Mijn huidige MTB is een 26-er Grand Canyon AL 9.0 SL maat L. Daar staat het zadel op 76 cm, gemeten vanuit het center van de trapas tot aan de bovenzijde van het zadel. Op zich zit die fiets goed. Mijn racefiets, een Canyon Ultimate CF, is een 58cm. Daar staat het zadel op 78 cm...
Mmmm, zit nu te twijfelen of ik de bestelling zal aanpassen naar een framemaat M...
@Thomasmotta: heb je de fiets al binnen? Hoe bevalt-ie?
Ik moet 3(!) maanden wachten...
Lengte: 1.82m Binnenbeenlengte: 88cm, romplengte 64cm, schouderbreedte 48cm, armlengte 65cm. In het Canyon Perfect Position System komt er een maat L voor mij uit.
Mijn huidige MTB is een 26-er Grand Canyon AL 9.0 SL maat L. Daar staat het zadel op 76 cm, gemeten vanuit het center van de trapas tot aan de bovenzijde van het zadel. Op zich zit die fiets goed. Mijn racefiets, een Canyon Ultimate CF, is een 58cm. Daar staat het zadel op 78 cm...
Mmmm, zit nu te twijfelen of ik de bestelling zal aanpassen naar een framemaat M...
Ik ben 197cm en heb de XL. Met een bbl van 96cm steekt mijn zadelpen dan 27cm uit het frame, dat is op zich prima. Wel vind ik dat het frame relatief kort aanvoelt, al zal dat wel eigen zijn aan een MTB. Ik heb alle spanners onder de stuurpen weg gehaald en de stuurpen naar beneden toe omgedraaid (zat af-fabriek omhoog) en zit nu goed.
It's ,absolutely, without question, unequivocally, only about the bike
-
- Forum-lid HC
Met 180, zit je net ff op de grens. maar laten we beginnne met een goede nieuws prima fiets en mooie afmontage!
Ik rijd met 185 op een 60cm racer (cube dus 58 bij andere merken) en 11cm stuurpen.
BBL 91cm. Op de 29 cannondale een L met 110mm stuurpen -15.
De reach van de mijn c,dale is 426mm van de L
De reach van de canyon is 420 van de M en 436 van de L
Op basis hiervan zou ik inderdaad voor een M gaan. Heb je nog een beetje drop ook.
Ik zou starten met een 100mm stuurpen.
Heb je nu al een MTB of wordt dit de eerste?
Anders zou je eens wat maten kunnen opmeten
Ik rijd met 185 op een 60cm racer (cube dus 58 bij andere merken) en 11cm stuurpen.
BBL 91cm. Op de 29 cannondale een L met 110mm stuurpen -15.
De reach van de mijn c,dale is 426mm van de L
De reach van de canyon is 420 van de M en 436 van de L
Op basis hiervan zou ik inderdaad voor een M gaan. Heb je nog een beetje drop ook.
Ik zou starten met een 100mm stuurpen.
Heb je nu al een MTB of wordt dit de eerste?
Anders zou je eens wat maten kunnen opmeten
-
- Forum-lid HC
Je zadel staat aan de lage kant voor een bbl van 88cm, de mijne is 91 en ik zit op 80.5imarc schreef:Ik heb gisteren een 29-er Grand Canyon CF SLX 9.9 maat L besteld. En ook ik heb zitten dubben over de maat. Heb bijna dezelfde lichaamsmaten als Thomasmotta.
Kijke evn goed naar de reach en meet je huidige maten na en kijk goed in de tabellen.
Houd er ook rekening mee dat een 29 waarschijnlijk een 10cm breder stuur heeft dan je nu hebt. dus je al anders zit.
Ook qua drop ga je waarschijnlijk je huidige nooit meer halen. Ik iig niet blijf steken op 7.5 cm en zat op 11. Nou was 11 wat veel. maar 7.5 wel weer wat weinig.
-
- Forum-lid
Ik heb de fiets al. Ik heb hem niet nieuw gekocht. Ik heb een Canyon Grand Canyon Al 9.9 Sram X.0 gevonden in nieuw staat van iemand die
dezelfde heeft gekocht maar dan in de carbon versie.
Ik heb maat M en deze bevalt mij heel erg goed.
Wel een andere zadepen met setback gemonteerd.
dezelfde heeft gekocht maar dan in de carbon versie.
Ik heb maat M en deze bevalt mij heel erg goed.
Wel een andere zadepen met setback gemonteerd.