Alpenbrevet 31 augustus 2013
Nadat ik deze week ben uitgeloot voor de Ötztaler heb ik me gelijk ingeschreven voor het Alpenbrevet. Doel is de Platin tour van 276 km en 7000 hm's. Ik hoop dat ik dat ga halen, want je moet wel vlot over de eerste twee passen zijn. In ieder geval lijkt me dit een geweldige uitdaging in een buitengewoon fraai gebied. Ik heb er nu al zin in. Zijn er nog meer renners hier die meedoen?
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Lijkt me een stuk zwaarder dan de ORM. Suc6Herman_N schreef:Nadat ik deze week ben uitgeloot voor de Ötztaler heb ik me gelijk ingeschreven voor het Alpenbrevet. Doel is de Platin tour van 276 km en 7000 hm's. Ik hoop dat ik dat ga halen, want je moet wel vlot over de eerste twee passen zijn. In ieder geval lijkt me dit een geweldige uitdaging in een buitengewoon fraai gebied. Ik heb er nu al zin in. Zijn er nog meer renners hier die meedoen?
Ik heb me geruime tijd geleden ingeschreven voor de 276km. Maar er beginnen nu wel enige twijfels te komen of dit gaat lukken. Ik heb gemerkt dat ik toch wel steeds meer (of nog meer) een mooi weer fietser begin te worden. Zodoende door de afgelopen winter en het koude voorjaar laat begonnen met langere afstanden te fietsen. Ik had de drive gewoon niet, maar ik begin nu toch wel weer aardig te fietsen.
Voordeel van de rit vind ik ook dat als je niet op tijd bent voor de tijdslimiet je gewoon door gaat voor de Gold versie.
Voordeel van de rit vind ik ook dat als je niet op tijd bent voor de tijdslimiet je gewoon door gaat voor de Gold versie.
Het was januari van dit jaar dat ik samen met 3 fietsmaten besloot deel te gaan nemen aan de langste versie van het Alpenbrevet (276 km/7000 hm). De meest extreme uitdaging die ik zou willen doen. Inmiddels is het augustus en ben ik 4.500 km, 40.000 hm's, 88 trainingsuren op de speedbike, 170 trainingsuren op de fiets, 12 tochten van >100 km, 3 tochten van >200 km en 2 maximaaltesten verder. De trainingen bestonden vaak uit urenlange saaie D1 sessies, maar de testen hebben aangetoond dat de conditie met sprongen vooruit gegaan is. Zaterdag nog de LBL Classic (235 km) en 25 augustus de cyclo Les 2 Alpes als laatste voorbereiding. Kortom, ik heb het gevoel er alles aan gedaan te hebben wat redelijkerwijs mogelijk is.
Eigenlijk ben ik niet eens meer bang voor de afstand en de hoogtemeters. Spannender is de doorkomst over de eerste 2 cols, die moet in 4,5 uur. Zo niet dan word je naar het parcours van de 176 km geleid. Het moet haalbaar zijn, maar een lekke band kan zomaar roet in het eten gooien.
In ieder geval begint het te kriebelen en heb ik er gigantisch veel zin in. Waarom val ik jullie hiermee lastig? Geen idee, waarschijnlijk om de spanning van me af te schrijven
Eigenlijk ben ik niet eens meer bang voor de afstand en de hoogtemeters. Spannender is de doorkomst over de eerste 2 cols, die moet in 4,5 uur. Zo niet dan word je naar het parcours van de 176 km geleid. Het moet haalbaar zijn, maar een lekke band kan zomaar roet in het eten gooien.
In ieder geval begint het te kriebelen en heb ik er gigantisch veel zin in. Waarom val ik jullie hiermee lastig? Geen idee, waarschijnlijk om de spanning van me af te schrijven
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Blijf vooral schrijven. Ik neem mijn pet voor je af en ik ben héél blij dat ik niet mee hoef
Spannend. Het komt nu wel heel dichtbij.Herman_N schreef:Het was januari van dit jaar dat ik samen met 3 fietsmaten besloot deel te gaan nemen aan de langste versie van het Alpenbrevet (276 km/7000 hm). De meest extreme uitdaging die ik zou willen doen. Inmiddels is het augustus en ben ik 4.500 km, 40.000 hm's, 88 trainingsuren op de speedbike, 170 trainingsuren op de fiets, 12 tochten van >100 km, 3 tochten van >200 km en 2 maximaaltesten verder. De trainingen bestonden vaak uit urenlange saaie D1 sessies, maar de testen hebben aangetoond dat de conditie met sprongen vooruit gegaan is. Zaterdag nog de LBL Classic (235 km) en 25 augustus de cyclo Les 2 Alpes als laatste voorbereiding. Kortom, ik heb het gevoel er alles aan gedaan te hebben wat redelijkerwijs mogelijk is.
Eigenlijk ben ik niet eens meer bang voor de afstand en de hoogtemeters. Spannender is de doorkomst over de eerste 2 cols, die moet in 4,5 uur. Zo niet dan word je naar het parcours van de 176 km geleid. Het moet haalbaar zijn, maar een lekke band kan zomaar roet in het eten gooien.
In ieder geval begint het te kriebelen en heb ik er gigantisch veel zin in. Waarom val ik jullie hiermee lastig? Geen idee, waarschijnlijk om de spanning van me af te schrijven