Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Thompson R7200

thierry
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 dec 2011 22:45

thierry 13 mar 2013 14:07

Afbeelding
Laat je een fiets in elkaar steken met matriaal van het vorige jaar dat komt goedkoper uit en je hebt meer qualiteit.

K'heb me bij Van Eyck in Aalst een winterfietsken laten in elkaar steken voor ongeveer 1000€ (zonder wielen) en met een volledige campa Athena groep
Thompson R7200 alu kader 250€
Campa Athena 11speed 2011 450€
Pro plt stuurpen stuur en zadelpen 100€
Aliante zadel en schimano 105 pedalen 130€
+montage 100€
Daar mijn reserve campa neutron wielen in en ik heb een degelijk en goedkoop veloken voor de winter

Volgens mij laat je je beter en fiets in elkaar steken met degelijk matriaal van 2011 dan die vooraf gemonteerde modelen. Daar zitten meestal slechte wielen in, en een groep die gemixed is met bijv remmen van een niet gekend merk.

Als jij daar nog een paar fulcrums 3 bijvoorbeeld insteekt dan kom je aan ongeveer 1250 euro voor een fiets die nog beter is dan met ultegra.

Giacomelli
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2013 12:21

Giacomelli 24 mei 2013 20:36

Mooi dat je voor een product van bij ons zou kiezen Ben.
Het is idd zo dat er op internet en in grote zaken goedkopere fietsen te vinden zijn, maar service is ook een belangrijk argument.
Ik heb vorige week net zelf een Thompson R7200 besteld, met 105 Compact, maar wel met een upgrade wat de wielen betreft.
Op mijn huidige fiets heb ik Rigida wielenzitten. Niet de lichtste, en geen show-wielen, maar wel erg stevig. ik heb ze in de 5 jar dat ik ze heb nog nooit moeten laten bijrichten.
Volgende week mag ik hem afhalen.
Ik meld je mijn bevindingen nog wel.

Greetz

Giacomelli

Plaats reactie