Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2013

teamorange
Forum-lid

teamorange 14 mar 2013 21:26

jopie49 schreef:http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cn ... 3_00503260

Het slechte weer zou wel een grote rol kunnen spelen. Dan wordt het iets voor de sterke beren en dan tip ik op Sagan.
Sneeuw? Dan kan Fabian winnen want dan is dat extra vet een voordeel...
@fiedoo ... Van Avermaat...ah ja...dat zou leuk zijn :)
Als je alles kan met je fiets is het een goeie ....

jopie49
Forum-lid

jopie49 14 mar 2013 21:28

Straf dat je Blanco zo blijft verdedigen, bespeur ik daar enige vorm van persoonlijke voorkeur?
Wellicht kun je even citeren waar ik Blanco überhaupt verdedig voordat je beweert dat ik de ploeg zelfs "blijf" verdedigen?
Het feit dat je Blanco niet betrekt bij je lijstje met 'verdachte' ploegen zegt genoeg. Overwinningen van Blanco worden niet herleid tot 'een succesje van de dokter' itt overwinningen van quickstep.

Daarbovenop zeg je enkele regels verder dit:
Toen vanaf 2009/2010 weer een nieuwe dimensie werd toegevoegd aan structureel dopinggebruik (Aicar, TB500) miste de Raboploeg door het strikte, directe management vanuit de hoofdsponsor de boot.
Dus Rabobank was clean vanaf 2010?
Of Team Blanco na het vertrek van Knebel en het wegvallen van de controle van de bank aan een inhaalslag is begonnen weet ik niet, maar het winnen van een paar wedstrijden in Australië, Langkawi en de Algarve in het vroege voorseizoen zegt mij nog niet veel. Tijdens de eerste wedstrijden die hoger staan aangeschreven werden ze alweer weggefietst door Katusha, Cannondale, Astana en Quickstep.
Wedstrijdje in Australië? Daar gaat het ook over World Tour en zijn alle ploegen gebrand op succes.

En als die kleine wedstrijdjes toch niets zeggen: waarom haal je dan in de vorige pagina's het aantal overwinningen van Cavendish dit seizoen aan terwijl die allemaal behaald zijn in kleine rittenkoersen?
Zou je dan niet beter consequent zijn en wachten tot het voorjaar voorbij is?
Wie weet wint Blanco wel enkele klassiekers en dan sta je daar met je redenering.
Naar mijn mening was bij de Raboploeg zeer zeker sprake van georganiseerd dopinggebruik, echter niet zo rücksichtslos als bij ploegen als o.a. de teams waar Lefevre leiding aan heeft gegeven
Geef mij eens een bewijs van het rücksichtslos georganiseerd dopinggebruik bij Quickstep.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 14 mar 2013 22:21

de zwarten schreef:
wasbeer2006 schreef:Leuk tijdritje vandaag in de tireno.

Ik denk dat het een bijzonder jaar voorjaar gaat worden qua uitslagen.
Er lijken toch wat gevestigde namen niet zo goed in vorm te zijn.
wie dan?
Hushovd, Cancellara, Boonen,

De laatste twee is lastig in te schatten, maar dat gevoel heb ik als ik naar de koersen kijk. Het is bij de gevestigde grote namen niet heel indrukwekkend. Het is behalve schleck ook geen echte ellende. Maar het overtuigd niet.

Misschien dit jaar toch een keer possato een grote klassieker ?

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 14 mar 2013 22:33

jopie49 schreef:
Straf dat je Blanco zo blijft verdedigen, bespeur ik daar enige vorm van persoonlijke voorkeur?
Wellicht kun je even citeren waar ik Blanco überhaupt verdedig voordat je beweert dat ik de ploeg zelfs "blijf" verdedigen?
Het feit dat je Blanco niet betrekt bij je lijstje met 'verdachte' ploegen zegt genoeg. Overwinningen van Blanco worden niet herleid tot 'een succesje van de dokter' itt overwinningen van quickstep.
Ooow, dus enkel omdat ik Blanco niet in m'n lijstje betrek zeg jij dat ik die ploeg "blijf" verdedigen. Nee, dat ik even weet dat je argumentatie zwak is, want ik noem nog twaalf (!!) protour ploegen niet maar toch noopt mijn lijstje je tot de conclusie dat ik Blanco verdedig :roll:
jopie49 schreef:Daarbovenop zeg je enkele regels verder dit:
Toen vanaf 2009/2010 weer een nieuwe dimensie werd toegevoegd aan structureel dopinggebruik (Aicar, TB500) miste de Raboploeg door het strikte, directe management vanuit de hoofdsponsor de boot.
Dus Rabobank was clean vanaf 2010?
Dat zeg ik nergens, sterker, ik schrijf letterlijk dat ik geloof dat individuele renners wel bleven gebruiken maar dat van door de ploeg georganiseerd dopinggebruik geen sprake meer was. Het staat er, maar lezen is blijkbaar niet jouw ding.
jopie49 schreef:
Of Team Blanco na het vertrek van Knebel en het wegvallen van de controle van de bank aan een inhaalslag is begonnen weet ik niet, maar het winnen van een paar wedstrijden in Australië, Langkawi en de Algarve in het vroege voorseizoen zegt mij nog niet veel. Tijdens de eerste wedstrijden die hoger staan aangeschreven werden ze alweer weggefietst door Katusha, Cannondale, Astana en Quickstep.
Wedstrijdje in Australië? Daar gaat het ook over World Tour en zijn alle ploegen gebrand op succes.
En jij weet net zo goed als ik dat de grote kanonnen die wedstrijd toch als opwarmer gebruiken voor een lang en zwaar seizoen.
jopie49 schreef:En als die kleine wedstrijdjes toch niets zeggen: waarom haal je dan in de vorige pagina's het aantal overwinningen van Cavendish dit seizoen aan terwijl die allemaal behaald zijn in kleine rittenkoersen?
Omdat ik puur de feitelijke vergelijking maakte tussen 2011 en 2013?
jopie49 schreef:Zou je dan niet beter consequent zijn en wachten tot het voorjaar voorbij is?
Wie weet wint Blanco wel enkele klassiekers en dan sta je daar met je redenering.
We gaan het zien
jopie49 schreef:
Naar mijn mening was bij de Raboploeg zeer zeker sprake van georganiseerd dopinggebruik, echter niet zo rücksichtslos als bij ploegen als o.a. de teams waar Lefevre leiding aan heeft gegeven
Geef mij eens een bewijs van het rücksichtslos georganiseerd dopinggebruik bij Quickstep.
Ik zou zeggen: lees het dopingtopic er nog eens op na. Succes
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

jopie49
Forum-lid

jopie49 14 mar 2013 23:00

Dat zeg ik nergens, sterker, ik schrijf letterlijk dat ik geloof dat individuele renners wel bleven gebruiken maar dat van door de ploeg georganiseerd dopinggebruik geen sprake meer was. Het staat er, maar lezen is blijkbaar niet jouw ding.
Dus je blijft beweren dat er bij quickstep 100% zeker georganiseerd dopinggebruik is en bij Blanco 100% zeker niet?
Straffe beweringen zijn dat :shock: . Je zou bijna denken dat je er zelf voor iets tussenzit ...

Ik zou zeggen: lees het dopingtopic er nog eens op na. Succes
Je hebt gedurende die hele discussie geen enkel bewijs aangegeven van enerzijds het georganiseerd dopinggebruik van Quickstep.
Tenzij ge uw zelf geschreven theorieen zomaar voor waarheid gaat aannemen.
En jij weet net zo goed als ik dat de grote kanonnen die wedstrijd toch als opwarmer gebruiken voor een lang en zwaar seizoen.
Inderdaad, het seizoen moet nog beginnen en die overwinningen van quickstep waren ook vooral in voorbereidingskoersen. Dus wacht met conclusies te trekken!

Ik heb ondertussen al spijt dat ik op die belachelijke opmerkingen mbt quickstep gereageerd heb, had moeten weten dat het uiteindelijk zou uitmonden in dit soort van discussie.
Uit het verleden is gebleken dat jouw mening voor waar aangenomen moet worden, ook al is ze niet altijd even gefundeerd.
Dat vind ik jammer. Ga mijn account verwijderen voordat ik nog eens de drang voel om te reageren.

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 14 mar 2013 23:03

teamorange schreef:Zaterdag Milaan San Remo.... Ben benieuwd. Ik tip op Greipel maar het mag ook Cav zijn ... als een niet spurter wint mag Fabian winnen...of staat die nog te dik?
Ach als het maar een leuke koers is?
Zoek even een ander topic voor dat soort besprekingen. Hier worden belangrijkere kwesties besproken...

:idea:

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 14 mar 2013 23:05

jopie49 schreef:
Dus je blijft beweren dat er bij quickstep 100% zeker georganiseerd dopinggebruik is en bij Blanco 100% zeker niet?
Straffe beweringen zijn dat :shock: .
Ga je nou eindelijk eens lezen wat ik schrijf in plaats van voortdurend mijn woorden te verdraaien en er een geheel eigen invulling aan te geven?
jopie49 schreef: Je zou bijna denken dat je er zelf voor iets tussenzit ...
P.s.: kan iemand mij vertellen wat deze Vlaamse uitdrukking betekent?
jopie49 schreef:Uit het verleden is gebleken dat jouw mening voor waar aangenomen moet worden, ook al is ze niet altijd even gefundeerd.
Dat vind ik jammer. Ga mijn account verwijderen voordat ik nog eens de drang voel om te reageren.
Whatever, je bewijst eens te meer dat je niet leest wat ik schrijf (hint, de vorige pagina, hetgeen je zelf nog hebt benadrukt door het in "bolt" letters te citeren)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

jiwitri
Forum-lid

Gebruikersavatar jiwitri 15 mar 2013 07:43

teamorange schreef:

Het slechte weer zou wel een grote rol kunnen spelen. Dan wordt het iets voor de sterke beren en dan tip ik op Sagan.
Van Avermaat mag van mij winnen, maakt van de BMC's momenteel een sterke indruk.
Als laatste starten en dan door niemand ingehaald worden is goed voor de moraal.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 15 mar 2013 08:12

@timo:
"""" jopie49 schreef: Je zou bijna denken dat je er zelf voor iets tussenzit ...""""

P.s.: kan iemand mij vertellen wat deze Vlaamse uitdrukking betekent? ==>> betekent dat je er mee te maken of belang bij hebt, dat je er bij betrokken bent! ;-)
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 15 mar 2013 08:39

jiwitri schreef:
teamorange schreef:

Van Avermaat mag van mij winnen, maakt van de BMC's momenteel een sterke indruk.
Zal wel weer 2e of 3e worden...

tieky
Forum-lid

Gebruikersavatar tieky 15 mar 2013 09:19

Kunnen we het in dit topic ajb weer over de koers hebben in plaats van de gewelles-nietes over doping, doe dat lekker in 't dopingtopic!

OT: gisteren de docu van Wilfried de Jong gezien, ik heb zin in de koers! Ik zou mijn geld op Sagan zetten. Ziet er scherp uit en zeker als er een harde koers is, rij je m niet zomaar kwijt

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 15 mar 2013 10:08

tieky schreef:Kunnen we het in dit topic ajb weer over de koers hebben in plaats van de gewelles-nietes over doping, doe dat lekker in 't dopingtopic!

OT: gisteren de docu van Wilfried de Jong gezien, ik heb zin in de koers! Ik zou mijn geld op Sagan zetten. Ziet er scherp uit en zeker als er een harde koers is, rij je m niet zomaar kwijt
't probleem is wie gaat er met hem naar de meet of als er een paar renners weg zijn: wie gaat het gat dicht rijden met Sagan in het wiel?
Topfavoriet zijn in M-SR is echt tricky.
Koerst Freire nu eigenlijk nog, beetje dwaze vraag voor een koersfanaat maar ook bij mij is het maniakaal volgen van de koers er al een tijdje af.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie