Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.
-
havana
- Forum-lid HC
- Berichten: 28164
- Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54
havana
15 mar 2013 08:31
de zwarten schreef:Sowieso is een conti 4000 voor wedstrijden een inferieure band.
LOL
De band die al jaren zo wat alle tests wint en volgens velen dé band is met de perfecte compromis tussen lekbestendigheid, grip (ook in de regen), comfort en rolweerstand - ja dat is inderdaad een inferieure band.
-
materialist
- Forum-lid
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12
materialist
15 mar 2013 08:49
Ik zie steeds meer 25mm achterbanden en een 23mm voorband. De rolweerstand van een 25mm is lager en de luchtweerstand van een 23mm is lager, wat bij een achterband niet zoveel uitmaakt. Dat lijkt de heersende gedachte te zijn of te worden. Bij de niet wedstrijd fietsers tenminste. Ik krijg altijd het idee dat het de echte hardfietsers niet uitmaakt als het maar gratis is.
-
de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
de zwarten
15 mar 2013 09:41
Het gaat hier over
wedstrijd banden, banden die inferieur zijn voor wedstrijden kunnen in een ander topic besproken worden, lijkt me.
Je kan ook met droge ogen beweren dat een Toyota prius het 'beste compromis' is tussen betrouwbaar, zuinig en toch nog snel, maar ik zie daar niemand een wedstrijd mee rijden.
havana schreef:de perfecte compromis
Dat moet je me toch eens uitleggen. Een (het) compromis wil zeggen dat je op bepaalde vlakken toegevingen doet om uiteindelijk best te scoren op het gemiddelde.
Een wedstrijdband is nu net het tegengestelde, dat is een no-compromise band.
Als je een goeie 25mm wedstrijdband wil kom je bijna automatisch uit bij Vittoria en Veloflex.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
![Afbeelding](http://www.corniel.nl/zzz/fora/smiley_campabinieri.gif)
©®
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
amclassic-fan
15 mar 2013 10:17
Het halve (amateur) peleton rijdt op Conti's in Nederland. Leuk en aardig dat je met een Veloxflex bandje net iets minder rolweerstand hebt, maar ja daar heb je niet zo veel aan als je lek rijdt in 't 1e uur van een waaierkoers (dan is je koers gewoon voorbij).
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
![Afbeelding](http://veloviewer.com/SigImage.php?a=b12b7&r=3&c=2&u=M&g=n&f=jliabfghij&z=a.gif)
-
ld001
- Forum-lid
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 04 jan 2006 14:16
ld001
15 mar 2013 10:29
amclassic-fan schreef:Het halve (amateur) peleton rijdt op Conti's in Nederland. Leuk en aardig dat je met een Veloxflex bandje net iets minder rolweerstand hebt, maar ja daar heb je niet zo veel aan als je lek rijdt in 't 1e uur van een waaierkoers (dan is je koers gewoon voorbij).
Daarom! Wat denk jij van 25 mm?
-
de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
de zwarten
15 mar 2013 10:31
Waarom je in het eerste uur zou lek rijden met een veloflex ontgaat me even (en wat een 25mm Conti in dit topic doet, nog meer...)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
![Afbeelding](http://www.corniel.nl/zzz/fora/smiley_campabinieri.gif)
©®
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
amclassic-fan
15 mar 2013 10:45
Omdat een Veloflex (en ook bijv Vittoria) gewoon veel minder lekbestendig is dan een Continental band. Nu in het voorjaar zijn de wegen vaak nat en niet schoon, dus de kans op lek rijden is behoorlijk aanwezig. Neem je een no-compromis band dan maak je het risico op lek rijden een stuk groter.
@ld001, ik rij al 1.5 jaar praktisch alleen nog 25 mm achterbanden of breder. Een GP4000s in 25 mm is net zo bijna breed als een Ultremo ZX in 28. Rolweerstand is lager (of hetzelfde bij minder druk), je hebt meer grip, kleinere kans op stootlek en het is comfortabeler (mits je 'm iets minder hard oppompt).
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
![Afbeelding](http://veloviewer.com/SigImage.php?a=b12b7&r=3&c=2&u=M&g=n&f=jliabfghij&z=a.gif)
-
ld001
- Forum-lid
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 04 jan 2006 14:16
ld001
15 mar 2013 10:47
Thanks, en voor is een 23 mm een betere keuze?
-
timofietst
- Forum-lid
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 29 dec 2009 00:23
- Locatie: Hoogerheide
timofietst
15 mar 2013 13:20
Ik rij bij 90kg op 2x25mm GP4000s op 7 bar voor en 7,5 achter. Veel grip en comfort, bijna gelijk aan Vittoria Open Corsa CX in 23mm. Alleen reed ik die constant lek, gek werd ik er van.
-
edwin01
- Forum-lid
- Berichten: 1779
- Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02
edwin01
15 mar 2013 13:50
Ik ben sinds een maandje of 2 ook overgestapt op 25 mm achter (Vredestein Fortezza Tricomp) en het is inderdaad zoals Amclassic-fan aangeeft: Meer grip en het rijdt wat soepeler over bv. klinkers.
-
materialist
- Forum-lid
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12
materialist
15 mar 2013 14:49
Ik rijd op 25mm 4000s 8-8.5 bar achter en 22mm veloflex record 8 bar voor.
De veloflex gaat als voorband net zo lang mee 5-6000km
-
jackbrown
- Forum-lid
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 28 mar 2005 18:31
jackbrown
15 mar 2013 19:39
ericpeters schreef:jackbrown schreef:jackbrown schreef:Weet iemand iets te vertellen over de lekbestendigheid en grip op nat wegdek van de Vittoria Open Corsa EVO CX II?
Iemand?
Een laat antwoord: lek bestendigheid is een van de slechtste van alle banden die ik ooit gereden heb. Rijcomfort is daarentegen het beste.
Bedankt alsnog voor je antwoord. Ik haal daaruit dat de lekbestendigheid van de Evo CX 2 niet significant verbeterd is tov van de gewone Evo CX? De lekonbestendigheid van die laatste is veel besproken op diverse wielerfora. Ik had gehoopt de de Evo CX 2 daar verbetering in zou brengen.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."