Mavic exalith remblokjes
hoe ver heb je er al meegereden? Mavic heeft het over ca 500 km, het hangt er echter ook af of je alleen op vlak terrein rijdt of dat je ook flinke afdalingen hebt gehad. Zowel voor als achter? Ook de rijrichting is van belang bij deze velgen (zie pijltje op de velg of anders de gaatjes in het afdekplaatje van de naaf aan de linkerkant.
ik heb nog geen andere remblokjes gebruikt. Volgens Mavic mag dit niet in verband met de exalith laag. Iemand ervaringen met andere blokken?
ik heb nog geen andere remblokjes gebruikt. Volgens Mavic mag dit niet in verband met de exalith laag. Iemand ervaringen met andere blokken?
Specialized S-works Tarmac Etap
Specialized Crux X1
Specialized Crux X1
-
- Forum-lid
De groene zijn vorig model exalith remblokken, vanaf 2013 zijn het zwarte eveneens bij swisstop gemaakt voor mavic ,hebben een andere samenstelling (piepen niet,enkel bij inrijden nieuwe exalith wielen)
Groetjes
kunnen de Exalith 2 remblokken ook gebruikt worden op alu remranden of moet ik ook remblokjes gaan wisselen op het moment dat ik van wielen wissel?
-
- Forum-lid HC
Van exalith naar alu gaat prima, van alu naart exalith = einde van je exalith remranden (de alu spaanders vernielen de toplaag (werkt bij carbon ook zo)
-
- Forum-lid HC
Ik zou het laten, exalith blokken zijn redelijk schurend en wat kosten nou een paar blokken (zowel in geld als verwisseltijd).
ze blijven piepen, zelfs na bijna 1000km ermee gereden te hebben....toch anders afstellen?anniversary schreef:De groene zijn vorig model exalith remblokken, vanaf 2013 zijn het zwarte eveneens bij swisstop gemaakt voor mavic ,hebben een andere samenstelling (piepen niet,enkel bij inrijden nieuwe exalith wielen)
Ik heb er nu zo'n 5000 km mee gereden en ze hebben 'gepiept' tot een 3000 km.
In het begin ook regelmatig aan het 'afstellen' gegaan maar dit hielp niet echt.
Alles dan maar zijn beloop gelaten en uiteindelijk na een 3000km was het einde 'piepverhaal'!
Dirk
In het begin ook regelmatig aan het 'afstellen' gegaan maar dit hielp niet echt.
Alles dan maar zijn beloop gelaten en uiteindelijk na een 3000km was het einde 'piepverhaal'!
Dirk
Thx Dirk, dan laat ik het verder rusten