Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Fietsbanden

rvb
Forum-lid

rvb 08 mar 2013 22:41

dikker (zwaardere) binnenbanden blijven meer op spanning, dan hoef je 1 weekje niet te pompen.

sorcees
Forum-lid

sorcees 20 mar 2013 08:37

Na jaren zonder problemen met de Conti GP gereden te hebben, nauwelijks lek gereden, ben ik vorig jaar overgestapt op de veelgeroemde Conti 4000S, prima band, prima grip maar een tikje zacht, (scherpe)steentjes blijven in het loopvlak zitten.
Hiermee heb ik 3 keer lek gereden binnen 8000 km (ik controleer het loopvlak eigenlijk nooit, veel woon-werk-woon km).
Dit jaar toch maar weer op de gewone GP's onderweg, meestal rij je lek als het regent, en juist dan wil je geen bandje wisselen/plakken.
De gewone GP's gaan ook langer mee, en hebben ook goede grip in natte omstandigheden, verschil in rolweerstand merk ik niet, maar ja, ik ben dan ook niet zo snel, gem. 29 a 30 km/h, altijd alleen op kop!

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 20 mar 2013 08:48

Danman1980 schreef:Ik ben dit jaar weer begonnen met Conti GP 4000, maar na 28km en de eerste lekke band besloten dat dit ook direct mijn laatste ritje was met deze logge banden. Hoewel ik lees dat ze heel duurzaam moeten zijn, rijd ik de conti's gemiddeld 1x lek per 65 km.
Bij mij komt er op de clinchers dan ook niks anders meer op dan de Fortezza Tricomp.

Ik ben trouwens wel benieuwd waar dit aan kan liggen, ik lees namelijk overal dat de conti's qua bestendigheid heel goed zouden moeten zijn, maar helaas was dat bij mij niet het geval.
Klinkt als een velglintje. De meeste GP4000s rijders zitten toch op 1x per 5000 km lek.

Cyclingman
Forum-lid

Cyclingman 21 mar 2013 09:41

Ik sluit me aan bij de ervaringen mbt. de Conti GP 4000s. Rij er al twee jaar nauwelijks lek mee (alleen 2x in de regen) en de rolweerstand is goed. Wel vind ik dat de achterband vrij snel "vierkant" word.

mtb-trek
Forum-lid

mtb-trek 24 feb 2014 13:23

Hierbij wil ik dit forum weer nieuw leven inblazen. :mrgreen:

Op mijn Cube Agree GTC SL 2014 liggen de Schwalbe One buitenbandjes. Hierop heb ik nog geen 180 kilometers gefietst en rijd er gisteren in droog weer mee lek. Na inspectie van zowel de voor- als achterbanden blijken er in beide al kleine sneetjes/gaatjes van steentjes te zitten.

Nu kom ik op diverse websites gebruikersreviews tegen dat het goede banden zijn met een goede lekbestendigheid. Heeft iemand ook ervaringen met deze banden? Er werd door een fietsmaat van mij aangeraden om Vittoria Rubino Pro III eromheen te leggen, maar ik wil dat dit niet al teveel ten koste gaat van de rolweerstand. Wat zijn jullie ervaringen :?:
Cube Agree GTC SL - 2014
Canyon Grand Canyon AL SLX 8.0 - 2018

Plaats reactie