Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Maximale bergcassette?

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 19 mar 2013 22:05

japiecarbon schreef:Alpe d'huZES Lijkt me vrij duidelijk dat die zes voor het aantal beklimmingen staat.
Dat iedereen hem 3x zo oprijdt volgens jou.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 19 mar 2013 22:22

In een dag tijd kan iedereen (onder de 65) dat, zeker als je er een beetje voor getraind heb!

6x is afzien, en dat is nu juist waar dit evenement mede om gaat.

tnijholt
Forum-lid

tnijholt 20 mar 2013 09:36

Hoi

Ik begrijp dat je in limburg gaat trainen. Op zich hartstikke goed. Maar verkijk je niet op het feit dat het in Limburg maar korte klimmen zijn die je, waarschijnlijk met een 28 achter, wel op de macht naar boven kan fietsen. Dat is heel iets anders als een lange klim zoals de Alpe dadelik is. Probeer ook eens naar de eifel of de Ardennen te gaan. Dan zul je merken dat je bij een lange klim met aspecten als doseren te maken krijgt. En dan zul je waarschijnlijk blij zijn met een 30 achter.

Succes

klimmer
Forum-lid HC

Gebruikersavatar klimmer 21 mar 2013 00:20

Langste klim in zuid-limburg en steil ook, althans eerste deel (9%): van Epen richting Vaals/Camerig en na ca 1500m bij restaurant Buitenlust linksaf naar Vijlen (Groenenweg). Totaal 3500 meter. Vervolgens via Vijlen en Mechelen terug naar Epen. Rondje of Zes :mrgreen: kan geen kwaad.

buddo
Forum-lid

buddo 21 mar 2013 09:10

Laat je niet gekmaken hier... als je vanaf nu veel kilometers gaat maken en steeds een stapje zwaarder (limburg, teutoburgerwald, ardennen, winterberg en omgeving) kom je een heel eind. Bijvoorbeeld twee keer in de week 's avonds een rondje of spinning/tacx en in het weekend een lang stuk. En dat samen met een licht verzet (voor de zekerheid, je kunt het beter voor de zekerheid hebben dan dat je er om verlegen zit) voor de pittige stukken, dan moet je volgens mij die drie keer wel halen, maar misschien nog wel vaker. Ja, zwaar zal het zijn, afzien ook, en ook zeker weten anders dan alles wat je tot dan toe getraind hebt, maar met de juiste insteek gaat het wel lukken.

rico8
Forum-lid

Gebruikersavatar rico8 21 mar 2013 10:19

+1

Ben zelf een ervaren Alpe d'huzesser(ga voor de 5e keer) en rij al 20 jaar een colletje of 15 per jaar (gemiddeld). Als ik voor 1 tijdritje de alpe op rij , dan gebeurt dat op de 23. 6x (of 3x) is echter wel ff wat anders. Pak de krans die jou de minste pijn bezorgt zodat je je kans op een extra beklimming vergroot. Liever 4x op de 29/30, dan 3x op de 25. Al dat stoere geleuter over zo groot mogelijk naar boven rijden is echt kansloos. Denk je nou echt dat er ook maar iemand langs de kant staat die met een uitgestoken vinger naar jouw cassette, je staat uit te lachen?
Buddo (hierboven) doet een goede suggestie: als dit schema gaat uitvoeren, kom je een heel eind.
Dan ga ik nu vast even mn 29 cassette poetsen...Succes met voorbereiding, ik zie je op de alpe.
De voldoening duurt langer dan de pijn...

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 21 mar 2013 10:22

rico8 schreef:+1

Ben zelf een ervaren Alpe d'huzesser(ga voor de 5e keer) en rij al 20 jaar een colletje of 15 per jaar (gemiddeld). Als ik voor 1 tijdritje de alpe op rij , dan gebeurt dat op de 23. 6x (of 3x) is echter wel ff wat anders. Pak de krans die jou de minste pijn bezorgt zodat je je kans op een extra beklimming vergroot. Liever 4x op de 29/30, dan 3x op de 25. Al dat stoere geleuter over zo groot mogelijk naar boven rijden is echt kansloos. Denk je nou echt dat er ook maar iemand langs de kant staat die met een uitgestoken vinger naar jouw cassette, je staat uit te lachen?
Buddo (hierboven) doet een goede suggestie: als dit schema gaat uitvoeren, kom je een heel eind.
Dan ga ik nu vast even mn 29 cassette poetsen...Succes met voorbereiding, ik
zie je op de alpe.
Helemaal mee eens.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Plaats reactie