Muv de Elite gaan de prijzen wel met minimaal EUR 100 omhoog.
Dat klopt inderdaad. Alleen wordt de elite wel gedowngrade naar tiagra ipv 105 hoorde ik vanmiddag bij een FM in middelburg. Waarom zou Specialized dit doen??
Specialized vs Trek
-
- Forum-lid
Het is bijna algemeen bekend dat fietsen gewoon een stuk duurder gaan worden +/- 15%. Dit komt voornamelijk door de hogere kosten doe de Aziatische landen gaan hanteren. Hierdoor zullen bij veel merken de prijzen stijgen. Als fabrikant zou je de fiets dus ook 200/250 euro duurder kunnen maken om zo dezelfde fiets met groep etc. aan te kunnen bieden. Een tweede optie is om de prijs met 100 euro te laten stijgen, wat een stuk minder is, maar dan worden dus de overige kosten uit de onderdelen gehaald.
Nu een 2010 model in de uitverkoop kopen gaat je erg veel schelen dan straks een 2011 model.
Nu een 2010 model in de uitverkoop kopen gaat je erg veel schelen dan straks een 2011 model.
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02
Cervélo R3SL
BMC CX02
Tja, jammer genoeg mag/kan ik pas gebruik maken van het fietsplan van mijn werk in 2011.
Dat gaat toch om 749Euro.
Het wordt volgend jaar toch een Specialized secteur. Ben gisteren wezen kijken bij Endura Sport in Middelburg.
Ik heb deze mail gisterenochtend nog ontvangen van hen als reactie op mijn mail die ik hen eerder heb gestuurt.
De Specialized Secteur heeft een heel comfortabele geometrie. Echter blijft de noodzaak om de fiets af te stellen op de persoonlijke verhoudingen van het lichaam.
Sinds een half jaar bieden wij een meting aan op basis van wat het lichaam aan kan. Dus niet alleen de lichaamsverhoudingen zijn hierbij van belang maar meer nog de buiging die bijvoorbeeld het bekken en de hamstrings aankunnen. Naast het voorkomen van diverse klachten wordt hierbij ook vaak de oorzaak weggenomen van lage rug en/of nekklachten. Duur van de meting en afstelling is plus minus 2,5 uur en vind uitsluitend op afspraak plaats. Gezien de hernia problemen in het verleden beslist de moeite waard dit te overwegen.
Nu maar afwachten tot volgend jaar:)
Dat gaat toch om 749Euro.
Het wordt volgend jaar toch een Specialized secteur. Ben gisteren wezen kijken bij Endura Sport in Middelburg.
Ik heb deze mail gisterenochtend nog ontvangen van hen als reactie op mijn mail die ik hen eerder heb gestuurt.
De Specialized Secteur heeft een heel comfortabele geometrie. Echter blijft de noodzaak om de fiets af te stellen op de persoonlijke verhoudingen van het lichaam.
Sinds een half jaar bieden wij een meting aan op basis van wat het lichaam aan kan. Dus niet alleen de lichaamsverhoudingen zijn hierbij van belang maar meer nog de buiging die bijvoorbeeld het bekken en de hamstrings aankunnen. Naast het voorkomen van diverse klachten wordt hierbij ook vaak de oorzaak weggenomen van lage rug en/of nekklachten. Duur van de meting en afstelling is plus minus 2,5 uur en vind uitsluitend op afspraak plaats. Gezien de hernia problemen in het verleden beslist de moeite waard dit te overwegen.
Nu maar afwachten tot volgend jaar:)
Adrie07 schreef:Hoi.
Aangezien ik een hernia heb gehad in 2008 is mijn keuze gevallen voor een Specialized secteur elite of een Trek 2.1 2011. Fietsen van rond de 1250 Euro.
Dat is ook tevens mijn budget.
Gr: Adrie
Ik ben zelf ook een medisch gevalletje (nekhernia) en voor mij was het wel duidelijk: zithouding is allesbepalend. De Secteur (en duurdere Roubaix) was het meest 'extreme' racemodel dat ik heb kunnen vinden als het gaat om zitcomfort. Ondanks dat andere merken ook 'comfortabele' types hebben, zit je bij geen van deze zo rechtop als bij Specialized (voor zover ik het heb kunnen overzien).
Binnen een bepaald budget zou voor mij de keuze dan ook makkelijk zijn. Liever de Secteur met mindere afmontage dan een ander sportiever model met betere. Maar goed, zoals gezegd, ik heb een hernia gehad en dit heeft een grote invloed gehad op mijn keuze.
Zie topic voor de door mij gekozen Secteur. Ik heb met opzet mijn zadel ook relatief laag laten zetten om niet teveel voorover te zitten. Zoals je ziet aan de reacties in dit topic, vinden de kenners en racers onder ons dit maar niets, maar ik vaar/fiets er wel bij. Inmiddels de nodige km's gemaakt en geen enkele last van mijn rug/nek. Bevalt dus prima.
Succes met je keuze.