Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

105 vervangen door Ultegra

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 21 mar 2013 15:05

>hoe verhoog ik voor dat geld het best mijn gemiddelde snelheid bij gelijke inzet?
Door aerodynamische spullen.

Een lager gewicht van onderdelen merk je alleen echt bij klimmen en/of bij vaak accelereren.

Ik heb het op de Kreuzottersite nog even nagerekend: het maakt helemaal niets uit op een vlakke weg, zelfs niet als je kilos er af haalt.
Ik heb gegokt dat je 185 CM lang bent en 325 Watt trapt. Rijd je een 3% heuvel op, dan scheelt het bij 1kg minder gewicht exact 0.1 km/h.
Dus je moet een uur lang klimmen om 100m eerder aan te komen Waar klim je hier een uur lang 3%?
Een kilo op onderdelen besparen gaat je denk ik zo'n 1000 Euro kosten. Dan kan je uitrekenen of dat waard is.
Laatst gewijzigd door diogenes op 21 mar 2013 15:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Velgenfluisteraar

Florezido

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 21 mar 2013 15:09

Meeste snelheid voor je geld krijg je waarschijnlijk door aanschaf van een snelpak en een BMX-pothelm. :mrgreen:
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

SandervdV
Forum-lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 10 aug 2011 13:21

SandervdV 22 mar 2013 17:11

haha ja... aerodynamica upgrade... dat is idd misschien waar. Ook op dat gebied kan het meer afgetraind raken van mijn lichaam waarschijnlijk meer bijdragen dan een pothelm....

Maar serieus, dus jullie zeggen dat ik mijn geld misschien wel beter opzij kan leggen, en iedere drie maanden in het actieve seizoen een grote beurt kan laten geven bij de FM, dan dat ik het stop in een materiële upgrade van mijn fiets?

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6074
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 22 mar 2013 17:25

Met jouw hoeveelheid kilometers zou ik maar een keer jaar de FM gaan voor een winterbeurt voor de fiets. En dat hoeft geen honderden euro te kosten. En tijdens het seizoen hou jezelf je fiets mooi schoon en smeer je de ketting.

Als je graag harder wil fietsen, dan zit er maar een ding op. Veel trainen.
Als je gewoon wat geld over hebt en het leuk vind omdat aan je fiets te spenderen. Koop dan een deftige set nieuwe wielen. Voor de uitstraling van een fiets doet dat vrij veel.
Live fast; die young. mijn blog

Iblauw
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 28 nov 2012 02:37
Locatie: Drenthe

Iblauw 22 mar 2013 20:06

Een kilo minder op je fiets merk je meer dan een kilo minder aan je lijf. Maar dan vooral op het gebied van comfort. Verschil tussen afgeveende en onafgeveerde massa. Hoe lager die laatste, hoe meer comfort.
Sensa Giulia Ultegra Di2
Cube LTD Deore XT

cyclo
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 aug 2012 22:28

cyclo 22 mar 2013 22:20

Sander

Misschien is dit iets voor je ik heb zelf ook een setje gehaald
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
Een setje voor weinig geld

Plaats reactie