Hoi,
Momenteel rij ik met een compact crankstel Shimano Ultegra SL en heb ik gemonteerd als kleinste kettingblad een TA 39 tanden.
Deze is aan vervanging toe en ik wil dezelfde vertanding weer, maar ik zit met het probleem dat als ik van het buitente blad naar het binnenste blad schakel de ketting vaak tussen de twee bladen komt. Hoe los ik dit op?
Groet,
Speedy1973
Welk binnenblad Compact?
-
- Forum-lid
Dit wordt vaker gehoord. De bladen van verschillende fabrikanten staan wel op de goede afstand (ca. 8mm) van elkaar, maar de tanden staan op een andere plaats op het kettingblad, waardoor de afstand tussen de tanden van beide bladen groter is dan optimaal met het vermelde gevolg in het ongunstige geval. Oplossing: beide bladen van dezelfde fabrikant. Simpel maar duur.
Ik had dit ook op mijn fsa sl-k cranck. Had dezelfde bladen maar alsnog viel de ketting er tussen. Ik de voorderrie ultegra di2 iets naar binnen gedraaid. Nu gaat nog steeds niet super soepel maar de ketting valt er alleen nog maar heel soms tussen als hij op de 11 ligt achter (te schuin dus) even de benen een tikje achteruit draaien en hij ligt er weer op. Ik denk eerder dat het de combi ketting en de FSA bladen zijn. Als deze versleten is maar een keer een kmc proberen
Argon 18 Gallium
Cannondale superX 105
Trek Speed Concept 2.5
Cannondale supersix i2 2012
Cannondale superX 105
Trek Speed Concept 2.5
Cannondale supersix i2 2012
Ik heb zowel een SRAM red compact als een FSA SL-K compact (icm shimano 105 derri) en ik maak gebruik van BBB binnenbladen (39 en 42) en SRAM binnenbladen (34 en 36). Als buitenblad heb ik gebruik gemaakt van de 50 van FSA en de 50 van SRAM Red en momenteel zit op beide cranks een Rotor 52. Ik heb met geen van de gebruikte combinaties last van een ketting die niet goed schakelt, dus het is denk ik of een kwestie van afstelling of misschien dat de BBB bladen goed werken met SRAM, FSA en Rotor. Succes!
Cervélo & Cannondale
Stronglight heeft er minder last van dan TA. O.a. te bestellen via Carbonfreaks (=forumlid).
-
- Forum-lid
zit al ruim een jaar met dit probleem.
rij op ultegra di2 compact en krijg de stronglite 39 tands kettingblad wel gemonteerd maar wil niet functioneren.
ketting blijft tussen de 2 bladen lopen.
rij op ultegra di2 compact en krijg de stronglite 39 tands kettingblad wel gemonteerd maar wil niet functioneren.
ketting blijft tussen de 2 bladen lopen.
op een waterfiets kom je ook vooruit
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Dit is het blad dat je moet hebben: http://www.xxcycle.com/stronglight-chai ... er,,en.php" onclick="window.open(this.href);return false;
De vriendjes van Shimano vonden 't nodig om 't binnenblad assymetrische te maken, waardoor een standaard 110 mm BCD blad niet goed werkt.
De vriendjes van Shimano vonden 't nodig om 't binnenblad assymetrische te maken, waardoor een standaard 110 mm BCD blad niet goed werkt.
- stampertje
- Forum-lid
Met ultegra SL compact cranck en buitenblad icm een 39t BBB binnenblad heb ik bovenstaand probleem nog nooit gehad.
-
- Forum-lid
stampertje schreef:Met ultegra SL compact cranck en buitenblad icm een 39t BBB binnenblad heb ik bovenstaand probleem nog nooit gehad.
Dank voor je reactie, hebben meer forumleden hier ervaring mee? Zo ja, dan ga ik het ook proberen. Graag jullie reactie.
Groet,
Speedy1973
Ooit een keer ergens gelezen dat een 38T binnenblad minder problemen geeft in een compact dan een 39T.
Met dit in gedachte monteerde ik een 38T TA binnenblad op mijn DA compact. Nooit problemen gehad, schakelt perfect. Misschien een 38T proberen, met 39T heb ik geen ervaring.
Met dit in gedachte monteerde ik een 38T TA binnenblad op mijn DA compact. Nooit problemen gehad, schakelt perfect. Misschien een 38T proberen, met 39T heb ik geen ervaring.