Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Continental binnenbandjes

toerist97
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 mar 2010 09:54

toerist97 24 mar 2013 15:32

Ik heb nu al twee keer de ervaring dat een binnenband van Continental lek gaat bij de aanhechting van het ventiel.

Is dit domme pech? Of hebben jullie hier ook vaker ervaring mee?

Over de buitenbanden van Continental ben ik trouwens wel zeer tevreden.

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2265
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 24 mar 2013 16:09

Het kan ook aan de combinatie van pomp en ventiel liggen. Een tijdje geleden had ik ook diverse keren dat de binnenband bij het ventiel scheurde.... :(
Wat mij toen wel opviel is dat de kop van de pomp erg vast op het ventiel klemt. Tijdens het afhalen kost dit veel kracht, met als gevolg een beginnende scheur om het ventiel.

Ik was er helemaal klaar mee en heb een ander kopje op de pomp aangeschaft, sindsdien geen afgescheurd ventiel meer gehad. (ik hoop dat dit zo blijft)
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 24 mar 2013 16:23

Ik heb laatst 3 latex binnenbanden van Continental gekocht, wist niet eens dat die bestonden. Alle drie lek bij het ventiel tijdens het oppompen. Waardeloos.

toerist97
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 mar 2010 09:54

toerist97 24 mar 2013 16:41

vincent75 schreef:Het kan ook aan de combinatie van pomp en ventiel liggen. Een tijdje geleden had ik ook diverse keren dat de binnenband bij het ventiel scheurde.... :(
Wat mij toen wel opviel is dat de kop van de pomp erg vast op het ventiel klemt. Tijdens het afhalen kost dit veel kracht, met als gevolg een beginnende scheur om het ventiel.

Ik was er helemaal klaar mee en heb een ander kopje op de pomp aangeschaft, sindsdien geen afgescheurd ventiel meer gehad. (ik hoop dat dit zo blijft)

De binnenband is bij mij niet eens gescheurd, er ontsnapt lucht wanneer het ventiel een tikje scheef komt te zitten. Het lijkt er meer op dat ze geen goede lijm/aanhechting gebruiken.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27860
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 24 mar 2013 17:30

Nooit last van gehad, rijd toch al weer 6 jaar met Conti biba's.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 25 mar 2013 09:16

Ik heb laatst 3 latex binnenbanden van Continental gekocht, wist niet eens dat die bestonden. Alle drie lek bij het ventiel tijdens het oppompen. Waardeloos.
Maken ze volgens mij ook niet zelf, zal wel vergelijkbaar zijn met vredestein, als je daar de latex versie van koopt krijg je ook gewoon pariba banden.
Conti heeft wel af en toe een slechte serie ertussen (zowel met de banden als met de binnenbanden). Enkel de ultralight binnenbanden zou ik niemand adviseren die zijn bij mij nooit langer dan 2 ritten meegegaan.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9098
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 25 mar 2013 10:29

sharkman113 schreef:(...). Enkel de ultralight binnenbanden zou ik niemand adviseren die zijn bij mij nooit langer dan 2 ritten meegegaan.
Echt waar? Ik rij er al een hele tijd probleemloos mee rond (overigens is mijn voornaamste reden om die lichte bandjes te kopen dat ze als reserve biba lekker weinig ruimmte innemen in mijn achterzakje :-D)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Plaats reactie