Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Fietswinkels in NL met "iets extra's"

Danny1808
Forum-lid
Berichten: 450
Lid geworden op: 16 sep 2012 22:53

Danny1808 24 mar 2013 08:05

Multibikes in lepelstraat noord Brabant. Kleine winkel maar wel met veel accessoires en gezelligheid! Vanuit deze zaak word er in de winter op zondag op de mtb gereden en in de zomer op woensdagavond en zondag op de racer. Ze hebben een Facebook en website

neos
Forum-lid
Berichten: 1523
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:41

neos 24 mar 2013 08:16

http://martenwilmaverstegenfietsen.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook gezellig en veel kennis van zaken en wel BBB omdat die jongens van Frank Moons goed bezig zijn.. :P :P :P :P
cornelli racing cycles Uden

Erik
Forum-lid
Berichten: 2109
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 24 mar 2013 10:21

Klamer in Hoogezand - met afstand de meest bijzondere winkel die ik ken en hij heeft werkelijk alles.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

Gebruikersavatar
Senna196
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 sep 2012 13:10
Locatie: Maastricht

Gebruikersavatar Senna196 24 mar 2013 18:20

rikkert schreef:Ik ben niet zo van de winkelbeleving. Meer van de fietsbeleving. Als een winkel mij probeert te vertellen dat ze een winkelbeleving hebben dan ben ik op een hoede. Dan betaal ik waarschijnlijk te veel.
Of je teveel betaalt weet ik niet, waarschijnlijk bedoel je dat je hem ergens anders goedkoper krijgt? Een fiets koop ik nog steeds bij de FM. Mocht er ooit iets met dat ding aan de hand zijn dan ga ik daar terug en hoop dat ze alles netjes afhandelen qua garantie, je hebt in ieder geval een aanspreekpunt. Afgelopen jaar hebben zowel mijn vriendin als ik onze fiets bij Jos Feron gekocht en tot op heden zijn we zeer tevreden. We zijn netjes voorgelicht, hebben verschillende fietsen kunnen uitproberen, de aflevering is netjes gegaan etc.. Ikzelf wilde de fiets iets anders afgesteld hebben en ben gewoon een keertje langs gefietst om een afspraak daarover te maken ..... dat was niet nodig en men heeft mij meteen geholpen (ondanks dat je zag dat ze het gewoon erg druk hadden). Mochten de prijzen tov internet overigens erg scheef hebben gelopen dan had ik dat natuurlijk wel aangegeven. Ik ben van mening dat een fatsoenlijke FM zoiets ook zelf of in samenwerking met een distributeur kan regelen. Dit alles is voor mij de "winkelbeleving".

Wat betreft kleinere spullen shop ikzelf net zo makkelijk op internet, loop bij een andere FM naar binnen of ga ik terug naar Jos Feron. Dan spelen de factoren gemak, prijs en levertijd een belangrijkere rol dan service ...
.... gelukkig heb ik van andere zaken meer verstand!!

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16740
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 24 mar 2013 20:57

Jos Feron mag sowieso niet op dit lijstje ontbreken. Met merken als Scapin, Passoni, De Rosa en Cicli olympia kun je daar voor het betere kwijlwerk wel terecht.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
ceon
Forum-lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 19 jan 2008 15:09

Gebruikersavatar ceon 24 mar 2013 21:27

Ventoux in Tilburg. Kleine winkel maar veel vakmanschap.
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor. :D

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3702
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 24 mar 2013 21:53

Senna196 schreef:
rikkert schreef:Ik ben niet zo van de winkelbeleving. Meer van de fietsbeleving. Als een winkel mij probeert te vertellen dat ze een winkelbeleving hebben dan ben ik op een hoede. Dan betaal ik waarschijnlijk te veel.
Of je teveel betaalt weet ik niet, waarschijnlijk bedoel je dat je hem ergens anders goedkoper krijgt? Een fiets koop ik nog steeds bij de FM. Mocht er ooit iets met dat ding aan de hand zijn dan ga ik daar terug en hoop dat ze alles netjes afhandelen qua garantie, je hebt in ieder geval een aanspreekpunt. Afgelopen jaar hebben zowel mijn vriendin als ik onze fiets bij Jos Feron gekocht en tot op heden zijn we zeer tevreden. We zijn netjes voorgelicht, hebben verschillende fietsen kunnen uitproberen, de aflevering is netjes gegaan etc.. Ikzelf wilde de fiets iets anders afgesteld hebben en ben gewoon een keertje langs gefietst om een afspraak daarover te maken ..... dat was niet nodig en men heeft mij meteen geholpen (ondanks dat je zag dat ze het gewoon erg druk hadden). Mochten de prijzen tov internet overigens erg scheef hebben gelopen dan had ik dat natuurlijk wel aangegeven. Ik ben van mening dat een fatsoenlijke FM zoiets ook zelf of in samenwerking met een distributeur kan regelen. Dit alles is voor mij de "winkelbeleving".

Wat betreft kleinere spullen shop ikzelf net zo makkelijk op internet, loop bij een andere FM naar binnen of ga ik terug naar Jos Feron. Dan spelen de factoren gemak, prijs en levertijd een belangrijkere rol dan service ...
Ik doel op de extra's die de topic-starter aangaf, zoals mooie uitstallingen, goede koffie en andere tierlantijnen. Ik hecht zeker wel aan een goed assortiment en kennis van zaken. Dat zou ik niet als extra beschouwen maar als normaal. En die die heeft mijn fietseboer om de hoek. Maar overbodige franje is naar mijn idee onnodig prijsverhogend. Voor een mooie uitstalling ga ik naar een museum, voor goeie koffie ga ik naar Starbucks, en voor fietsspullen naar de fietsenboer.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

specialized_mannetje
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 mar 2012 18:14

specialized_mannetje 24 mar 2013 22:04

Hallo,

Ik heb 3 favoriete zaken: Stappenbelt in Apeldoorn, Stouwdam in Wezep en Dickhoff in Oosterwolde. Veel kennis aanwezig, niet te hijgerig kwa moeten verkopen... als het met goedkoper materiaal af kan stellen ze het voor. En bij al deze zaken loop je mensen tegen het lijf die aan duursporten doen als fietsen, schaatsen, triatlon en skeeleren.

Afz Vincent

Gebruikersavatar
hendriku
Forum-lid
Berichten: 255
Lid geworden op: 24 feb 2005 10:11
Locatie: Amsterdam
Contact

Gebruikersavatar hendriku 25 mar 2013 11:36

Scapa Flow schreef:iIk vindt Cycleyou inderdaad altijd erg leuk om naar toe te gaan. Je hebt soms ook winkels die extra dingen organiseren zoals wedstrijden, of sleutel cursussen.B.v. Beukers in Petten. Heel mooi winkeltje is Imming in Egmond aan de Hoef.
Beukers heeft toch ook jaarlijks iets van een show toch?
Kijk ook eens op Racefietsblog.nl voor nog meer racefietsen en wielernieuws! Ook op Twitter, Facebook, Pinterest en op Strava met onze eigen club: app.strava.com/clubs/racefietsblog-nl

Gebruikersavatar
hendriku
Forum-lid
Berichten: 255
Lid geworden op: 24 feb 2005 10:11
Locatie: Amsterdam
Contact

Gebruikersavatar hendriku 25 mar 2013 11:38

hanz1963 schreef:Ik kom graag even bij Dallacollina in Amerongen. Mooie italiaanse fietsen, campagnolo, ze organiseren ritten, sleutel cursussen e.d.
Leuk om even binnen te lopen voor een kletspraatje en ze hebben koffie!
En sinds afgelopen jaar (?) is er in Leusden "Tenuta", Bikes &outfits. Een winkel van liefhebbers die geleidelijkaan de weg timmeren. Kleding, fietsen, onderhoud, shoprides. Ben benieuwd hoe deze zaak zich gaat ontwikkelen.
Goeie tips, ga ik eens naar kijken, dank je!
Kijk ook eens op Racefietsblog.nl voor nog meer racefietsen en wielernieuws! Ook op Twitter, Facebook, Pinterest en op Strava met onze eigen club: app.strava.com/clubs/racefietsblog-nl

Scapa Flow
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 jan 2013 23:34
Locatie: Amsterdam-Bergen

Scapa Flow 25 mar 2013 13:19

hendriku schreef:
Scapa Flow schreef:iIk vindt Cycleyou inderdaad altijd erg leuk om naar toe te gaan. Je hebt soms ook winkels die extra dingen organiseren zoals wedstrijden, of sleutel cursussen.B.v. Beukers in Petten. Heel mooi winkeltje is Imming in Egmond aan de Hoef.
Beukers heeft toch ook jaarlijks iets van een show toch?
Ja klopt. Ik ben daar een paar keer geweest. Er zijn dan alle importeurs van merken die ze in de winkel hebben aanwezig.

kilometervreter
Forum-lid
Berichten: 800
Lid geworden op: 11 jan 2007 09:59

kilometervreter 25 mar 2013 13:21

Ik ga dan voor geen assortiment en geen tierlantijnen. Framepje hier, wielje daar, belegen truitjes aan een rek en een doos zooi naast de deur. Als je de winkel binnestapt sta je voor de kassa en doe je een pas opzij dan sta je in de werkplaats met daarin een machanieker die alles weet te repareren of voor jou kan bestellen tegen fatsoenlijke prijzen. En alhoewel betondorp een niet veel betere naam heeft dan Noord ligt het wel aan de goede kant van het ij.

Mees vs Ger?

Plaats reactie