Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 800

Gebruikersavatar
beren040
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 31 mei 2011 15:39

Gebruikersavatar beren040 18 mar 2013 18:27

zoals hier boven gemeld een crash van mijn 800 na de update naar 2.50
vanochtend contact gehad met de helpdesk, enige probleem was de wachttijd om iemand aan de lijn te krijgen
daarna deskundig en goed geholpen. gelijk aanbod om als het niet zou werken me tijdelijk te voorzien van een reserve edge 800...
Dit is overigens een truuk die misschien vaker van pas komt vandaar dat ik hem maar even deel, ik kende hem niet:

Als het toestel niet automatisch overschakelt naar de
USB-massaopslagmodus kunt u het apparaat forceren om in deze modus te
gaan door onderstaande stappen te volgen:

1. Zorg ervoor dat uw Garmin uit staat en losgekoppeld is van de
oplader.
2. Houd de ?lap/reset?-knop ingedrukt.
3. Sluit het toestel nu aan op de computer, terwijl u de knop vasthoudt.
4. Als het toestel wordt herkend door de computer kunt u de knop
loslaten.

Na ongeveer 30 seconden zou het toestel als schijf moeten worden herkend
door de computer. Mogelijk wordt u gevraagd om de juiste USB-drivers te
installeren, u kunt hier voor ?Nee, niet nu? kiezen en de optie
selecteren om de USB-drivers automatisch te installeren.

Wanneer het toestel is herkend zal u de software op het apparaat moeten
updaten. Alle toestellen met USB-aansluiting kunnen geüpdatet worden via
het Dashboard op de Garmin website:
https://my.garmin.com/mygarmin/dashboard/dashboard.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Indien er een software-update beschikbaar is wordt dit linksonder op het
Dashboard weergegeven. Klikt u dan op 'Bijwerken'. Zorg ervoor dat
Systeemupdates is aangevinkt. Vink eventueel ook optionele updates,
zoals extra stemmen aan. Klik vervolgens op "'Geselecteerde software
installeren". Accepteer de overeenkomt en wacht u tot de software is
geladen. U dient nu het toestel te ontkoppelen en opnieuw te starten om
de nieuwe software toe te passen. Volg hiervoor de instructies op het
scherm.

Hierna zult u geen problemen meer moeten ervaren met de herkenning van
uw toestel, en zult u uw activiteiten probleemloos moeten kunnen
uploaden.
Allard

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2506
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 19 mar 2013 10:30

Interessante informatie, die lap/reset truuk om in mass-storage mode te komen kende ik niet.
Misschien moeten die "trucjes" wel opgenomen worden in de startpost van dit topic?
zijn er nog zo van die "trucjes"?

Gebruikersavatar
beren040
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 31 mei 2011 15:39

Gebruikersavatar beren040 19 mar 2013 13:00

kiekeboeboe schreef:Interessante informatie, die lap/reset truuk om in mass-storage mode te komen kende ik niet.
Misschien moeten die "trucjes" wel opgenomen worden in de startpost van dit topic?
zijn er nog zo van die "trucjes"?

deze kreeg ik ook nog mee, een harde reset:
leg je vinger stevig op de linker bovenhoek van je garminscherm en blijf "drukken" en zet dan je garrmin aan
je gaat dan naar de fabrieksreset
Allard

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2506
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 19 mar 2013 16:13

zijn inderdaad wel "things to know" bedankt.

Joselito
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2013 09:42

Joselito 23 mar 2013 09:52

Ik volg al een tijdje dit forum en vindt het zeer interessant.
Zondag heb ik mijn Edge 800 laten vallen, vlug opgeraapt en op ON om te zien of hij nog werkte, en hij startte nog op, terug in de kast gestoken. Vrijdag haalde ik hem uit de kast om een andere fiets te selecteren maar niets werkte nog. Hij startte wel op, alles was in het Engels en er zaten geen ander talen meer in. Alle instellingen waren weg, als ik een instelling veranderde werd deze door de Edge niet opgeslagen dus kon ik mijn toestel niet meer gebruiken.
Heb een hard reset geprobeerd, heb hem opengedaan om de batterij eens af te koppelen, met de reset knop ingedrukt aan de computer aangesloten maar niets hielp.
Ik heb dan maar de nieuwe software versie 2.50 opgezet maar de WegUpdater van Garmin kon mijn Edge niet vinden, ook dat lukte dus niet. Gekeken in verkenner en de Garmin schijf was wel aanwezig, in mijn geval schijf E: maar die schijf bleek leeg te zijn als ik die selecteerde.
Ik had gelukkig een kopie genomen van het intern geheugen toen ik mijn Edge een 2-tal weken had. Deze kopie naar E: schijf gesleept maar een foutmelding iets in de aard van “is FAT geformatteerd en kan maar een beperkt aantal bestanden kopiëren”!!! Het lukte dus niet om ook maar 1 bestand in de Garmin schijf te plaatsen. Met de rechter muisknop op de E: geklikt, eigenschappen geopend, (daar gezien dat er wel degelijk nog kilobytes in gebruik waren), tabblad Extra geselecteerd, schijfcontrole uitgevoerd en laten herstellen (ik gebruik Windows 7). Nogmaals geprobeerd om de bestanden in verkenner te verslepen en het kopiëren lukte nu wel. Voor de Mac gebruikers kan ik niet zeggen hoe dit moet omdat ik daar geen ervaring mee heb.
Garmin wordt nu ook door WebUpdater gevonden en na nog enkele instellingen aangepast te hebben werkt mijn Edge nu weer als voorheen.
Ik wilde dit even meegeven zodat wie weet wie het ook eens mocht meemaken misschien geholpen kan worden, ben er een wel paar uurtjes mee bezig geweest.

Danny1808
Forum-lid
Berichten: 450
Lid geworden op: 16 sep 2012 22:53

Danny1808 24 mar 2013 18:41

2vragen waar goed kope front mount en is het vreselijk lelijke magneetje van de cadanssensor te vervangen door simpel plak magneetje?

Trappe
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 sep 2011 11:36
Contact

Trappe 24 mar 2013 18:50

Danny1808 schreef:2vragen waar goed kope front mount en is het vreselijk lelijke magneetje van de cadanssensor te vervangen door simpel plak magneetje?
Ik heb een SRAM QuickView (google even) front mount. Kost €17,- maar is wel van plastic. Werkt prima.
De cadans sensor heb ik op al mijn fietsen met corsage (plak) magneetjes (soms 2 op elkaar). Dus niet die lelijke Garmin magnet op de crank.
Trappe doe je met je benen.

Danny1808
Forum-lid
Berichten: 450
Lid geworden op: 16 sep 2012 22:53

Danny1808 24 mar 2013 20:00

Bedankt ga ik proberen die sram mount is vrij populair veel shops uitverkocht

Gebruikersavatar
beren040
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 31 mei 2011 15:39

Gebruikersavatar beren040 24 mar 2013 22:03

Danny1808 schreef:Bedankt ga ik proberen die sram mount is vrij populair veel shops uitverkocht
Amazon.com
Allard

Danny1808
Forum-lid
Berichten: 450
Lid geworden op: 16 sep 2012 22:53

Danny1808 24 mar 2013 22:07

beren040 schreef:
Danny1808 schreef:Bedankt ga ik proberen die sram mount is vrij populair veel shops uitverkocht
Amazon.com
Goede ervaring mee? Verzendkosten etc?

Trappe
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 sep 2011 11:36
Contact

Trappe 24 mar 2013 23:33

Danny1808 schreef:Bedankt ga ik proberen die sram mount is vrij populair veel shops uitverkocht
Het lijkt er op dat hij pas in april binnen de Benelux beschikbaar is.
Ik heb hem zelf daarom van ebay http://tinyurl.com/bmo4u5n. Zo te zien bij hem ff uitverkocht. Hij heeft veel alternatieven trouwens.
Trappe doe je met je benen.

korhaan
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 11 sep 2005 20:53
Locatie: Enschede

korhaan 25 mar 2013 11:57

Weet iemand hoe/waar ik een tijdwaarschuwing (piepje na 30 minuten bijvoorbeeld) kan instellen op de Garmin Edge 800? Bij de 705 had ik dit ook..........bij waarschiuwingen.

edit: Heb t al gevonden.......altijd leuk die nieuwe software :-)

Gesloten