Is er hier iemand met ervaring in het verzekeren van de racefiets?
Diefstal is dan minder belangrijk, het gaat mij eigenlijk vooral om schade tijdens toertochten. Ik rijd geen wedstrijden.
Zelf vind ik eigenlijk twee verzekeringen via de KNWU (assurace ) en Meeus. Per maand is de premie bij de KNWU ca 10.00 en bij meeus ca 7,50.
Iemand goede of slechte ervaringen? Veel verschil in de verzekering en vergoeding kon ik niet vinden.
Dank!
Verzekering
Kijk eens voor een lidmaatschap bij ntfu, daar zit tot 1000 euro schade verzekering bij met mogelijkheid te verhogen tot 5000 euro dekking.
http://www.ntfu.nl/NTFUvoorjou/Lidworden.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ntfu.nl/NTFUvoorjou/Lidworden.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Do not CROSS the road!
Wat ik alleen het nadeel vind bij deze verzekering is dat alleen de onbruikbare onderdelen gedekt zijn. Krassen op pedalen of derailleur zijn dus niet gedekt tenzij ze niet meer goed werken.zorba schreef:Kijk eens voor een lidmaatschap bij ntfu, daar zit tot 1000 euro schade verzekering bij met mogelijkheid te verhogen tot 5000 euro dekking.
http://www.ntfu.nl/NTFUvoorjou/Lidworden.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid
- Berichten: 1473
- Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58
+1amclassic-fan schreef:En volledig terecht wat mij betreft een fiets is een gebruiksvoorwerp.
Als iedereen krasjes op pedalen of derailleur gaat verhalen op z'n verzekering zijn de premies bijna niet meer op te brengen.
Daarnaast ben ik van mening dat je alleen zaken moet verzekeren die je niet kunt vervangen zonder in de financiele problemen te komen. Zo heb ik bij mijn autoverzekering gekozen voor het maximale eigen risico (500 euro per gebeurtenis). Nu ben ik voor 26 euro per maand all-risk verzekerd.
Die 500 euro kan ik ten alle tijde wel opbrengen, en alles daarboven krijg ik vergoed.
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Berichten: 2435
- Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
- Locatie: Deventer
- Contact
Krassen horen op je pedaal! Niks mooiers dan door blijven trappen in de bocht en met je pedaal de grond raken zodat de vonken eraf vliegen. Natuurlijk wel zorgen dat je het precies goed doet en dus op je fiets blijft zittenFocus schreef:Wat ik alleen het nadeel vind bij deze verzekering is dat alleen de onbruikbare onderdelen gedekt zijn. Krassen op pedalen of derailleur zijn dus niet gedekt tenzij ze niet meer goed werken.zorba schreef:Kijk eens voor een lidmaatschap bij ntfu, daar zit tot 1000 euro schade verzekering bij met mogelijkheid te verhogen tot 5000 euro dekking.
http://www.ntfu.nl/NTFUvoorjou/Lidworden.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
alpdhuez53:15 schreef:Krassen horen op je pedaal! Niks mooiers dan door blijven trappen in de bocht en met je pedaal de grond raken zodat de vonken eraf vliegen. Natuurlijk wel zorgen dat je het precies goed doet en dus op je fiets blijft zittenFocus schreef:Wat ik alleen het nadeel vind bij deze verzekering is dat alleen de onbruikbare onderdelen gedekt zijn. Krassen op pedalen of derailleur zijn dus niet gedekt tenzij ze niet meer goed werken.zorba schreef:Kijk eens voor een lidmaatschap bij ntfu, daar zit tot 1000 euro schade verzekering bij met mogelijkheid te verhogen tot 5000 euro dekking.
http://www.ntfu.nl/NTFUvoorjou/Lidworden.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Het punt is natuurlijk niet de oppervlakkige krasjes op de pedalen, maar als je straks een lekkere smak maakt en je hebt bijvoorbeeld een nieuwe DA 9000 set waarbij shifters en de derrie gehavend zijn maar technisch nog wél functioneren, dan denk ik dat menigeen anders piept.
PS. Vonken? ik weet niet van welk materiaal jouw pedalen zijn; maar niet zoals bij velen van aluminium of carbon. Of heb je nog Time Equipe Pro Magnesium pedalen?
Waarom dan? Als je het een probleem vind om krassen om je materiaal te krijgen, moet je er niet mee gaan fietsen... Ook met het mooie dure DA 9000 spul weet je vooraf dat er vroeg of laat krassen op gaan komen.Focus schreef:
Het punt is natuurlijk niet de oppervlakkige krasjes op de pedalen, maar als je straks een lekkere smak maakt en je hebt bijvoorbeeld een nieuwe DA 9000 set waarbij shifters en de derrie gehavend zijn maar technisch nog wél functioneren, dan denk ik dat menigeen anders piept.
Datzelfde gaat ook gebeuren met mijn auto, mijn telefoon, mijn laminaatvloer etc. Beschadigingen zijn niet leuk, maar bij gebruiksvoorwerpen kun je beter accepteren dat het gaat gebeuren. Dat maakt het leven een stuk makkelijker.
Bij schade als krassen op shifters, pedalen en dergelijke nemen ze wel een waardedaling mee heb ik afgelopen vrijdag begrepen toen ze de schade aan mijn fiets kwamen controleren. Deze schade had ik niet eens opgegeven. Nu nog even afwachten wat ze gaan uitbetalen,
Racefiets: Felt FC en Red Bull X-lite / TT fiets: Cervelo P2 / Cyclocross: Stevens carbon team