Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Verzekering

robinvz
Forum-lid

robinvz 31 mar 2013 21:06

Is er hier iemand met ervaring in het verzekeren van de racefiets?
Diefstal is dan minder belangrijk, het gaat mij eigenlijk vooral om schade tijdens toertochten. Ik rijd geen wedstrijden.
Zelf vind ik eigenlijk twee verzekeringen via de KNWU (assurace ) en Meeus. Per maand is de premie bij de KNWU ca 10.00 en bij meeus ca 7,50.
Iemand goede of slechte ervaringen? Veel verschil in de verzekering en vergoeding kon ik niet vinden.

Dank!

zorba
Forum-lid

zorba 31 mar 2013 22:02

Kijk eens voor een lidmaatschap bij ntfu, daar zit tot 1000 euro schade verzekering bij met mogelijkheid te verhogen tot 5000 euro dekking.

http://www.ntfu.nl/NTFUvoorjou/Lidworden.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Do not CROSS the road!

robinvz
Forum-lid

robinvz 01 apr 2013 11:26

Bedankt voor de tip! Die verzekering was net zo duur als Meeus, maar met wat extras.
Heb me net aangemeld.

Focus
Forum-lid
Contact

Focus 22 jun 2013 01:10

zorba schreef:Kijk eens voor een lidmaatschap bij ntfu, daar zit tot 1000 euro schade verzekering bij met mogelijkheid te verhogen tot 5000 euro dekking.

http://www.ntfu.nl/NTFUvoorjou/Lidworden.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat ik alleen het nadeel vind bij deze verzekering is dat alleen de onbruikbare onderdelen gedekt zijn. Krassen op pedalen of derailleur zijn dus niet gedekt tenzij ze niet meer goed werken.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 jun 2013 11:44

En volledig terecht wat mij betreft een fiets is een gebruiksvoorwerp.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

elefantino
Forum-lid

elefantino 22 jun 2013 13:51

amclassic-fan schreef:En volledig terecht wat mij betreft een fiets is een gebruiksvoorwerp.
+1

Als iedereen krasjes op pedalen of derailleur gaat verhalen op z'n verzekering zijn de premies bijna niet meer op te brengen.

Daarnaast ben ik van mening dat je alleen zaken moet verzekeren die je niet kunt vervangen zonder in de financiele problemen te komen. Zo heb ik bij mijn autoverzekering gekozen voor het maximale eigen risico (500 euro per gebeurtenis). Nu ben ik voor 26 euro per maand all-risk verzekerd.
Die 500 euro kan ik ten alle tijde wel opbrengen, en alles daarboven krijg ik vergoed.

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 24 jun 2013 13:22

Focus schreef:
zorba schreef:Kijk eens voor een lidmaatschap bij ntfu, daar zit tot 1000 euro schade verzekering bij met mogelijkheid te verhogen tot 5000 euro dekking.

Wat ik alleen het nadeel vind bij deze verzekering is dat alleen de onbruikbare onderdelen gedekt zijn. Krassen op pedalen of derailleur zijn dus niet gedekt tenzij ze niet meer goed werken.
Krassen horen op je pedaal! Niks mooiers dan door blijven trappen in de bocht en met je pedaal de grond raken zodat de vonken eraf vliegen. Natuurlijk wel zorgen dat je het precies goed doet en dus op je fiets blijft zitten ;-)

Focus
Forum-lid
Contact

Focus 24 jun 2013 21:02

alpdhuez53:15 schreef:
Focus schreef:

Krassen horen op je pedaal! Niks mooiers dan door blijven trappen in de bocht en met je pedaal de grond raken zodat de vonken eraf vliegen. Natuurlijk wel zorgen dat je het precies goed doet en dus op je fiets blijft zitten ;-)

Het punt is natuurlijk niet de oppervlakkige krasjes op de pedalen, maar als je straks een lekkere smak maakt en je hebt bijvoorbeeld een nieuwe DA 9000 set waarbij shifters en de derrie gehavend zijn maar technisch nog wél functioneren, dan denk ik dat menigeen anders piept.

PS. Vonken? ik weet niet van welk materiaal jouw pedalen zijn; maar niet zoals bij velen van aluminium of carbon. Of heb je nog Time Equipe Pro Magnesium pedalen? :P

StefanJ
Forum-lid

StefanJ 25 jun 2013 13:51

Focus schreef:
Het punt is natuurlijk niet de oppervlakkige krasjes op de pedalen, maar als je straks een lekkere smak maakt en je hebt bijvoorbeeld een nieuwe DA 9000 set waarbij shifters en de derrie gehavend zijn maar technisch nog wél functioneren, dan denk ik dat menigeen anders piept.
Waarom dan? Als je het een probleem vind om krassen om je materiaal te krijgen, moet je er niet mee gaan fietsen... Ook met het mooie dure DA 9000 spul weet je vooraf dat er vroeg of laat krassen op gaan komen.

Datzelfde gaat ook gebeuren met mijn auto, mijn telefoon, mijn laminaatvloer etc. Beschadigingen zijn niet leuk, maar bij gebruiksvoorwerpen kun je beter accepteren dat het gaat gebeuren. Dat maakt het leven een stuk makkelijker.

Vincent09
Forum-lid

Vincent09 03 sep 2013 22:59

Bij schade als krassen op shifters, pedalen en dergelijke nemen ze wel een waardedaling mee heb ik afgelopen vrijdag begrepen toen ze de schade aan mijn fiets kwamen controleren. Deze schade had ik niet eens opgegeven. Nu nog even afwachten wat ze gaan uitbetalen,
Racefiets: Felt FC en Red Bull X-lite / TT fiets: Cervelo P2 / Cyclocross: Stevens carbon team

Plaats reactie