body dura-ace c50
-
- Forum-lid
Ik heb 2 stellen wielen van dura-ace 10 v type C 50 en de wh 7850-24.
Nu is shimano met de 11 speed groep uit gekomen en blijkt dat deze wielen niet meer passen op deze groep daar de body niet lang genoeg zou zijn voor de 11speed .
persoonlijk vindt dit eigenlijk te gek voor woorden daar de C 50 wielen ongeveer 1 1/2 jaar oud zijn en ik graag de nieuwe 11 speed dura-ace zou willen kopen voor mijn nieuwe fiets welke ik zelf op wil bouwen maar ik dus ook nieuwe wielen zou moeten aanschaffen waar ik eigenlijk geen zin in heb daar ik goede wielen heb.
Is er iemand die de zelfde problemen heeft of heeft gehad en die misschien een oplossing voor dit probleem heeft gevonden b.v. een andere body of iets dergelijks waardoor 11 speed toch past op de 10 speed wielen.
Chris.
Nu is shimano met de 11 speed groep uit gekomen en blijkt dat deze wielen niet meer passen op deze groep daar de body niet lang genoeg zou zijn voor de 11speed .
persoonlijk vindt dit eigenlijk te gek voor woorden daar de C 50 wielen ongeveer 1 1/2 jaar oud zijn en ik graag de nieuwe 11 speed dura-ace zou willen kopen voor mijn nieuwe fiets welke ik zelf op wil bouwen maar ik dus ook nieuwe wielen zou moeten aanschaffen waar ik eigenlijk geen zin in heb daar ik goede wielen heb.
Is er iemand die de zelfde problemen heeft of heeft gehad en die misschien een oplossing voor dit probleem heeft gevonden b.v. een andere body of iets dergelijks waardoor 11 speed toch past op de 10 speed wielen.
Chris.
Als je de 10 Spd vulring weg laat blijft er als ik me niet vergis nog 0,85 mm verschil over. Wellicht past het gewoon. Ben wel benieuwd of iemand dat al geprobeerd heeft. Een andere body, als die al leverbaar is, daar wordt je ook niet vrolijk van. Die kosten in deze titanium uitvoering 200+ per stuk.
-
- Forum-lid
Je bedoelt waarschijnlijk de ring tussen body en as. Een andere body van 11 speed voor de 10 speed wielen is zo ver ik weet niet leverbaar, was dat maar zo dan was het probleem opgelost.
Toen shimano met de 10 speed groep uit kwam paste de oude 9 speed cassette ook niet op de nieuwe wielen van shimano daar de nokken hoger van de body hoger waren, dat hebben we opgelost door de body nokken af te draaien en toen paste de cassette van 9 speed wel maar dit is toch een weer iets ander geval.
Toen shimano met de 10 speed groep uit kwam paste de oude 9 speed cassette ook niet op de nieuwe wielen van shimano daar de nokken hoger van de body hoger waren, dat hebben we opgelost door de body nokken af te draaien en toen paste de cassette van 9 speed wel maar dit is toch een weer iets ander geval.
Nu ik het terug lees staat het er wat vaag. Eerlijk gezegd wist ik ook niet zeker of de redenatie klopt. Maar als de 11 Spd cassetev 1,85 mm breder is dan de 10 en achter de 10 Spd zit nog 1 mm opvulring dan zou er nog maar 0,85 mm verschil over blijven. Maar bedacht me net dat het de body is die 1,85 breder is en dat de cassette dus waarschijnlijk 2,85 mm breder is ipv 1,85. En dan wordt het toch een moeilijk verhaal ben ik bang.
De nokken zijn volgens mij hier wel gelijk. Er is tijdelijk een andere variant geweest maar die is al lang weer afgeschaft.
Mocht je de c24 wielen toch gaan verkopen dan heb ik wel interesse overigens.
De nokken zijn volgens mij hier wel gelijk. Er is tijdelijk een andere variant geweest maar die is al lang weer afgeschaft.
Mocht je de c24 wielen toch gaan verkopen dan heb ik wel interesse overigens.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Waarom doen ze zo moeilijk? Iedereen altijd maar zeuren over de (achterlijke!) bladboutjes van Campa, maar daar passen wel gewoon 9-10-11 speed cassettes op dezelfde body....
Less is bore
-
- Forum-lid
Ja ik vindt dit ook wel een bepaalde arrogantie van shimano door eigenlijk te zeggen koop maar lekker een paar nieuwe wielen als je 11 speed wilt gaan rijden, ik heb begrepen dat er toch veel reactie's waren na dat bekend werd dat 10 en 11 speed niet compatibel zijn en had of heb nog hoop dat ze toch een body uitbrengen voor op de 10 speed wielen voor 11 speed.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Dat heeft helemaal niets met arrogantie te maken, maar alles met ontwerpkeuzes in het verleden. Door de body niet breder te maken van 7-8 naar 10 speed, konden ze het achterwiel stijver en sterker maken. Met 11 speed past het toch echt niet meer en moet je naar een bredere body toe.
Campagnolo heeft bij de overstap van 8 naar 9 speed al gekozen voor een iets bredere body en die bleek uiteindelijk ook voor 11 speed breed genoeg.
Campagnolo heeft bij de overstap van 8 naar 9 speed al gekozen voor een iets bredere body en die bleek uiteindelijk ook voor 11 speed breed genoeg.
Ik heb een set Zonda's gekocht met een Shimano body.chrisencarlo schreef:Je bedoelt waarschijnlijk de ring tussen body en as. Een andere body van 11 speed voor de 10 speed wielen is zo ver ik weet niet leverbaar, was dat maar zo dan was het probleem opgelost.
En er zit een 11 speed body op.
Ik moet twee vulringen gebruiken voor mijn 10 speed casettes.
Misschien is de 11 speed body toch los te koop.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Tsa dat wordt dan 'n keer andere wielen aanschaffen of zo lang mogelijk door rijden op mijn oude groep.
Campa wielen hebben een sterkere 'dish' en hebben dus meer ruimte voor de cassette.guerciotti schreef:Ik heb een set Zonda's gekocht met een Shimano body.chrisencarlo schreef:Je bedoelt waarschijnlijk de ring tussen body en as. Een andere body van 11 speed voor de 10 speed wielen is zo ver ik weet niet leverbaar, was dat maar zo dan was het probleem opgelost.
En er zit een 11 speed body op.
Ik moet twee vulringen gebruiken voor mijn 10 speed casettes.
Misschien is de 11 speed body toch los te koop.
(En om met die dish nog een fatsoenlijk wiel te bouwen gebruiken ze rechts 2x zoveel spaken)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"