Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Shimano Wielset Race WH-RS30

michael2757
Forum-lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 25 mei 2009 13:07

michael2757 19 aug 2010 01:40

Uiteindelijk ga ik voor de RS 80 wieltjes van Shimano ,hele fijne sterke en lichte wieltjes!
Ga toch fietsen...

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3092
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 19 aug 2010 02:01

.Jeroen. schreef:Klopt, maar ik zat toen nog iets onder de 70kg. Niet echt een enorm zwaargewicht dus ;)
Ze staan inderdaad wel goed onder je fiets. Als je er blij mee bent hou je ze toch gewoon? Qua stijfheid vond ik het niks, maar verder heb ik ze wel heel gehouden. Nooit geen spaakbreuk o.i.d.


Toch vreemd, de RS20 worden al als behoorlijk stijf getest en de RS30 heeft een hogere velg. Wat normaal gesproken behoorlijk stijf betekent. Wellicht waren bij jouw setje de spaken niet strak genoeg gespannen.

Voor het geld lijken het me prima wielen.

michael2757
Forum-lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 25 mei 2009 13:07

michael2757 19 aug 2010 13:17

Veel ervaringen zijn ook zo persoonlijk, zo hoor je hier over de RS30 goede ervaringen, en ,n negatieve van Jeroen dus die ze maar niks vind, dat zou een technische oorzaak kunnen zijn, zoals spaken die niet goed gespannen zijn, blijft in ieder geval moeilijk objectief te meten, men heeft het immers over ervaringen.
Mijn ervaring met die RS30 zijn zoals gezegd heel positief, ze zijn wat aan de zware kant zo,n 1970 gram per set,mag ach daar zit ik niet zo mee.
OOk de WH500, de RS10 en 20 heb ik gehad en vond dat ook prima wieltjes, veel mensen hier verafschuwen ze, maar dat is gewoon mijn ervaring niet.
En dat lees je veel over ervaringen, ongeacht het merk er worden zowel positieve als negatieve bevindingen gepost.
Ga toch fietsen...

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 aug 2010 14:37

Heb je dan al wel eens met een beetje deftige wielset gereden? Anders heb je helemaal geen vergelijkingsmateriaal. De RS80 is overigens wel een goede wielset.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

michael2757
Forum-lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 25 mei 2009 13:07

michael2757 19 aug 2010 14:51

Nou ja wat is deftig, ken de Mavics ksyrium elite, de cosmic elite,en de Fulcrum 3, alle fijne wielen, vergeleken met de Wh500/RS10/20/30 wel fijner en stijver.
Maar ik blijf volhouden dat die goedkopere shimano wieltjes echt niet zo slecht zijn als jij meestal beweerd, althans dat is mijn ervaring.
En ja die RS80 die vind ik echt heerlijk ,dan heb ik toch al een redelijk deftig wielsetje!
Ga toch fietsen...

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 19 aug 2010 16:02

Michael2757 schreef:Veel ervaringen zijn ook zo persoonlijk, zo hoor je hier over de RS30 goede ervaringen, en ,n negatieve van Jeroen dus die ze maar niks vind, dat zou een technische oorzaak kunnen zijn, zoals spaken die niet goed gespannen zijn, blijft in ieder geval moeilijk objectief te meten, men heeft het immers over ervaringen.
Mijn ervaring met die RS30 zijn zoals gezegd heel positief, ze zijn wat aan de zware kant zo,n 1970 gram per set,mag ach daar zit ik niet zo mee.
OOk de WH500, de RS10 en 20 heb ik gehad en vond dat ook prima wieltjes, veel mensen hier verafschuwen ze, maar dat is gewoon mijn ervaring niet.
En dat lees je veel over ervaringen, ongeacht het merk er worden zowel positieve als negatieve bevindingen gepost.


Maar wat voor'n type fietser ben je?
Zowel op training als in clubkoersjes kreeg ik mijn RS-30 zonder al te veel moeite tegen m'n remblokken. Ik ken ook maar weinig mensen die positief zijn over de goedkopere wielen van Shimano. Afgezien als tacx wiel.

Ik ben van mening dat zeker de sportievere toerfietser beter af is met Fulcrum Racing 7 of 5. De RS-30 wordt nogal eens voor rond de 200 euro aangeboden op internet. (Tuurlijk, zijn ze ook goedkoper te vinden.) Als ik dan zie dat mijn handgespaakte setje van zoran (Ultegra 6600-Mavic openpro) nog geen 250 euro heeft gekost, dan is de keuze voor mij snel gemaakt.

bertuz87
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 apr 2010 20:55

bertuz87 19 aug 2010 17:56

Ik ben toch een recreant. Ik rijd wel toertochten als Veenendaal-Veenendaal, Huchiestocht, Jan Jansen Classic etc. Maar zit niet bij een club, gewoon te weinig tijd voor. En in de afdalingen in Oostenrijk deze zomer kreeg ik mijn WH 6600 ook tegen mn blokjes aan. Maar hier in Nederland zal het wel wat meevallen.

wielrenner2
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 31 mar 2010 12:35
Locatie: Den haag

wielrenner2 20 aug 2010 00:07

Michael2757 schreef:Nou ja wat is deftig, ken de Mavics ksyrium elite, de cosmic elite,en de Fulcrum 3, alle fijne wielen, vergeleken met de Wh500/RS10/20/30 wel fijner en stijver.
Maar ik blijf volhouden dat die goedkopere shimano wieltjes echt niet zo slecht zijn als jij meestal beweerd, althans dat is mijn ervaring.
En ja die RS80 die vind ik echt heerlijk ,dan heb ik toch al een redelijk deftig wielsetje!


Inderdaad mensen kraken shimano helemaal af maar ik vind het gewoon topwielen
Merida Race lite 904

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 aug 2010 00:16

Rij dan eens met wat anders, gaat er een wereld voor je open...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

michael2757
Forum-lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 25 mei 2009 13:07

michael2757 20 aug 2010 12:24

Amclassic-fan
Voor mij is het tegendeel niet bewezen, die goedkopere wielen van Shimano zijn helemaal zo slecht niet zoals jij altijd maar weer opnieuw beweerd, het strookt gewoon niet mijn mijn en ook wielrenner 2 z,n ervaring.
Het is ook niet helemaal fair "deftige" met goedkope wielsets te vergelijken.
Ga toch fietsen...

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 aug 2010 13:18

Vergelijk die Shimano wielsets met een setje R7s. Daar worden er ook ontiegelijk veel van verkocht, je moet wel goed gaan zoeken wil je iemand vinden die spaken heeft gebroken. Die wielen zijn gewoon veel sterker en stijver en kosten niets meer, het zijn gewoon veel betere wielen. En nee gelukkig vliegen de spaken in die goedkope Shimano sets niet bij iedereen in 't rond, maar het aantal fietsers die niet extreem zwaar zijn en waar wel de spaken in 't rond gaan vliegen al na een paar duizend km is bij Shimano wel erg groot. En daarnaast zijn ze gewoon slap, ik vind 't niet normaal dat ik velgen tegen m'n remblokken aan rij...

@Wielrenner2, ik kraak geen Shimano wielen in 't algemeen af, maar alleen de goedkope wielsets. Na 10 jaar geklooi hebben ze 't bij de dure wielsets de laatste paar jaar wel voor elkaar om goede wielen te maken.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

IBAN
Forum-lid
Berichten: 921
Lid geworden op: 22 mar 2006 10:22

IBAN 20 aug 2010 13:24

is dat nog zo? was dat niet voornamelijk zo bij de eerste serie's WH-500 en WH-550?

Plaats reactie