Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Comfort racefiets

Frederike
Forum-lid

Frederike 18 mar 2013 21:51

Ik ben een beginnend fietser en me aan het oriënteren op een comfort model. Ik ben vrouw, 35 jaar en 170 lang. Gemiddeld postuur dus. Ideeën die ik zelf heb;
Connadale synapse
Trek Madone
Cube peleton.
Twijfel nog tussen tiagra of105.

Hebben jullie suggesties of alternatieven? Bvd, Frederike

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 18 mar 2013 22:34

Ik heb een Colnago Ace en vind dit een zeer prettige fiets. zowel de zithouding is comfortabel als de trillingsdemping, zonder concessies te doen aan het stuurgedrag.
Normaal een beetje overpriced maar vaak als overjarig model goedkoper te krijgen.

Ik zou de Cube peloton en de Trek Madone wegstrepen en vervangen voor Cube Agree GTC en Trek Domane en natuurlijk kunnen de evergreens Specialized Roubaix of het goekopere aluminium alternatief de Secteur en de Giant Defy (Avail) niet ontbreken op dit lijstje

De keuze 105 is een lastige maar ik zou meer kijken naar het frame wat je koopt en dan pas naar de groep, vooral omdat de huidige Tiagra gewoon een prima groep is.
Campagnolo Ultra Dork

sloeren
Forum-lid

Gebruikersavatar sloeren 19 mar 2013 21:50

Allemaal prima fietsen. Koop de mooiste. Niet te lang twijfelen en lekker gaan fietsen

Jut
Forum-lid

Jut 20 mar 2013 21:11

Merida ride lite. Ook een comfort fiets en ook in dames uitvoeringen. Vaak voor een mooie prijs te koop. Ik ben er heel tevreden mee.

limburgia
Forum-lid
Contact

limburgia 01 apr 2013 00:08

een Bianchi uit de C2C-series. Als je niet teveel wil uitgeven kun je een Via Nirone kopen. In deze serie hebben ze zelfs dames-modellen.(http://www.bianchi.com/global/bikes/bik ... ster=73680" onclick="window.open(this.href);return false;)
Ik weet allen niet of die nog een specifieke geometrie hebben
Wielrennen imiteert het leven zoals het zou zijn zonder de corrumperende invloed van de beschaving

klimmer
Forum-lid HC

Gebruikersavatar klimmer 01 apr 2013 06:11

Cube peleton met shimano 105. Jaren fietsplezier. Cube is een no-nonsense merk. Cube heeft een kortere geometrie dan beide amerikanen. (horizontal toptube) Dit komt overeen met de kunstmatig gecreëerde kortere bovenbuis van de amerikaanse women specific modellen. Dit is nl. het resultaat van een ongewenste verkleining van de stuurhoek en een vergroting van de zithoek. Laat de vorkbuis pas inkorten nadat je paar honderd km ermee gereden hebt. Inrijden kan dan met de stuurpen op diverse hoogtes. Dat bepaalt je comfort, gegeven het formaat van de balhoofdbuis.

janjmagic
Forum-lid

janjmagic 01 apr 2013 10:46

Dochter met ongeveer zelfde lengte fietst op een Jan Janssen Quadra rond. Bevalt uitstekend!
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

lawnmower
Forum-lid

lawnmower 02 apr 2013 15:59

Tja, als je echt voor comfort gaat, kun je bijna niet anders dan kiezen voor de Trek Domane. Ik denk dat er momenteel weinig is dat technologisch erbij in de buurt kan staan en vooral ook het comfort brengt dat deze fiets brengt.

wijnse
Forum-lid

wijnse 02 apr 2013 17:57

Ik rijd nu drie weken met een Trek Domane 5.9, daarvoor met een Trek 5000 en daarvoor met een Koga en de sensatie van de Domane is met niets te vergelijken, zelfs de Vlaamse kinderkopjes voel je niet! de prijs is natuurlijk ook belangrijk! Ik schakel ook elektronisch met de Uletgra Di 2, nog zoiets sensationeels! maar nogmaals alles heeft zijn prijs!!!!!

r600
Forum-lid

Gebruikersavatar r600 04 apr 2013 20:08

Tja, even een andere insteek: comfort fietsen = met staal fietsen...
Staal heeft een ouderwets imago maar dat is het niet. Met moderne legeringen en buizensets zijn er strakke, redelijk lichte en vooral comfortabele frames te maken.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 apr 2013 22:12

Staal kan, maar er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Het belangrijkste is niet het materiaal van de fiets, maar de geometrie. Bredere banden op een lagere druk doet ook veel meer dan welk frame materiaal dan ook.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

mrangry
Forum-lid

mrangry 04 apr 2013 22:58

limburgia schreef:een Bianchi uit de C2C-series. Als je niet teveel wil uitgeven kun je een Via Nirone kopen. In deze serie hebben ze zelfs dames-modellen.(http://www.bianchi.com/global/bikes/bik ... ster=73680" onclick="window.open(this.href);return false;)
Ik weet allen niet of die nog een specifieke geometrie hebben
Ik ben net van een Via Nirone overgestapt naar een full carbon apparaat en ik heb het gevoel dat ik nu pas weet wat comfort is. In hindsight was de via nirone het iig niet.

Plaats reactie