Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2013

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 08 apr 2013 17:51

Dennis31 schreef:Buiten de doping om. Ik hoop dat Vincenzo Nibali zich eens goed laat zien in de komende klassiekers. Hij zou in vorm moeten zijn als hij de Giro wil winnen. Geweldige renner om naar te kijken, altijd aanvallen.
Ja, een renner die van Fassa Bortolo, via Liquigas naar Astana trok zou na onder meer Berzin, Gianetti, Bartoli, Vandenbroucke, Bettini, Camenzind, Hamilton, Rebellin, Vinokourov, Valverde, Schleck, Gilbert en Iglinski mooi op de erelijst van de Waalse klassiekers staan. Dat zou fantastische reclame voor het nieuwe, schone wielrennen zijn! :mrgreen:
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

GBJ Hillman 2
Forum-lid

GBJ Hillman 2 08 apr 2013 18:02

timo2.0 schreef:
dickygiovanni schreef:
timo2.0 schreef:Ik ben voor het eerst sinds weken weer eens voor de buis gaan zitten voor een wielerwedstrijd omdat ik toch nog altijd wel een zwak heb voor Parijs-Roubaix.

Maar wat is het tot nu toe een onwaarschijnlijk saaie bedoening.
Denk dat jij er inderdaad goed aan doet niet meer te kijken. Als je dit een saai verloop vind, kijk je echt met een enorm gekleurde bril. Dit was 1 van de spannendste Parijs-Roubaix in tijden..
Ik denk dat jij er vooral goed aan doet even te kijken hoe laat ik het bovenstaande bericht gisteren postte :roll:
Ik vind de berichten van Timo nogal saai, herhalend en telkens vanuit dezelfde (negatieve) optiek. Wat moet die man een vreselijk saai en vervelend leven hebben, heb eigenlijk best wel medelijden met die jongen.
Dankzij het "nieuwe" forum mijn vorige account kwijt.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 08 apr 2013 18:10

Ja, laten we op de beledigende toer gaan. Nee, dan hebben mensen die hun kop zo diep in het zand kunnen steken dat ze nog volkomen naïef naar wielrennen kunnen kijken een veel plezieriger bestaan :roll:

Dat is ook precies wat de Lefevres van deze wereld willen: stoppen met vragen stellen over heden en verleden en gewoon weer met oogkleppen naar de koers kijken.

Dennis31
Forum-lid

Dennis31 08 apr 2013 19:23

Zover ik weet is Nibali nog nooit betrapt op doping. Vind het een sympathieke kerel. En ik vind zijn overstap naar Astana ook een weloverwogen keuze, Cannondale is niet sterk genoeg om te koersen voor Sagan en Nibali. Astana heeft geen echte kopman en hij kan daar nu proberen voor de prijzen te rijden.
Ik zou het dus wel een mooie winnaar vinden. :)

En Nibali is trouwens ook een renner die constant op hoog niveau rijdt, al sinds de beloften. En als je hebt gekeken hoe hij vorig jaar LBL verloor, lijkt me dit toch allemaal weer niet op doping duiden...

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 08 apr 2013 19:42

Dennis31 schreef:En Nibali is trouwens ook een renner die constant op hoog niveau rijdt, al sinds de beloften. En als je hebt gekeken hoe hij vorig jaar LBL verloor, lijkt me dit toch allemaal weer niet op doping duiden...
"Sweet dreams are made of this".

Dennis31
Forum-lid

Dennis31 08 apr 2013 19:50

Nee is precies dezelfde redenering als jij hanteert :) Jij vindt hem verdacht omdat hij bij bepaalde ploegen koerst. Ik vind hem niet verdacht omdat hij geen enorme pieken en dalen heeft en al altijd op hoog niveau fietst.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 08 apr 2013 20:04

Dennis31 schreef:Nee is precies dezelfde redenering als jij hanteert :) Jij vindt hem verdacht omdat hij bij bepaalde ploegen koerst. Ik vind hem niet verdacht omdat hij geen enorme pieken en dalen heeft en al altijd op hoog niveau fietst.
Natuurlijk, Nibali is in aanleg al geen trekpaard, maar als je je carrière begint bij dokter Magni en je blijft bij hem tot je naar de ploeg van dokter Andreazzolli gaat dan heb je gewoon wat mij betreft de schijn tegen.

Voor de goed orde, Andreazzoli werkte bij Lampre samen met Ibarguren (daar heb je hem weer) en is momenteel verdachte in het Mantova onderzoek van de Italiaanse justitie.

Ook dokter Uliari werkt zit in de medische staf van Astana. Uliari zeg je? Ja, Simone Uliari was samen met Ferrari en Cecchini onderzoeker in het team van de universiteit van Ferrara dat onder leiding van professor dokter Conconi onderzoek deed naar het effect van epo op sporters.

Maar in de kern zijn dat natuurlijk allemaal eerlijke, goed bedoelende mensen die hun leven inmiddels hebben gebeterd. Want Nibali heeft geen pieken of dalen. Die had Armstrong trouwens ook nooit, maar dit terzijde.

zorba
Forum-lid

zorba 08 apr 2013 20:19

Alsjeblieft Timo, kun je je betweterige, voorspelbare en de reacties met de zure ondertoon alsjeblieft beperken tot het DOPINGTOPIC? Dan hoef ik maar door één topic te mijden jouw berichten niet steeds onder mijn neus gesmeerd te krijgen. Ik steek m'n kop niet in het zand hoor want je zal links en rechts best wel wat gelijk hebben, maar ik ben je doping propaganda in diverse topics eigenlijk gewoon kotsbeu.
Do not CROSS the road!

Dennis31
Forum-lid

Dennis31 08 apr 2013 20:46

Timo, op de manier zoals je Nibali beschuldigt kun je het hele peloton ongeveer afschrijven. Iedereen die ooit eens betrokken is geweest bij een ploeg of team met een dopinggeval is fout. Dan kunnen we net zo goed de hele topsport opdoeken.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 08 apr 2013 21:00

Jullie reactie is precies, maar dan ook precies, wat de wielerploegen willen: dat er gewoon niet meer over gepraat wordt zodat uiteindelijk een paar mensen zijn geslachtofferd (met Armstrong als belangrijkste zondebok) maar dat de storm verder gewoon overwaait zonder dat het verder koppen kost. En ondertussen gaan ze gewoon op de oude voet door want de kans dat iemand betrapt wordt is minimaal en als dat toch gebeurt zeggen ze gewoon als vanouds dat het een individuele actie van de renner was en dat de ploegleiding, die niets te verwijten valt, hem ontslaat. Feit is dat iedereen razend zou moeten zijn, zou moeten eisen dat die dopingartsen en -ploegleiders nooit meer ergens aan de bak komen en tot het zo ver is het profwielrennen moeten boycotten. Maar nee, Timo moet niet zo zeuren want we willen naar mooie koers kijken zonder er bij na te hoeven denken.

Zolang die artsen, managers, ploegleiders en renners uit het oude wielrennen in het profpeloton aanwezig zijn blijf ik ze benoemen. Ga jullie je er eens druk om maken dat mensen als Magni, Ibarguren, Uliari en Andreazzoli gewoon worden aangesteld door gewetenloze ploegleiders in plaats van te lopen zeuren dat ik degene ben die het verpest :roll:

Dennis31
Forum-lid

Dennis31 08 apr 2013 21:03

Nee, ik ben het met je eens dat die doktoren uit de sportwereld moeten verdwijnen. Maar de manier waarop je renners wegzet, vind ik niet terecht.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 08 apr 2013 21:17

Dennis31 schreef:Nee, ik ben het met je eens dat die doktoren uit de sportwereld moeten verdwijnen. Maar de manier waarop je renners wegzet, vind ik niet terecht.
Dat is toch krom? Zolang die dokters niet uit het peloton zijn verdwenen, zijn de renners die zij begeleiden verdacht. En al helemaal als het renners betreft die zij in het verleden ook al begeleid hebben. En dat is precies wat ik bijvoorbeeld aankaart als jij over Nibali praat: die begon zijn carrière bij Fassa Bortolo, waar dokter Magni hem begeleidde, een ploeg waar een enorm aantal renners tegen de dopinglamp liep. Vervolgens verkaste hij samen met Magni naar Liquigas om dan nu over te stappen naar een ploeg waar ze willens en wetens dopingrecidivist Vinokourov als manager hebben aangesteld met twee oude epo-artsen als zijn medische staf. Dat is geen gevalletje "renners wegzetten", dat is inmiddels weten hoe het wielerwereldje werkte, hoe het in een flink aantal ploegen nog altijd werkt omdat ze er nu eemaal mee wegkomen, en hoe het altijd zal blijven werken als we het gewoon maar blijven accepteren. Dus gaan we juichen voor Cancellara want die wint met overmacht drie klassiekers, maar over de overduidelijke bewijzen dat hij altijd door dopingdokters is begeleid en nog altijd wordt begeleid moeten we zwijgen? Mooi niet.

Plaats reactie