Alles over vakanties op én met de fiets

HLC,wie doet er mee?

sponge
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 18 okt 2006 21:41

sponge 06 sep 2010 14:50

@zola, met welke fiets reed je dan, toevallig een van de cervelo's?

Denk wel dat ik volgend jaar verder vooraan ga zitten. Toen het werd vrijgegeven begon als een van de laatste van het peleton waardoor ik op de dijk veel moest inhalen.
- Specialized Tarmac SL3 Astana \'10 Ultegra 6700
- Specialized Tarmac SL4 Saxo-Tinkoff \'14 Ultegra Di2
- Specialized Venge Project Black \'12 Dura Ace Di2

Gebruikersavatar
r.hilferink
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 13 apr 2004 14:54

Gebruikersavatar r.hilferink 06 sep 2010 15:07

141 143 528 Ronald Hilferink M 38 Hummelo 3:41:59 0:22:00 4:03:58 29,881 143

143e overall en 141e bij de mannen......

Na een 129e en opvolgend een 91e plek de voorgaande jaren geen vooruitgang.

Ik kon op de dijk ook geen vuist maken en zag het eerste peloton wegrijden. Zat de hele tijd op het randje van kramp en heb (te) veel in het rood gereden.

Ik zat in een leuke groep van ongeveer 25-30 man bij het begin van de eerste keer Peeske Bult. Maar bij de tweede doorkomst op Peeske kwam ik tussen wal en schip. Het grootste deel van de groep reed bij me weg terwijl ik op mijn beurt een 5-6-tal eraf kon rijden.

Helaas kwam dat 6-tal net voor 's Heerenbergh weer voorbij, zat er compleet doorheen. In het sprintje naar de finish heb ik alleen de tweede vrouw in de uitslag (Charlotte Lenting) nog kunnen inhalen.

De laatste wedstrijd kilometers maakt veel goed van de saaie en zenuwachtige eerste 80-85 km's. Inderdaad een aantal valpartijen gezien. Het blijft een discussie of dit erbij hoort en/of zoiets voorkomen kan worden.

Volgend jaar ga ik maar weer eens kijken of ik 'm weer ga doen. Van de ene kant is het leuk om zo'n cyclo in jouw regio te rijden. Aan de andere kant was de Cahrly Gaul van vorig jaar kwa rit vele malen mooier.......
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross

Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;

kawouter
Forum-lid
Berichten: 842
Lid geworden op: 22 jun 2010 10:53
Locatie: Arnhem

kawouter 06 sep 2010 15:18

omdat ik bijna alleen bij de eerste 50 man gereden heb, heb ik niet alle valpartijen gezien. De 2 die ik gezien heb kwamen door onoplettendheid en door het op je max meerijden in het eerste peloton met alle risico's van dien.

Wat ik niet begrijp is dat de mensen die direct bij de eerste versnelling direct door het ijs zakken vooraan mee komen dringen. Als je weet dat je dat niveau niet aankan, moet je daar niet gaan zitten, dat veroorzaakt alleen gevaarlijke situaties. Wat me ook opviel was dat mensen die het tempo niet meer aankonden zich als een blok midden door het peloton lieten zakken. Niet zo fijn en gevaarlijk bovendien.

Moest wel voortdurend pissen met hf 100 de eerste drie uur. Echt comfortabel is het ook niet dat op je remmen rijden. Gelukkig maakte het uurtje koers veel goed. Na een mislukte uitlooppoging uiteindelijk 47e.

Vond het geheel trouwens zeer goed georganiseerd! (alleen volgende keer even met een vlaggetje wapperen als de wedstrijd vrijgegeven wordt?)

menno
Forum-lid
Berichten: 330
Lid geworden op: 27 mar 2005 19:17

menno 06 sep 2010 21:52

Ik had afgelopen Dinsdag de knoop pas doorgehakt nadat ik bij de arts ben geweest.
Mijn bloed was goed,mijn gewicht redelijk,maar moet nog wel geopereerd worden was de boodschap.
Voor de Zondag mocht ik nog wel meerijden maar voor de rest zo min mogelijk op de fiets zitten kreeg ik te horen.
Dus alles met alles had ik er niet echt meer op gerekend maar de 6de keer was een feit geworden.
In de ochtend samen met Ronald naar de start gereden en was toch wel zenuwachtig hoe ik het ging doen.

Op de site lees ik dat er weinig valpartijen waren maar ik vond dat er meer waren dan vorige edities.
Op de dijk lekker met een man of 30 meegerden en kwamen bij de Elterberg aan en voelde me daar nog goed.
In de laatste ronde wilde mijn benen niet meer en heb ik het WEER daar laten liggen.

De tijd was beter dan vorig jaar en de plaats ook dus mag niet klagen.
Nu maar opereren en kijken hoelang ik van de fiets moet blijven.
(wordt aan het zitvlak behandeld)ik ben trouwens 350ste geworden en ovarall 363ste.

kokosmakroon
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 mei 2010 21:24

kokosmakroon 07 sep 2010 01:22

Het was fantastisch mooi fietsweer. Ik vond het wel apart, zo'n neutralisatie van 85 km. De laatste 10 km voordat de koers vrij wordt gegeven zijn wel bijzonder nerveus. Ik heb tot km 80 eigenlijk bij de eerste 30 gereden, maar had geen zin om die plek met alle risico's van dien te gaan verdedigen.

Dat en een tactische fout (afbuigend fietspad net voor de Batavenweg) maakte dat ik ongeveer als 70/80e de dijk op draaide. Bij de grote valpartij op de dijk kwam ik in de berm, met een voetje aan de grond. Hierdoor ontstond een gat met de eerste grote groep, wat ik wonder boven wonder ook nog weer dicht kreeg (met een beetje hulp van Henk L. zelf).

Helaas was deze inspanning er wel één teveel en op de Eltenberg wapperde ik er dan ook gelijk weer af, en kwam er nog eens een heel pak overheen... Geprobeerd om bij jan en alleman aan te pikken maar de kleinste tempoversnelling zorgde al voor kramp in dijbenen en kuiten. Pas vlak voor de eerste doorkomst kwam ik in een groepje wat ik kon bijbenen. Met dit groepje nog wat mensen "opgeveegd" en uiteindelijk als 194e over de finish gekomen. Doelstelling was bij de eerste 200, dus die heb ik gehaald. Volgend jaar bij de eerste 100...

Tot slot nog een dikke pluim voor de organisatie, was echt dik voor elkaar!

oyah
Forum-lid
Berichten: 302
Lid geworden op: 19 aug 2006 03:18

oyah 07 sep 2010 02:22

Er waren ook dit jaar weer de "nodige" duikelingen. Zowel in de aanloop als na de neutralisatie. Het is zo'n langerekte groep, dat je natuurlijk steeds maar meekrijgt wat er dan voor je en in je eigen omgeving allemaal gebeurt. Ook ikzelf heb helaas (weer) het e.e.a. aan vallen (en opstaan...) kunnen zien en horen... Dit jaar is een val mij gelukkig bespaard gebleven, al scheelde het soms geen haar en heb ik na de grote eerste groep, moegestreden, de "wedstrijd" uitgereden.
Ik ben het zeker eens met de teneur van de opmerkingen in eerdere berichten dat er rijders zijn die zich niet erg "koersvast" (kunnen) gedragen.
Echter, met deze opzet krijgt iedereen de mogelijkheid zelf eens een wedstrijd te rijden. Dat er zich dan ook "mindere goden" in je groep bevinden, zul je dus voor lief moeten nemen. Helaas hebben we zelf waarschijnlijk allemaal ook de "leerschool" van vallen en opstaan doorgemaakt, of zijn er onder de vele wedstrijdrijders/licentiehouders rijders die altijd overeind zijn geleven? Nee toch!
Het hoort er ieder jaar bij, maar het maakt het er niet aantrekkelijker op...
Ik hoop daarom ook dat alle valpartijen voor betrokkenen dit jaar zonder (ernstig) letsel zijn gebleven.

PS- Ik zou de uitslagen wel eens opgemaakt willen zien, met onderscheid tussen wel/geen houders(-sters) van een wedstrijdlicentie, jullie?

;)
Fiets... ook eens 11 speed!

zola1978
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 okt 2008 15:40

zola1978 09 sep 2010 14:58

[quote="sponge"]@zola, met welke fiets reed je dan, toevallig een van de cervelo's?

Denk wel dat ik volgend jaar verder vooraan ga zitten. Toen het werd vrijgegeven begon als een van de laatste van het peleton waardoor ik op de dijk veel moest inhalen.[/quote]
Nee, Scott Addict.

Sponge, iedereen denkt dat hij vooraan gaat zitten dat is juist het probleem. Het parcours is niet selectief genoeg waardoor iedereeen heel lang mee kan. We zien wel weer volgend jaar, dan kan ik er weer heel anders over denken.

menno
Forum-lid
Berichten: 330
Lid geworden op: 27 mar 2005 19:17

menno 09 sep 2010 17:42

ik weet ook nog niet wat ik doe volgend jaar.
heb hem nu 6 keer gereden en misschien voor volgend jaar iets anders proberen.
het is alleen zo lekker in de buurt en anders zit je weer zolang in een auto te hangen.

kawouter
Forum-lid
Berichten: 842
Lid geworden op: 22 jun 2010 10:53
Locatie: Arnhem

kawouter 09 sep 2010 17:46

[quote="Zola1978"] Het parcours is niet selectief genoeg waardoor iedereeen heel lang mee kan. We zien wel weer volgend jaar, dan kan ik er weer heel anders over denken.[/quote]

gewoon een keer of 7 het rondje rond 's-heerenberg. Dat lijkt me wel wat!

sponge
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 18 okt 2006 21:41

sponge 10 sep 2010 14:44

@KaWouter, lijkt me een goed plan ;)
- Specialized Tarmac SL3 Astana \'10 Ultegra 6700
- Specialized Tarmac SL4 Saxo-Tinkoff \'14 Ultegra Di2
- Specialized Venge Project Black \'12 Dura Ace Di2

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 23 aug 2011 13:16

Doet er dit jaar nog iemand mee?

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8953
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 24 aug 2011 00:12

Ja hoor,startnummer 176 en met mij nog 4 fiets maatjes...afgelopen weekend beetje daar rond gereden wel over fietspaden maar de 4de lekker op de weg knallen.
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

Plaats reactie