Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Haarscheurtjes op banden

Roulottes
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 dec 2011 11:03
Locatie: Klarenbeek
Contact

Roulottes 09 apr 2013 16:58

Op mijn racefiets heb ik vorig jaar augustus nieuwe banden gezet. Nu haalde ik na de winter de fiets uit de schuur en zag dat er nogal wat haarscheurtjes op de banden zaten, zoveel eigenlijk dat ik vond dat de banden allebei aan vervanging toe zijn.

Mijn vraag is eigenlijk, hoe kan het dat er zo snel al haarscheurtjes op de banden zitten en kan ik het bij mijn volgende banden voorkomen? Met de banden die erop zaten heb ik naar schatting zo'n 1.000 km gereden en altijd op spanning gehad. De fiets staat nog we in een schuur die niet verwarmd is en zo nu en dan wat vochtig, ik weet niet of dat er mee te maken heeft.
De banden waren ook van twee merken, Schwalbe en Michelin, het kan dus in mijn ogen niet alleen aan een merk liggen, maar goed dat is mijn idee.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5607
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 09 apr 2013 19:01

Wat bedoel je precies met haarscheurtjes, zaten ze op de wangen of op het loopvlak?
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Roulottes
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 dec 2011 11:03
Locatie: Klarenbeek
Contact

Roulottes 10 apr 2013 17:35

ze zaten vooral op de zijkanten/wangen en op de ronding richting het loopvlak, het loopvlak vrijwel niet.

surfzeeuw
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 04 jun 2010 18:10

surfzeeuw 11 apr 2013 13:00

Kan geen kwaad hoor. Of je moet ineens veel lek gaan rijden. Gewoon gebruiken dus.
Btw wat voor merk/model band?
BeOne Pro Pearl
http://www.deboezemvrienden.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie