Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Wilier

jcvoo
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 sep 2011 03:04
Locatie: Bergschenhoek
Contact

jcvoo 08 apr 2013 16:53

johoop schreef:Ik begrijp even niet wat jullie bedoelen met een alu busje in de saetpost?
Misschien een fotootje?
Of ben ik nu dom?
Dom niet hoor, ik heb zelf het busje ook nooit gezien, daardoor heb ik mijn frame beschadigd.

Maar als je de ritchie seathead (waar je zadel aanvast zit) eraf haald dan moet er in je seatpost (die is hol) een alu busje zitten. Deze beschermt de seatpost als er teveel kracht op het moertje gezet wordt.

In dit filmpje van two hubs (review cento1 SR) laat hij het busje van de Cento 1 zien.

(hoop dat dit wat duidelijkheid geeft.
Afbeelding

ruurd
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 sep 2011 16:35
Locatie: Goutum Friesland

ruurd 08 apr 2013 16:58

Helaas is mijn kuota kebel door de midden gebroken na een valpartij. Ik heb dus een nieuwe fiets aan moeten schaffen en mijn oog is gevallen op deze prachite Wilier Gran Tourismo.

De onderdelen van mijn vorige fiets zijn wonder boven wonder heel gebleven dus die zijn door de FM overgezet naar dit nieuwe frame.

Ben er erg blij mee en de fiets rijdt fantastisch :D

Afbeelding

jcvoo
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 sep 2011 03:04
Locatie: Bergschenhoek
Contact

jcvoo 08 apr 2013 21:23

Ruurd, super mooie fiets, wens je veel veilige km's.
Afbeelding

johoop
Forum-lid
Berichten: 321
Lid geworden op: 20 sep 2009 20:59
Locatie: Duiven

johoop 08 apr 2013 22:29

Mooie fiets ,met deze moet je gewoon veel fietsen en weinig vallen.
Jvoo bedankt voor je uitleg,ik ga toch maar even langs de FM of ik dat alu buisje er tussen heb zitten.
Afbeelding

ruurd
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 sep 2011 16:35
Locatie: Goutum Friesland

ruurd 09 apr 2013 16:24

Thanks

Gebruikersavatar
alejandro
Forum-lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 26 mei 2007 21:30
Locatie: Utrecht

Gebruikersavatar alejandro 10 apr 2013 18:23

johoop schreef:Mooie fiets ,met deze moet je gewoon veel fietsen en weinig vallen.
Jvoo bedankt voor je uitleg,ik ga toch maar even langs de FM of ik dat alu buisje er tussen heb zitten.
Dit is het ALU busje in je ISP:
Afbeelding

johoop
Forum-lid
Berichten: 321
Lid geworden op: 20 sep 2009 20:59
Locatie: Duiven

johoop 10 apr 2013 20:11

Bedank ,die heb ik er dus niet in zitten ,is dit standaard bij de Centro uno?
Afbeelding

Flieger
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 jul 2011 17:03

Flieger 10 apr 2013 21:42

Ja. Die buis hoort er in te zitten.
Bij Vos schijnen ze dat ook wel eens te vergeten.
Ik zou even goed je zadelpen/isp op scheurtjes checken als ik jou was.

Gebruikersavatar
steven250
Forum-lid
Berichten: 1088
Lid geworden op: 06 mei 2006 16:42
Locatie: Deventer

Gebruikersavatar steven250 10 apr 2013 21:52

Ik heb mijn Cento Uno 2011 frame een jaar geleden zelf opgebouwd en heb dat ding hier nog los liggen, wist niet eens dat het daarvoor was. Ik heb de zitbuis echter niet op de exacte maat afgezaagd, maar iets korter waardoor ik het zadel evt nog kon laten zakken. In zijn huidige positie komt de bovenkant van de buis dus niet in contact met de interne onderkant van de seatpost dus volgens mij maakt het dan ook niet zo veel uit.

EDIT, ik heb hem net even los gehaald en schoon gemaakt. Na controle met een felle lamp is er niets bijzonders te zien, ik heb het busje er als nog maar even in gezet en daarna alles weer vast gedraaid. Heb er al iets van 8.500km mee gereden, nu zal hij echter bij mij gewicht van 65kg niet zo veel te lijden hebben gehad.
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

jcvoo
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 sep 2011 03:04
Locatie: Bergschenhoek
Contact

jcvoo 10 apr 2013 22:38

Het busje voorkomt in eerste instantie het teveel samendrukken van het carbon, het geeft dus stevigheid. Als je voorzichtig bent met het aandraaien hoeft er niets fout tegaan. Bij de nieuwe SR is het busje komen te vervallen.

Ben in elk geval blij jullie te kunnen waarschuwen. Een momentsleutel is met carbonfiets geen overbodige luxe....
Afbeelding

Gebruikersavatar
steven250
Forum-lid
Berichten: 1088
Lid geworden op: 06 mei 2006 16:42
Locatie: Deventer

Gebruikersavatar steven250 10 apr 2013 22:44

jcvoo schreef:Het busje voorkomt in eerste instantie het teveel samendrukken van het carbon, het geeft dus stevigheid. Als je voorzichtig bent met het aandraaien hoeft er niets fout tegaan. Bij de nieuwe SR is het busje komen te vervallen.

Ben in elk geval blij jullie te kunnen waarschuwen. Een momentsleutel is met carbonfiets geen overbodige luxe....
In ieder geval bedankt voor de tip.
Ik had er bij de montage er met de momentsleutel 5nm op gezet, dus daar was ik mij wel van bewust :)
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

mca
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 nov 2011 17:37

mca 17 apr 2013 21:47

Gisteren heb ik het eerste rondje op mijn 101SL gedaan. Ik moet de zadel-, stuur- en shifterpositie nog wel wat tunen maar verder prima. En wat is dat frame toch superstijf, bij het aanzetten is elke trap raak, fantastisch!

Plaats reactie