Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Fondriest

jules_msk
Forum-lid
Berichten: 312
Lid geworden op: 08 sep 2010 21:57

jules_msk 15 apr 2013 22:05

mao schreef:Zonde van de Shimano pedalen ;-)
Geef ik je helemaal gelijk in. Maar ik had deze nog liggen en ben er nog niet aan toe gekomen om nieuwe te kopen. Ik ben de Shimano pedalen ook zo gewend, dat ik een overstap naar een ander systeem niet aandurf! :?

@buddo: Klopt, komt van klaaz! :) Hoeveel heb je bespaard met de snelspanners? Altijd een goed fotomoment na het poetsen, dus ik ben benieuwd naar een update van je.
Een renner leeft niet in het echte leven. Dat leven komt pas na de fiets.

Gebruikersavatar
pinaride
Forum-lid
Berichten: 337
Lid geworden op: 30 jan 2009 15:21

Gebruikersavatar pinaride 15 apr 2013 22:08

De TF2 1.0 is BY FAR het mooiste frame van dit moment. Wellicht tijd om mijn Pina frame te gaan verkopen! :P
<<Pijn is tijdelijk, opgeven is voor eeuwig!>>
Mijn Bloggie!

buddo
Forum-lid
Berichten: 1977
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 16 apr 2013 15:19

jules_msk schreef: @buddo: Hoeveel heb je bespaard met de snelspanners? Altijd een goed fotomoment na het poetsen, dus ik ben benieuwd naar een update van je.
Ik had op mijn Marchisio wielen KCNC snelspanners (46 gr) en die zijn nu vervangen door Mortop (?) snelspanners (43 gr). Deze snelspanners zijn onder heel veel namen op de markt, eens kijken hoe de ervaringen er mee zijn. De KCNC snelspanners gaan nu naar de Mavic wielen waar ik nog de originele in had.

Op de nieuwe cassette bespaar ik meer (getallen even niet zo bij de hand). De Miche Supertype cassette is lichter dan Campagnolo Super Record, ben alleen heel benieuwd hoe deze schakelt ten opzichte van de Campa cassette. Na komend weekend weet ik meer. Mocht het niets zijn... dan komt de Campa er gewoon weer op, die was nog lang niet aan vervanging toe, en gaat de Miche op mijn Tacx wiel.

Foto update voegt niet veel toe... fiets is uiterlijk niet veranderd, alleen weer helemaal schoon.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4930
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 16 apr 2013 16:45

pinaride schreef:De TF2 1.0 is BY FAR het mooiste frame van dit moment. Wellicht tijd om mijn Pina frame te gaan verkopen! :P
De TF3 1.2 heeft mijn voorkeur, als je toevallig nog een los frame weet........

buddo
Forum-lid
Berichten: 1977
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 17 apr 2013 09:31

mao schreef:
pinaride schreef:De TF2 1.0 is BY FAR het mooiste frame van dit moment. Wellicht tijd om mijn Pina frame te gaan verkopen! :P
De TF3 1.2 heeft mijn voorkeur, als je toevallig nog een los frame weet........
Volgens mij zou elke Fondriest dealer (maar dat zijn er niet veel) een los TF3 1.2 frame moeten kunnen bestellen.
Mijn TF2 frame komt van Radsport Laurenz uit Rheine (DL). Dat was niet extreem ver rijden (1,5 uur) en na telefonisch en mail contact bleken ze niet erg duur. In NL was toen maar 1 verkooppunt (nu meer) en daar was hij veel duurder.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4930
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 17 apr 2013 13:24

buddo schreef:
mao schreef:
pinaride schreef:De TF2 1.0 is BY FAR het mooiste frame van dit moment. Wellicht tijd om mijn Pina frame te gaan verkopen! :P
De TF3 1.2 heeft mijn voorkeur, als je toevallig nog een los frame weet........
Volgens mij zou elke Fondriest dealer (maar dat zijn er niet veel) een los TF3 1.2 frame moeten kunnen bestellen.
Mijn TF2 frame komt van Radsport Laurenz uit Rheine (DL). Dat was niet extreem ver rijden (1,5 uur) en na telefonisch en mail contact bleken ze niet erg duur. In NL was toen maar 1 verkooppunt (nu meer) en daar was hij veel duurder.
Thanks, heb even gebeld maar heeft niets meer staan.

jules_msk
Forum-lid
Berichten: 312
Lid geworden op: 08 sep 2010 21:57

jules_msk 17 apr 2013 14:17

mao schreef:Thanks, heb even gebeld maar heeft niets meer staan.
Volgens mij heeft http://www.wecycling.nl/merken/fondries ... en/tf3-12/ ook losse TF3 frames.
Een renner leeft niet in het echte leven. Dat leven komt pas na de fiets.

TimS
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 jun 2012 12:56
Locatie: Almelo
Contact

TimS 17 apr 2013 15:42

Mutsaars, tikkeltje goedkoper ook.

http://www.mutsaarsbikesshop.nl/fietsen ... en-fietsen

Mooi trouwens die fietsen van Fondriest.
Afbeelding

buddo
Forum-lid
Berichten: 1977
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 18 apr 2013 09:34

mao schreef: Thanks, heb even gebeld maar heeft niets meer staan.
Maar hij kan ze wel bestellen toch? Die van mij had hij ook niet staan, maar werd besteld.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4930
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 02 jun 2013 19:39

Het is ondertussen en Kuota kharma geworden.
Is ook niet slecht hoor zie topic van Kuota, mooie fiets geworden al zeg ik het zelf, alles in balans.
Is nu nog voor m'n zoon als hij er over +/- 2 jaar uit gegroeid is kan ik er op.

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1543
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 02 jun 2013 22:35

MAO een goede keuze. Mooi spul de Kharma. Ga je zeker van genieten.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

buddo
Forum-lid
Berichten: 1977
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 03 jun 2013 11:53

mao schreef:Het is ondertussen en Kuota kharma geworden.
Kuota Kharma is een mooie fiets, maar volgens mij wel een heel ander karakter. Althans, de vorige serie Kharma sowieso vergeleken met de Fondriest TF2.

Hiervoor heb ik zelf een Kharma gehad, was een fijna fiets maar minder uitgesproken frame. Iets comfortabeler, minder stijf en niet knalhard. De TF2 die ik nu heb is strakker, harder en meer een raceframe.

Beide overigens gereden met dezelfde wielsets, want die gingen mee in de Fondriest (Mavic Ksyrium ES en Gipiemme H5.5).

Plaats reactie