Beste allen,
Ik ben van plan in het Hemelvaartsweekend zowel de Klimclassic als de Waalse Pijl (169km) te gaan rijden, als voorbereiding op de Marmotte. Ik ben in de tussenliggende dag in Limburg en zal dan ook een bescheiden stukje gaan fietsen. Is het verstandig om in de Klimclassic nog een beetje rustig aan te doen, of kan ik er gewoon twee keer hard in knallen. Mijn conditie is op het moment al vrij goed.
Groet,
Ben
Klimclassic en Waalse pijl in een weekend
Tja, moeten wij nu van achter onze computers gaan inschatten wat jij een 'vrij goede conditie' vindt? Tikje lompe reactie, maar ik denk dat het verstandig is om in de klimclassic iets rustiger te rijden. Als je conditie echt goed is kan je, mits je je herstel belemmert op de tussendag, ook 2 dagen knallen met een rustdag ertussen.
Ik zou voor de afwisseling beide tochten anders rijden. Bv maak van de Klimclassic een lange duurtraining met veel blokken D1 en D2 en van de Waalse Pijl een training met veel stukken in D3 en max. Zo voorkom je overbelasting en train je ook nog eens gevarieerd. Wees er wel van bewust dat je vooral tijdens de Klimclassic veel ingehaald gaat worden en dat pieken boven D2 niet te vermijden zijn op steile klimmen. Maar ga dan snel weer terug naar een lagere zone.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Beonerider
- Forum-lid
2 dagen volle bak zou geen probleem moeten zijn als je zegt dat je conditie goed is. Je zou in de tussenliggende dag gewoon een rustig los trap ritje kunnen maken. Gewoon lekker pedellen. En daarna beentjes omhoog en lekker herstellen voor de volgende dag.
Pijn leiden is tijdelijk. Maar de overwinning is voor altijd