Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Welke cassette?

R.D.
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 nov 2011 09:55

R.D. 18 apr 2013 17:50

Aan de verschillende reacties te zien is het vooral wanneer je voor maar 1 cassette kiest heel persoonlijk en vooral een kwestie van uitproberen. Denk daarom dat ik een shimano 105 12-25 ga bestellen. Neem dan voor de zekerheid die 14-30 en het gereedschap maar gewoon mee op vakantie, kan ik als ik op dag 1 merk dat het allemaal wel erg veel moeite kost om boven te komen die voor die week nog monteren want beneden kom je inderdaad altijd wel. Als dat het geval is koop ik dan toch nog maar een 12-27 erbij als ik weer in Nederland ben voor mijn zomervakantie.

Ga er ook maar een nieuwe ketting bij doen. Wil dit keer alleen wel zo'n sluitinkje erbij dat je telkens met de hand open en dicht kan maken. Vind dit wel handig voor het schoonmaken. Shimano verkoopt die dingen alleen niet en nu vraag ik me af of ik gewoon een sram porwerlink gold tussen een shimano ketting kan doen of dat ik beter een sram ketting kan kopen en er daar een op doen. En kan ik bij het op lengte maken van mijn ketting dezelfde lengte als mijn oude ketting had nemen of gaat dat niet door de kleinere cassette?

Plaats reactie