Slijtage Noodstop Ultremo ZX
Ik heb onlangs een setje Ultremo ZXén gemonteerd. Ik weet dat ze snel slijten maar ik moest laatst hard remmen voor een afslaande auto die niet goed keek. Het resultaat dat ik dus een dikke slijtplek heb op mijn achterband.
Ik weet dat deze banden snel slijten maar bij een korte bondige stop met kort een vastlopend achterwiel al deze schade lijkt mij niet helemaal ok.
Wat vinden jullie hiervan en zou ik hier nog een paar honderd Km op kunnen rijden?
Ik weet dat deze banden snel slijten maar bij een korte bondige stop met kort een vastlopend achterwiel al deze schade lijkt mij niet helemaal ok.
Wat vinden jullie hiervan en zou ik hier nog een paar honderd Km op kunnen rijden?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Dat is niet zomaar een slippie geweest zo te zien. Rem je wel genoeg met je voorrem?
Normaal wel. Dit was echter een noodgreep en daardoor wat heftiger dan doorgaans. Alleen met andere banden heb ik dit nog nooit zo gezien. Het lijkt ook of het gewoon los is gekomen van de onderlaag.japiecarbon schreef:Dat is niet zomaar een slippie geweest zo te zien. Rem je wel genoeg met je voorrem?
Het gaat me voornamelijk of dit nog even mee kan totdat ik een nieuwe binnen heb. Lek bestendigheid is logischerwijs minder nu. Ik ga geen heftige dingen doen alleen wat vlakke polder ritjes.
Is dit iets om met schwalbe op te nemen ? Er is net 300 km op gereden
Die witte laag is een laag wat er later op aangebracht is en haast logisch dat deze minder goed vast zit. Ik heb met de ZX ook een een flinke noodstop moeten maken en mijn oppervlak zag er net zo uit (wel op een zwarte band). Daarna nog vele km's gereden en ze liggen er nog steeds op. Volgens mij dus niet zo'n probleem.
-
- Forum-lid
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 19 okt 2011 00:03
- Locatie: Almere
Daarom neem ik altijd de zwarte uitvoering
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Ook dat blijkt niet te helpen, heb ik vandaag ondervonden! Er stonden 6 renners aan de kant met 6 verschillende banden, en 6 dezelfde plekken.
Dit is het gevolg van een noodstop met 60km/h
Dit is het gevolg van een noodstop met 60km/h
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13650
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Als je je achterband vanaf 60 tot 0 blokkeert, ook al is ie nieuw knalt hij gegarandeerd. Als dat niet zo is heb je voor iig voldoende hard geremd
Ik heb een keer een racing ralf 2.25 van 70 vol blokkerend dwars gehad en bij circa 20 km/h knalde die dan ben je dus een mm of 6/7 aan noppen kwijt.
Ik heb een keer een racing ralf 2.25 van 70 vol blokkerend dwars gehad en bij circa 20 km/h knalde die dan ben je dus een mm of 6/7 aan noppen kwijt.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Idd, ik had ook weinig tijd om te denken hoe ik moest remmen. Ik had meer ook voor de renners die voor mij lagen te ontwijken. En hopen dat ze van achter niet op mij in reden.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13650
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Mocht dit bv midden in een afdaling gebeuren, kijk altijd je band na. Zeker als het warm en droog is. Een band is dan na enkele mets blokkeren helemaal weg.
Met zo,n noodstop ik het simpel, nieuwe band erop.
Met zo,n noodstop ik het simpel, nieuwe band erop.
Zelf wel in orde hoop ik? Dat is een lelijke plek.japiecarbon schreef:Ook dat blijkt niet te helpen, heb ik vandaag ondervonden! Er stonden 6 renners aan de kant met 6 verschillende banden, en 6 dezelfde plekken.
Dit is het gevolg van een noodstop met 60km/h
Ik moet maar accepteren dat bandjes soms gewoon niet de beoogde levensduur halen. Ik zal gewoon wat op voorraad moeten hebben. Ik heb voor nood nog wel 2 vittoria bandjes liggen. Maar na de overstap naar betere vouwbanden wil ik daar niet meer aan.Dat verschil had ik niet verwacht.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Jazeker, het was of m'n band stuk, of zelf stuk. Ikzelf ben overeind gebleven.
Wilde weer door fietsen en toen klapte de band.
Wilde weer door fietsen en toen klapte de band.