Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

welke maat

naish77
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 apr 2013 23:01

naish77 09 apr 2013 23:07

Hallo,

na lange tijd heb ik besloten weer een racefiets te kopen. Maak nu wekelijks gebruik van mijn mtb maar wil graag langere tochten gaan maken op de weg. Heel wat jaren geleden had ik ook een racefiets maar ben op een gegeven moment gestopt door omstandigheden met fietsen. Sinds vorig jaar heb ik weer honger naar het fietsen just for fun en merk dat het geen bevlieging is dus een racefiets gaat er komen.

Nu is mijn oog gevallen op een Wilier Izoard XP, vind dit een mooie fiets voor een redelijke prijs(afhankelijke welke afmontage) nu verwacht ik dat ik een l nodig zal hebben. mijn binnenbeenlengte is ca 82 cm en lichaamslengte ongeveer 1.82. Nu twijfel ik echter over mijn tweede keus de Gran turismo. Deze is iets duurder maar ja je weet hoe het gaat het hartje gaat daar dan toch sneller van kloppen.
Weet echter iemand of ik dan bij een Gt ook een l nodig heb of eerder een m? Wellicht weten jullie iets meer over de verschillen van de geometrie van de twee schoonheden.

Verder tips bij aanschaf altijd welkom.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2516
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 10 apr 2013 06:08

beide goede fietsen, met nagenoeg dezelfde geometrie.
Ik verwacht niet dat je van het ene type een grotere of kleinere fiets nodig hebt.
Gewoon een testritje op beide doen indien mogelijk, en je hart volgen (of je geldbuidel :D )

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8954
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 10 apr 2013 07:55

Hier kunnen ze je vast wel goed adviseren:
https://www.facebook.com/italworks" onclick="window.open(this.href);return false;
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

naish77
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 apr 2013 23:01

naish77 03 mei 2013 19:22

Bedankt voor jullie reakties.
Ben uiteindelijk gegaan voor een Cento uno. Sinds vorge week vrijdag in mijn bezit.Zie foto bij de wilier site.
Doorslaggevend was dat ik een proefrit kon maken en de zit echt uitstekend was. (maatje L)
Heb twee tochten gereden en teller staat in totaal op 160km.
Ik sta ervan te kijken hoe comfortabel dit frame is en bij het aanzetten is het prachtig om te voelen hoe je versnelt.
Zoals aangegeven na heel wat kms gereden te hebben op enkel de mtb ben ik heel positief verrast.

Plaats reactie