Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Waar geef je je geld aan uit; wielen of groep?

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 03 mei 2013 19:47

havana schreef:Ik heb t al eerder geroepen: een gemiddeld artikel in Fiets heeft de diepgang van een zwembad....
Even volledig off-topic: maar je kan er wel in verdrinken. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Papageno
Forum-lid

Papageno 06 mei 2013 08:22

GoldenRatio schreef:...Neem Chorus (€900 met een paar Zonda's (€300) + banden (€75) Dan heb je en een goede groep en behoorlijk goede allround wielen. Het geld wat je dan nog over hebt zet je even opzij en bekijkt nog eens rustig wat er allemaal te koop is aan wielen en spaart tevens nog even daarvoor door.
Suntoro schreef:Ik bedoelde te zeggen dat je voor 700,- euro gewoon een goede handgebouwde set kunt laten bouwen. Mooi passend bij een een custom stalen frame... Als het om een goedkopere fiets ging had ik het ook niet op die manier gezegd.
Denk dat dat het ook gaat worden; Campagnolo Chorus en een paar handgebouwde wielen. Of evt SRAM Red, lichter, aparter en Shimano compatible (heb nog een Koga met 105 groep die ik wil houden voor slecht weer e.d. Maar de handgespaakte wielen gaan het worden. Nu nog kiezen tussen Athena (EPS?), Chorus, SRAM Red maar ik hoef pas in het najaar te kopen dus ik kan nog de einde-seizoens opruimingen e..d afwachten. (dus misschien komt er dan wel een super deal voorbij) Dank voor alle input.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 mei 2013 08:30

Ik zou op dit moment niet snel een RED groep kopen of het moet een hele mooie aanbieding zijn. De opvolger is al geintroduceerd.

Athena EPS is volgens mij nog steeds zo goed als onleverbaar. Van mechaniekers hoor ik geluiden dat Campagnolo nog wat meer problemen met de EPS groepen heeft dan Shimano met DI2 en dat wordt ook bevestigd door foto's uit de koers (iig tijdens de voorjaarskoersen).
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 06 mei 2013 10:12

Bedoel je de red22? Daar is toch niet veel bijzonders aan?

Papageno
Forum-lid

Papageno 06 mei 2013 11:10

Ik hoef ook niet de Red22. De "20" / 10-speed is goed genoeg. Wat me aanspreekt in SRAM is dat het compatible is met Shimano. En mbt Red is met name het gewicht leuk. Ik vind het wel stoer als ik mijn stalen fiets onder de 8 Kg kan maken/bouwen. Met Red win je (tov Chorus) toch snel zo'n 250-300 gram. En nu de 22 er aan komt zullen de Red en Force (10-speed) wel in aanbiedingen categorie gaan vallen..
En een streep door Athena EPS, dank voor deze toelichting. Vermoedde het al maar nu is de keuze makkelijker; Chorus of Red

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 06 mei 2013 11:17

Ik denk dat die RED-aanbiedingen wel tegen zullen vallen, want er schijnt zeer weinig voorraad (complete groepen) te zijn gekocht hoor ik uit vrij betrouwbare bron. Wel losse onderdelen.
Less is bore

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 10 mei 2013 13:51

@Papageno
Ik ben overigens nog wel benieuwd om wat voor een stalen frame het gaat. En wat voor een staal je gekozen hebt en waarom. Speelt toch ook al enige tijd door mijn hoofd om een custom stalen frame te laten bouwen te zijner tijd... Helemaal nu ik de een paar mtb's van fietsmaten heb gezien van Cyclo... Cyclo bouwt ook raceframes, en ik vind staal daar eigenlijk ook wel erg mooi in staan... Cyclo biedt ook meerdere keuzes voor het soort staal waaronder bijvoorbeeld Columbus Spirit of Dedacciai Zero Replica XL, maar geen Reynolds 853 ofzo...

Ben verder wel benieuwd wat je fiets uiteindelijk straks gaat wegen....

Papageno
Forum-lid

Papageno 13 mei 2013 15:12

Het frame wordt gebouwd door St.Joris (http://www.stjoriscycles.nl. Daar hoort eerst een actieve meting bij en obv van mijn rijgedrag, omgeving en wensen worden de maten bepaald. De bouwer (Alex) van StJoris cycles is een enorm gepassioneerd man met veel kennis (TU afgestudeerd en nu ook werkzaam in een technisch beroep bij een hoogstaand technologisch bedrijf) en ervaring met staal. ook heeft hij zicht op afmontage en kleurstelling. In Fiets #1 van 2013 wordt een frame van hem getest en beschreven.

Ook ik ben benieuwd naar het gewicht. Ik zal afentoe een update schrijven.

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 13 mei 2013 15:45

Ik heb eerst geïnvesteerd in de groep en heb zojuist een bestelling gedaan om wielen te laten bouwen.

Zonda wielen zijn voor mij niet meer heilig, zie http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... nda+scheur" onclick="window.open(this.href);return false;
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 17 mei 2013 12:50

Papageno schreef:Het frame wordt gebouwd door St.Joris (http://www.stjoriscycles.nl. Daar hoort eerst een actieve meting bij en obv van mijn rijgedrag, omgeving en wensen worden de maten bepaald. De bouwer (Alex) van StJoris cycles is een enorm gepassioneerd man met veel kennis (TU afgestudeerd en nu ook werkzaam in een technisch beroep bij een hoogstaand technologisch bedrijf) en ervaring met staal. ook heeft hij zicht op afmontage en kleurstelling. In Fiets #1 van 2013 wordt een frame van hem getest en beschreven.

Ook ik ben benieuwd naar het gewicht. Ik zal afentoe een update schrijven.
Ziet er mooi uit, maar mij een te klassieke uitstraling met die lugs (en wordt dat niet wat zwaar daarmee?)... Ik ken de bouwer niet, maar ik geloof best dat het kwalitatief goede frames zullen zijn... Overigens vind ik de frames behoorlijk aan de prijs...

Ben benieuwd naar je build, want het is toch een overwogen keuze een stalen frame op deze manier geproduceerd...

Plaats reactie