Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

afsluitende bril

ceon
Forum-lid

Gebruikersavatar ceon 04 feb 2012 00:13

Vandaag bij lidl een bril gekocht voor 5 euro met een afsluitende foamlaag. Bovendien zitten er losje pootjes bij waaraan je een elastische band kan maken zodat hij nog strakker tegen je hoofd zit.
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor. :D

Bar
Forum-lid

Gebruikersavatar Bar 09 feb 2012 19:22

mstuifbergen schreef:Ik heb er tijdens trainingskoersen in het begin en aan het eind van het seizoen ook last van. Zal te maken hebben met de eerder invallende duisternis en meer focussen dus wellicht minder knipperen.

Heb even gekeken naar zo'n Casco Warp II. Ziet er wel professioneel uit. Met zo'n helm ben ik wel verplicht de hele avond met 50 per uur over die baan te rijden ;-)
Ik ben een Adidas Elevation Climacool tegengekomen. Die heeft een foamrand aan de binnenzijde van het frame. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb de Adidas Elevation Climacool. Bevalt me heel erg goed, ook omdat ik deze bril voor meerdere sporten kan toepassen (fietsen maar ook skiën en bergbeklimmen). Ik draag ook lenzen en heb nooit last van zulke droge ogen als waar jij het over hebt. Maar dat heb ik bij andere brillen ook nooit gehad. Dus of dit de ideale oplossing voor je is durf ik niet te zeggen. De bril is nou ook niet zo goedkoop dat je het zomaar even uitprobeert. Ik weet niet waar jij je lenzen haalt, maar ik heb deze bril aangeschaft bij mijn opticien. Ik kan me voorstellen dat zij je er één zouden willen uit laten proberen, als ze een beetje service gericht zijn.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 09 feb 2012 19:36

Rij ook met adidas (terrex). Op de baan met oranje lenzen. Bevalt erg goed. Heb ook lenzen, en ook extreem snel last van droge ogen, vooral op de baan. Draag trouwens daglenzen (die je na 1x dragen weggooit), dat scheelt ook wel.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

mstuifbergen
Forum-lid

mstuifbergen 12 feb 2012 19:38

Excuses voor de verlate reactie maar was geveld door een griepje.

Ik heb inderdaad beide Adidas brillen op de nominatie staan. Lijken me beide prima brillen. Die bril bij de Lidl ken ik niet, weet iemand of ze deze nog verkopen. Zou een mooie goedkope manier zijn om een dergelijke bril met foamrand te testen.

Iemand een idee of ze deze nog hebben?

Pinoooo
Forum-lid

Pinoooo 05 mei 2013 10:32

mstuifbergen schreef:Excuses voor de verlate reactie maar was geveld door een griepje.

Ik heb inderdaad beide Adidas brillen op de nominatie staan. Lijken me beide prima brillen. Die bril bij de Lidl ken ik niet, weet iemand of ze deze nog verkopen. Zou een mooie goedkope manier zijn om een dergelijke bril met foamrand te testen.

Iemand een idee of ze deze nog hebben?

Ik heb exact hetzelfde probleem. Heb je inmiddels een goede oplossing gevonden? Is het 1 van de brillen van Adidas geworden?

mstuifbergen
Forum-lid

mstuifbergen 05 mei 2013 20:52

Ik heb inmiddels, voor mij, de juiste oplossing gevonden. Ik ben met m'n opticien een aantal lenzen gaan testen en heb uiteindelijk lenzen gevonden waar ik geen last van heb. Wel een leuk detail is dat ik inmiddels ZONDER bril rijd. De combinatie nieuwe lenzen en geen bril is voor mij nu optimaal. Als ik, ondanks m'n nieuwe lenzen, weer m'n bril opzet begint het weer van voor af aan.

Zal ik het merk lenzen even voor je opsnorren?

Pinoooo
Forum-lid

Pinoooo 06 mei 2013 08:53

Ja, dat zou tof zijn! (Al hoewel lenzen waarschijnlijk iets persoonlijks zijn, maar wellicht helpt het)

Ik heb zelf ook het idee dat juist de bril de oorzaak van alles is. Zonder bril fietsen zou een oplossing zijn voor de wind waarschijnlijk. Maar dan zit je weer met vliegjes, vuil, etc.
Ik ben daarom toch aan het zoeken naar een afsluitbare bril. Hopelijk zijn er wat comfortabele te vinden.

AppleOil
Forum-lid

AppleOil 06 mei 2013 11:00

Afbeelding

Veel afsluitender wordt het niet hoor. Oakley Wind Jacket.

mstuifbergen
Forum-lid

mstuifbergen 06 mei 2013 21:42

heb ik idd ook naar zitten kijken maar ben uiteindelijk van alle ellende af. Is echt een heel vervelend probleem. Kon geen trainingswedstrijdje meer rijden later in het seizoen en de baan was helemaal na 5 min. afgelopen. Vond het echt heel vervelend....

Pino: Ben nu op vakantie maar zal van de week ff kijken wat het merk is. Ik zou zeggen probeer het eens zonder bril. Moet zeggen dat het met de vliegjes etc allemaal wel meevalt. Rij nu alweer een tijdje zonder en vind het frame van mijn jawbone zelfs irritant worden. Het blikveld wordt toch enigszins beperkt...

Pinoooo
Forum-lid

Pinoooo 07 mei 2013 07:26

Reuze irritant inderdaad. Ik heb laatst ook op de baan in Apeldoorn een aantal keren op 1 avond mijn lenzen verloren. Ze bleven wel in de bril hangen zodat ik ze opnieuw in kon doen. En inmiddels ook al tijdens een aantal trainingsritten.

Ik ga het eens zonder bril proberen. Bedankt voor de tip (en fijne vakantie). Verder heb ik de al eerder besproken Adidas Elevation Climacool op het oog:
Afbeelding

sjoerdth
Forum-lid

sjoerdth 07 mei 2013 16:31

Normaal draag ik harde lenzen en daar heb ik nooit problemen mee gehad, heb ze nu een jaar of 16/17 denk ik. Daarnaast heb ik afgelopen jaar 3 keer gefietst met daglenzen en alle keren is 1 lens uit gevallen. Dus het soort lens maakt inderdaad uit.

wibbel2
Forum-lid

wibbel2 18 mei 2013 20:39

Wellicht dat een snookerbril helpt?
I find your lack of faith disturbing

Plaats reactie