Alles over vakanties op én met de fiets

Langs het meer van Lugano?

lange63
Forum-lid

lange63 07 mei 2013 21:49

Ik heb het plan opgevat om in juni een weekje solo te gaan fietsen, waarbij de route er globaal als volgt uitziet.

Met de nachttrein naar Lugano. Daar langs de N.W.-kant van het Luganomeer over de SS340 naar Menagio (Italië). Hier het pontje naar Bellagio en de eerste klim kan beginnen (Passo di Ghisallo). Na het bezoek aan het museum wil ik (weer met pont) aan de oostkant van het Comomeer uitkomen om vervolgens naar het oosten te fietsen om tenslotte een paar passen verder :shock: en een paar dagen later in Innsbruck uit te komen (nachttrein Nederland). Minimale bagage, overnachten in hotels/BB.

Waar ik niet achter kom is in hoeverre de SS340 (N.O.-kant Luganomeer) fietsbaar is. Google maps geeft geen foto's en ik zie een aantal wat langere tunnels op de kaart. Heeft een van jullie hier wel eens gefietst?

Tips, suggesties, aanwijzingen?
Laatst gewijzigd door lange63 op 08 mei 2013 08:08, 1 keer totaal gewijzigd.
staal.....what else.....??

SanderW
Forum-lid

SanderW 07 mei 2013 22:04

Ik ken die weg wel, jarenlang in de zomer op een camping gestaan daar in de buurt.
Die weg is heel smal, zo smal, dat auto's elkaars buitenspiegels wel eens aantikken (spreekt uit ervaring). Ik zou daar zelf niet graag fietsen ;)

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 07 mei 2013 22:15

Is inderdaad een smalle weg, maar ach 't zou me niet weerhouden om de route te fietsen. Is daar prachtig! De tunnels zijn verlicht. Volgens mij loopt bij 1 lange tunnel (bij Porleza) het fietspad over de 'oude weg' (die nog niet door de tunnel loopt).

Lau
Forum-lid

Lau 08 mei 2013 08:55

De auto's gaan na grens bij Gandria gelijk een tunnel in. De oude weg langs het meer is dus nu een stuk rustiger geworden tot Cima.
Je kunt bij Cadenabbia 3 km in richtig como vanaf Menaggio de boot naar Bellagio nemen. Gaat rechtstreeks en vaker in tegenstelling tot de boot vanaf Menaggio.

Vergeet na de Ghisallo de 'Muro di Sormano' niet.

lange63
Forum-lid

lange63 08 mei 2013 20:58

Bedankt voor de info!

Die boten moet ik nog even goed naar kijken......
staal.....what else.....??

Plaats reactie